Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Chamera, Sebastian. Autor ; Krzyżyński, Tomasz. Autor ; Maciejewski, Igor. Autor
Książka = Book ; KS/3/2005/R17P11
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
[5], 291-294 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 294
W referacie zawarto model matematyczny aktywnego sterowania układem wibroizolacji fotela kierowcy samochodu ciężarowego. Obiektem symulacji jest seryjnie produkowane siedzisko z pasywnym zawieszeniem pneumatycznym, którego własności wibroizolacyjne zostały poprawione aktywnym sterowaniem. Elementem rozdzielającym energię jest w tym przypadku zawór proporcjonalny natężenia przepływu, odbierający sygnał z regulatorów PI przy sterowaniu konwencjonalnym i z regulatora Fuzzy Logic przy sterowaniu rozmytym. Badania symulacyjne systemu sterowania wykonano przy użyciu rzeczywistych wymuszeń, otrzymanych podczas pomiarów drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego. Jako wyniki symulacji komputerowej przedstawiono przykładowe przebiegi przyśpieszenia i przemieszczenia drgań w funkcji czasu dla siedziska z zawieszeniem aktywnym, odpowiednio w porównaniu z przebiegami drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego.
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN
15 paź 2021
1 lut 2021
0
https://rcin.org.pl./publication/193086