Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Chamera, Sebastian. Autor ; Krzyżyński, Tomasz. Autor ; Maciejewski, Igor. Autor
Książka = Book ; KS/3/2005/R17P11
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
[5], 291-294 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 294
W referacie zawarto model matematyczny aktywnego sterowania układem wibroizolacji fotela kierowcy samochodu ciężarowego. Obiektem symulacji jest seryjnie produkowane siedzisko z pasywnym zawieszeniem pneumatycznym, którego własności wibroizolacyjne zostały poprawione aktywnym sterowaniem. Elementem rozdzielającym energię jest w tym przypadku zawór proporcjonalny natężenia przepływu, odbierający sygnał z regulatorów PI przy sterowaniu konwencjonalnym i z regulatora Fuzzy Logic przy sterowaniu rozmytym. Badania symulacyjne systemu sterowania wykonano przy użyciu rzeczywistych wymuszeń, otrzymanych podczas pomiarów drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego. Jako wyniki symulacji komputerowej przedstawiono przykładowe przebiegi przyśpieszenia i przemieszczenia drgań w funkcji czasu dla siedziska z zawieszeniem aktywnym, odpowiednio w porównaniu z przebiegami drgań podłogi kabiny samochodu ciężarowego.
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences
Library of Systems Research Institute PAS
Oct 15, 2021
Feb 1, 2021
0
https://rcin.org.pl./publication/193086