Barski, Aleksy ; Sęp, Krzysztof ; Stańczak, Jarosław ; Owsiński, Jan Wojciech
Raport Badawczy = Research Report ; RB/55/2016
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
[1],208-223 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 220-223
In this paper, we consider the well known Hub and Spoke problem, analyzed in the context of Warsaw Public Transport System. Our method was designed for data preprocessing so as to allow using a timetable obtained from the public transport website after conversion into the required data format. A dedicated evolutionary algorithm method that detects the hubs of almost all available transport means was also developed. The hubs identified are well connected to the centre of the city and to other identified hubs (characterized by high capacity or short travel time). These hubs may become the skeleton of the public transport system and, in particular, good points for locating Park and Ride facilities.
Raport Badawczy = Research Report
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN
19 paź 2021
19 paź 2021
45
https://rcin.org.pl./publication/255139
Bielecka, Krystyna Owsiński, Jan Wojciech
Potrzebowski, Henryk (1943– ) Sęp, Krzysztof Stańczak, Jarosław
Potrzebowski, Henryk (1943– ) Stańczak, Jarosław Sęp, Krzysztof
Potrzebowski, Henryk (1943– ) Stańczak, Jarosław Sęp, Krzysztof
Mażbic-Kulma, Barbara Stańczak, Jarosław Sęp, Krzysztof
Potrzebowski, Henryk (1943– ) Sęp, Krzysztof Stańczak, Jarosław Mażbic-Kulma, Barbara
Sęp, Krzysztof Sapiecha, Piotr Selvaraj, Henry Stańczak, Jarosław Łuba, Tadeusz (1946– )
Sęp, Krzysztof Sapiecha, Piotr Selvaraj, Henry Stańczak, Jarosław Łuba, Tadeusz (1946– )