• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Model sterowania czasem pracy własnej ucznia lub studenta

Subtitle:

Raport Badawczy = Research Report ; RB/44/2005

Publisher:

Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences

Place of publishing:

Warszawa

Description:

37 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 36-37

Abstract:

W pracy skonstruowano model matematyczny, wiążący wzajemnie ze sobą jako zmienne bądź parametry wymagania edukacyjne, długość etapu edukacji, charakterystykę zdolności pamięciowej ucznia lub studenta, długość czasu poświęconego przez każdego z nich na własną naukę i rozmaite formy zarządzania tym czasem (nauka systematyczna, uczenie się zrywami, uczenie się tylko tuż przed sprawdzianami, kolokwiami i egzaminami itp.). Kryterium modelowym jest minimalizacja nakładu czasu, który trzeba poświęcić, aby w danym okresie opanować wymagany zasób wiedzy. Dla ustale­nia uwagi rozważania są prowadzone w odniesieniu do kursu przedmiotowego, np. matematycznego, trwającego określoną liczbę tygodni i mającego zakończyć się zaliczeniem zajęć przez jego uczestników. Model ma postać liniowego niejednorodnego równania różnicowego. Pełni ono rolę ograniczenia w zadaniu minimalizacji własnego czasu nauki. Zadanie jest rozwiązane metodą mnożników Lagrange’a. Podana jest analityczna postać rozwiązania, która posłużyła do zdefiniowania pojęcia współczynnika rytmiczności uczenia się. Przeprowadzono numeryczne i analityczne badanie jego własności. Przedyskutowano wyniki i sformułowano podstawowe wnioski dotyczące wzajemnej zależności długości trwania kursu, rozkładu czasu uczenia się i zdolności zapamiętywania.

Relation:

Raport Badawczy = Research Report

Detailed Resource Type:

Report

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:139686

Source:

RB-2005-44

Language:

pol

Language of abstract:

pol

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of Systems Research Institute PAS

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 19, 2021

In our library since:

Sep 17, 2020

Number of object content downloads / hits:

57

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/175141

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information