Raport Badawczy = Research Report ; RB/32/2010
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
37 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 34-37
W pracy przeprowadzono krytyczną analizę metod modelowania procesów edukacyjnych oraz metod oceny jakości działania placówek edukacyjnych. Traktując te placówki jako instytucje, które w toku właściwych im procesów technologicznych wytwarzają dobro niematerialne w postaci usługi edukacyjnej, podkreślono ich rolę jako czynnika kształtującego zasoby kapitału ludzkiego, indywidualnego i społecznego. Zwrócono uwagę na mankamenty metodologiczne wynikające z bezpośredniego przenoszenia na grunt edukacji metod oceny jakości przedsiębiorstw produkcyjnych. Przeprowadzono krytyczną analizę zastosowań metody ekonomicznej wartości dodanej i rynkowej wartości dodanej do oceny jakości procesów edukacyjnych i oceny jakości placówek edukacyjnych. Na tym tle sformułowano szereg postulatów, których uwzględnienie powinno doprowadzić do nowej teorii ewaluacji w edukacji.
Raport Badawczy = Research Report
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN
19 paź 2021
28 paź 2020
48
https://rcin.org.pl./publication/180391
Bereziński, Mirosław Wagner, Dariusz W.
Bereziński, Mirosław Inkielman, Michał (1937– ) Wagner, Dariusz W.
Bereziński, Mirosław Wagner, Dariusz W.
Napierała, Tomasz Leśniewska-Napierała, Katarzyna
Bereziński, Mirosław Inkielman, Michał (1937– ) Wagner, Dariusz W.
Tarkowski, Maciej