Raport Badawczy = Research Report ; RB/32/2010
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
37 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 34-37
W pracy przeprowadzono krytyczną analizę metod modelowania procesów edukacyjnych oraz metod oceny jakości działania placówek edukacyjnych. Traktując te placówki jako instytucje, które w toku właściwych im procesów technologicznych wytwarzają dobro niematerialne w postaci usługi edukacyjnej, podkreślono ich rolę jako czynnika kształtującego zasoby kapitału ludzkiego, indywidualnego i społecznego. Zwrócono uwagę na mankamenty metodologiczne wynikające z bezpośredniego przenoszenia na grunt edukacji metod oceny jakości przedsiębiorstw produkcyjnych. Przeprowadzono krytyczną analizę zastosowań metody ekonomicznej wartości dodanej i rynkowej wartości dodanej do oceny jakości procesów edukacyjnych i oceny jakości placówek edukacyjnych. Na tym tle sformułowano szereg postulatów, których uwzględnienie powinno doprowadzić do nowej teorii ewaluacji w edukacji.
Raport Badawczy = Research Report
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences
Library of Systems Research Institute PAS
Oct 19, 2021
Oct 28, 2020
48
https://rcin.org.pl./publication/180391
Bereziński, Mirosław Wagner, Dariusz W.
Bereziński, Mirosław Inkielman, Michał (1937– ) Wagner, Dariusz W.
Bereziński, Mirosław Wagner, Dariusz W.
Napierała, Tomasz Leśniewska-Napierała, Katarzyna
Bereziński, Mirosław Inkielman, Michał (1937– ) Wagner, Dariusz W.
Tarkowski, Maciej