RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Dylemat więźnia i inne przypadki Pareto-optymalności w grze między bankiem a rządem

Creator:

Woroniecka-Leciejewicz, Irena

Date issued/created:

2007

Resource type:

Text

Subtitle:

Raport Badawczy = Research Report ; RB/49/2007

Publisher:

Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences

Place of publishing:

Warszawa

Description:

20 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 19-20

Abstract:

W pracy przedstawiono sytuację decyzyjną w zakresie wyboru policy mix, w tym politykę monetarną i fiskalną jako dwuosobową grę między podmiotami odpowiedzialnymi za prowadzenie polityki gospodarczej na szczeblu centralnym: bankiem centralnym i rządem. Przeanalizowano stany równowagi w tej grze oraz zbadano Pareto-optymalność rozwiązań.

Relation:

Raport Badawczy = Research Report

Detailed Resource Type:

Report

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:139755

Source:

RB-2007-49

Language:

pol

Language of abstract:

pol

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of Systems Research Institute PAS

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 19, 2021

In our library since:

Sep 17, 2020

Number of object content downloads / hits:

54

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/175225

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information