• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Metody oceny i doboru kadry dydaktycznej

Inny tytuł:

Raport Badawczy = Research Report ; RB/43/2006

Wydawca:

Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

[2], 159 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 148-156

Abstrakt:

W pracy szeroko przedyskutowano wady i zalety dotychczasowych metod oceniania kompetencji zawodowych nauczycieli. Na tym tle zaproponowano nową w stosunku do istniejących koncepcję procedury oceniania. Jej istotą jest potraktowanie procesu oceny nauczycieli jako wielokryteriaInego procesu decyzyjnego, z którym są związane ryzyko i nieokreśloność. Przeprowadzono krytyczną dyskusję czynników, które w różnych systemach edukacyjnych są przyjmowane jako cechy dobrego nauczyciela. Stwierdzono, że czynnikiem wiodącym nie powinna być formalna zgodność dorobku nauczyciela z obowiązującymi przepisami, lecz realne wyniki jego pracy, mierzone przede wszystkim jakością tych absolwentów szkoły, którzy wyszli spod jego ręki. Zwrócono uwagę, że stopień wiarygodności oceny zależy w dużej mierze od kompetencji członków zespołu oceniającego i w związku z tym zaproponowano iteracyjną metodę oceny kompetencji kandydatów do takich zespołów. Przeprowadzono analizę podstawowych metod podejmowania decyzji wieloosobowych pod kątem ich wykorzystania do oceny nauczycieli. Szczególny akcent położonona metody oparte na zasadzie porównywania parami, w tym na metodę maksymalnej wartości własnej. Ważnym wynikiem pracy jest zwrócenie uwagi, że ze względu na systemową unikatowość każdej placówki edukacyjnej, nie można stworzyć uniwersalnego systemu oceniania.

Czasopismo/Seria/cykl:

Raport Badawczy = Research Report

Szczegółowy typ zasobu:

Raport

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:139730

Źródło:

RB-2006-43

Język:

pol

Język streszczenia:

pol

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 paź 2021

Data dodania obiektu:

17 wrz 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

44

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/175193

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji