Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Niektórzy rodzice, zmotywowani lub zmuszeni okolicznościami życiowymi, nie poprzestają na bilingwalnymwychowaniu, lecz wprowadzają trzeci (a niewykluczone, że nawet czwarty i kolejny) język do repertuarujęzykowego swoich dzieci. W specjalistycznej literaturze naukowej oraz poradnikowej poświęca się zagadnieniusymultanicznej akwizycji trzech języków oraz wczesnej ekspozycji na trzy języki mało miejsca,gdyż są to fenomeny znacznie mniej rozpowszechnione niż dwujęzyczne nabywanie kompetencji orazedukacja bilingwalna. Na podstawie wywiadów z rodzicami dzieci trójjęzycznych w artykule przedstawionostrategie komunikacyjne wykorzystywane w wychowywaniu trzyjęzycznych dzieci, będące najczęściejspecyficznymi adaptacjami znanych modeli wykorzystywanych w wychowywaniu bilingwalnym. Wynikibadań mogą zainteresować zarówno językoznawców, jak i rodziców zastanawiających się, jak poprowadzićproces wychowania wielojęzycznych dzieci
10.17651/SOCJOLING.33.12 ; oai:rcin.org.pl:164640
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
5 mar 2021
5 mar 2021
133
https://rcin.org.pl./publication/198955
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Rodzinna polityka językowa. Strategie komunikacyjne w wychowywaniu dzieci trójjęzycznych / Murrmann, Julia Magdalena | 5 mar 2021 |
Murrmann, Julia Magdalena
Murrmann, Julia M.
Linda-Grycza, Katarzyna
Konczewska, Katarzyna
Hofmański, Wojciech
Maciąg-Fiedler, Agnieszka