Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Opracowanie stanowi kontynuację badań opinii na temat pozycji języka polskiego w świecie. Przeprowadzonoje wśród 664 studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego,Akademii Górniczo-Hutniczej i P olitechniki Śląskiej. Artykuł dotyczy pytań otwartych: „Dlaczegoobcokrajowcy uczą się języka polskiego?” oraz „Czy Polska może mieć jakieś korzyści z faktu, że inniznają nasz język i posługują się nim?”. Respondenci dostrzegają utylitarną, marketingową, ale i poznawcząwartość języka jako klucza do kultury, tradycji i mentalności. Popularyzację polszczyzny wśródobcokrajowców uznają za pożyteczną dla wizerunku kraju i rozwoju gospodarczego. Ankieta pokazujezróżnicowanie w poglądach na potencjał ekonomiczny języka i kultury, związane w pewnym stopniuz profilem i kierunkiem studiów.
10.17651/SOCJOLING.33.11 ; oai:rcin.org.pl:164630
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
5 mar 2021
5 mar 2021
196
https://rcin.org.pl./publication/198953
Nazwa wydania | Data |
---|---|
O korzyściach z nauczania oraz uczenia się języka polskiego jako obcego (wyniki sondażu) / Sagan-Bielawa, Mirosława | 5 mar 2021 |
Sagan-Bielawa, Mirosława
Sagan-Bielawa, Mirosława
Linda-Grycza, Katarzyna
Zakrajewski, Paweł Warchał, Krystyna
Węgliński, Cezary Henryk
Murrmann, Julia Magdalena