• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: O korzyściach z nauczania oraz uczenia się języka polskiego jako obcego (wyniki sondażu)

Twórca:

Sagan-Bielawa, Mirosława ORCID

Data wydania/powstania:

2019

Typ zasobu:

Tekst

Wydawca:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Kraków

Abstrakt:

Opracowanie stanowi kontynuację badań opinii na temat pozycji języka polskiego w świecie. Przeprowadzonoje wśród 664 studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego,Akademii Górniczo-Hutniczej i P olitechniki Śląskiej. Artykuł dotyczy pytań otwartych: „Dlaczegoobcokrajowcy uczą się języka polskiego?” oraz „Czy Polska może mieć jakieś korzyści z faktu, że inniznają nasz język i posługują się nim?”. Respondenci dostrzegają utylitarną, marketingową, ale i poznawcząwartość języka jako klucza do kultury, tradycji i mentalności. Popularyzację polszczyzny wśródobcokrajowców uznają za pożyteczną dla wizerunku kraju i rozwoju gospodarczego. Ankieta pokazujezróżnicowanie w poglądach na potencjał ekonomiczny języka i kultury, związane w pewnym stopniuz profilem i kierunkiem studiów.

Czasopismo/Seria/cykl:

Socjolingwistyka

Tom:

33

Strona pocz.:

181

Strona końc.:

191

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

PDF

Identyfikator zasobu:

10.17651/SOCJOLING.33.11 ; oai:rcin.org.pl:164630

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji