Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
W opracowaniu przedstawiono materiały do nauki języka angielskiego jako rzadko wyzyskiwane źródłado badań przeszłości polsko-angielskich kontaktów językowo-kulturowych. Ogląd tekstów edukacyjnychpozwolił prześledzić czynniki decydujące o wysokim prestiżu języka angielskiego wśród Polaków,zaobserwować sposoby wykorzystania elementów kultury anglosaskiej w celach wychowawczych,wskazać rodzaje zjawisk interferencyjnych możliwych do analizowania w tekstach pisanych przez osobybilingwalne. Obserwacje przeprowadzono zgodnie z założeniami lingwistyki antropologicznej, akcentującejzwiązki między człowiekiem, językiem i kulturą w badaniach nad sposobem używania językaprzez naszych przodków.
10.17651/SOCJOLING.33.10 ; oai:rcin.org.pl:164627
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Mar 5, 2021
Mar 5, 2021
663
https://rcin.org.pl./publication/198952