• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Jak nie popularyzować kulturoznawczego badania gier. "Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków" Katarzyny Marak i Miłosza Markockiego

Creator:

Rorot, Wiktor

Date issued/created:

2017

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2017)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. Boellstorff T. Dojrzewanie w Second Life. Antropologia człowieka wirtualnego, przeł. A. Sadza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
2. Bogost I. Persuasive games: the expressive power of videogames, MIT Press, Cambridge 2007.
3. Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H. i Tosca S.P Understanding video games: The essential introduction, Routledge, London 2013.
4. Konzack L. Rhetorics of computer and video game research, w: The player’s realm: Studies on the culture of video games and gaming, red. J.P. Williams i J.H. Smith, McFarland & Company, Inc., Publishers, Jefferson 2007
5. Krawczyk S. Krytyka psychologicznych badań nad przemocą w grach komputerowych. Przykład Christophera J. Fergusona, „Homo Ludens” 2014 nr 1.
6. Krawczyk S. Perspektywa krytyczna w polskich badaniach nad grami. Analiza publikacji, „Kultura współczesna” 2016 nr 2.
7. Lindley C.A. The gameplay gestalt, narrative, and interactive storytelling, w: Proceedings of the Computer games and digital cultures conference, red. F. Mäyrä, Tampere University Press, Tampere 2002, dostępne w Internecie: https://www.researchgate.net/publication/221217584_The_Gameplay_Gestalt_Narrative_and_Interactive_Storytelling (dostęp 4 czerwca 2017 r.).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

238

End page:

250

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:66258 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.14

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Sep 26, 2018

Number of object content downloads / hits:

801

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/85812

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information