Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. A. Ensslin, Playing with rather than by the rules. Metaludicity, allusive fallacy, and illusory agency in „The Path”, w: Analyzing digital fiction, red. A. Bell i in., Routledge, New York i London 2014, s. 75-93.
2. A. Tavassolian i in., Time balancing with adaptive time-variant minigames, w: Entertainment Computing – ICEC 2011, red. J. Anacleto i in., Springer, Berlin Heidelberg 2011, s. 173-185.
3. B. Crecente, The Division isn't just Ubisoft's next game, it's the company's future, „Polygon” 8 marca 2016, http://www.polygon.com/features/2016/3/8/11179934/ubisoft-division-interview-future-watch-dogs-2 [16 marca 2016].
4. C. Crawford, The art of computer game design, 1982, red. wer. cyfr. S. Peabody, Washington State University, Vancouver 1997, http://raws.adc.rmit.edu.au/~e57593/resources/The_Art_of_Computer_Game_Design/Coverpage.html [dostęp: 16 grudnia 2016 r.].
5. C. Plante, EA CEO Andrew Wilson interview: your life will be a video game, „The Verge” 16 listopada 2016, http://www.theverge.com/a/verge-2021/ea-ceo-andrew-wilson-interview-virtual-video-games [dostęp: 16 listopada 2016].
6. D. Cornelius, Megumi rescues, „Sega Does” 20 czerwca 2015, https://segadoes.com/2015/06/20/megumi-rescue/ [dostęp: 15 grudnia 2016].
7. E. Aarseth, A narrative theory of games, w: Proceedings of the 2012 Conference on the Foundations of Digital Games, ACM, New York 2012, https://www.researchgate.net/publication/254006015_A_narrative_theory_of_games [dostęp: 27 listopada 2016].
8. E. Kuźma, recenzja Palimpsestes la littérature au second degré G. Genette’a, „Pamiętnik Literacki” 1987, 78/2, s. 392-399.
9. Final Fantasy VII PlayStation Manual (North America), 1997, „Final Fantasy Wiki”, http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Final_Fantasy_VII/Manual/North_America [dostęp: 15 grudnia 2016].
10. G. Costikyan, I have no words & I must design: toward a critical vocabulary for games, w: Computer Games and Digital Cultures Conference Proceedings, Tampere University Press, Tampere 2002, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/05164.51146.pdf [dostęp: 16 grudnia 2016 r.]
11. G. Genette, Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, tłum. T. Stróżyński i A. Milecki, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014.
12. G. Genette, Paratexts: thresholds of interpretation, tłum. J.E. Lewin, przedm. R. Macksey, Cambridge University Press, Cambridge 1997.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511549373
13. H.J. Backe, Das Spiel im Spiel – im (Computer-)Spiel, w: Vergleichen an der Grenze. Beiträge zu Manfred Schmelings komparatistischen Forschungen, red. H.J. Backe, C. Schmitt i C. Solte-Gresser, Königshausen & Neumann, Würzburg 2016, s. 37-74;
14. H.J. Backe, Minigames as metareference, w: Proceedings of the 2015 DiGRA International Conference: diversity of play: games – cultures – identities.
15. Hasło: Minigame, „Wikipedia”, https://en.wikipedia.org/wiki/Minigame [dostęp: 15 października 2016].
16. Hasło: Minigra, „Wikipedia”, https://pl.wikipedia.org/wiki/Minigra [dostęp: 15 października 2016].
17. Hasło: Minigra, w: Słownik gracza, „Gry-Online.pl”, 17 marca 2013, http://www.gry-online.pl/slownik-gracza-pojecie.asp?ID=323 [dostęp: 15 października 2016].
18. Hasło: Sidequest, „Zelda Wiki”, http://zeldawiki.org/Sidequest [dostęp: 15 grudnia 2016].
19. J. Benson, Why Blizzard can't please everyone, „Kotaku” 10 maja 2016, http://www.kotaku.co.uk/2016/05/10/why-blizzard-cant-please-everyone [dostęp: 21 czerwca 2016].
20. J. Bycer, Understanding the siren song of achievements, „Game Wisdom” 18 września 2013, http://game-wisdom.com/critical/understanding-the-siren-song-of-achievements [dostęp: 23 lipca 2014].
21. J. Hamari i V. Eranti, Framework for designing and evaluating game achievements, w: Proceedings of DiGRA 2011: Think Design Play, http://www.digra.org/digital-library/publications/framework-for-designing-and-evaluating-game-achievements/ [dostęp: 16 listopada 2014].
22. J. Svelch, Rethinking video game paratextuality, Games and Literary Theory 2016, https://gameslit16.wordpress.com/rethinking-video-game-paratextuality/ [dostęp: 20 listopada 2016].
23. K. Huotari i J. Hamari, A definition for gamification: anchoring gamification in the service marketing literature, „Electronic Markets”, Springer, Berlin Heidelberg 2016, http://link.springer.com/article/10.1007/s12525-015-0212-z [dostęp: 29 września 2016].
24. K. Huotari i J. Hamari, Defining gamification – a service marketing perspective, w: Proceedings of the 16th International Academic MindTrek Conference on Media of the Future, ACM, New York 2012, http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2393137 [dostęp: 16 listopada 2014].
25. K. Jørgensen, Gameworld interfaces, The MIT Press, Cambridge, London 2013.
https://doi.org/10.7551/mitpress/9780262026864.001.0001
26. K. Maj, The dialectics of immersion: minigames, gameworld, and world-building, Games and Literary Theory 2016, https://gameslit16.wordpress.com/the-dialectics-of-immersion-minigames-gameworld-and-world-building/
27. M. Carter i in., Metagames, paragames and orthogames: a new vocabulary, w: Proceedings of the 2012 Conference on the Foundations of Digital Games, http://people.eng.unimelb.edu.au/mharrop/metagames.php [dostęp: 22 października 2015].
28. M. Jakobsson, The achievement machine: understanding Xbox 360 achievements in gaming practices, „Game Studies” luty 2011, vol. 11 issue 1, http://gamestudies.org/1101/articles/jakobsson [dostęp: 20 lipca 2016].
29. M. Kominiarczuk, Frame analysis as an interpretative tool for games within games, CEEGS 2016.
30. M. Kominiarczuk, Games-in-games: mini- and meta-games, CEEGS 2015.
31. M. Kominiarczuk, Gamified gameplay: gamification in game design, w: Gamification. Critical approaches, red. J. Kopeć i K. Pacewicz, Wydział „Artes Liberales” UW, Warszawa 2015, http://gamification.al.uw.edu.pl/ [dostęp: 30 września 2015], s. 83-97.
32. M. Sicart, Defining game mechanics, „Game Studies” grudzień 2008, vol. 8 issue 2, http://gamestudies.org/0802/articles/sicart [dostęp: 20 lipca 2016].
33. P. Grabarczyk, Games within games: how to properly individuate game modes, DiGRA 2015.
34. P. Kubiński, Dystans ironiczny w grach Wiedźmin i Wiedźmin 2: Zabójcy królów, w: Wiedźmin – bohater masowej wyobraźni, red. R. Dudziński i in., Wrocław 2015, http://tricksterzy.pl/download/wiedzmin/ [15 listopada 2016], s. 113-126.
35. P. Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, Universitas, Kraków 2016.
36. R. Lambie, The strange history of loading screen mini-games, „mental_floss” 26 stycznia 2016, http://mentalfloss.com/uk/games/37627/the-strange-history-of-loading-screen-mini-games [dostęp: 15 grudnia 2016].
37. R. Tronstad, Semiotic and Non-Semiotic MUD Performance, w: COSIGN 2001 Proceedings, Stichting Centrum voor Wiskunde en Informatica, Amsterdam 2001, http://www.cosignconference.org/conference/2001/papers [dostęp: 29 listopada 2016].
38. S. Deterding i in., From game design elements to gamefulness: defining „gamification”, w: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments, ACM, New York 2011, http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2181037.2181040 [dostęp: 15 listopada 2014].
39. S. Deterding, The game frame: systemizing a Goffmanian approach to video game theory, w: Breaking new ground: innovation in games, play, practice and theory. Proceedings of DiGRA 2009, http://www.digra.org/digital-library/publications/the-game-frame-systemizing-a-goffmanian-approach-to-video-game-theory-extended-abstract/ [dostęp: 11 czerwca 2016].
40. V.M. Karhulahti, Adventures of ludom: a videogame geneontology, University of Turku, Turku 2015.
oai:rcin.org.pl:66267 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.23
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Oct 2, 2020
Sep 26, 2018
1581
https://rcin.org.pl./publication/85821
Edition name | Date |
---|---|
Kominiarczuk M. - Gra w grze – problem paraludyczności | Oct 2, 2020 |
Galiński, Tadeusz
Krawczyk, Stanisław Sterczewski, Piotr Kominiarczuk, Mateusz