Institute of Polish Language PAS
Praca poświęcona jest analizie konstrukcji konwersacyjnych z czasownikiem emocji lubić w dyskursie przedszkolnym. Zakres użycia konstrukcji w potocznym języku i tekście obejmuje m.in. funkcje wyrażania emocji, funkcje modalne i funkcje działania z perspektywy pragmalingwistycznej i kognitywnej (teorii aktów mowy, gramatyki konstrukcji). Opis sposobów wyrażania znaczenia wartości, włączania subiektywnego systemu wartości, formułowania sądów wartościujących na przykładzie konstrukcji z predykatem lubić dostarcza przede wszystkim informacji na temat doskonalącej się w wieku przedszkolnym kompetencji językowej i komunikacyjnej.
10.17651/SOCJOLING.29.17 ; oai:rcin.org.pl:57777
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Oct 2, 2020
Jan 24, 2016
896
https://rcin.org.pl./publication/78165
Edition name | Date |
---|---|
Czasownik emocji lubić w konstrukcjach konwersacyjnych dzieci przedszkolnych / Brzdęk, Ewa | Oct 2, 2020 |
Kloch, Zbigniew
Murrmann, Julia Magdalena
Oczko, Paulina