Język metadanych
Czasownik emocji lubić w konstrukcjach konwersacyjnych dzieci przedszkolnych
Twórca: Wydawca:Institute of Polish Language PAS
Data wydania/powstania: Typ obiektu: Temat i słowa kluczowe:predykat uczuć ; konstrukcja konwersacyjna ; umiejętności konwersacyjne dzieci przedszkolnych ; wartościowanie emocjonalne ; kompetencja komunikacyjna
Abstrakt:Praca poświęcona jest analizie konstrukcji konwersacyjnych z czasownikiem emocji lubić w dyskursie przedszkolnym. Zakres użycia konstrukcji w potocznym języku i tekście obejmuje m.in. funkcje wyrażania emocji, funkcje modalne i funkcje działania z perspektywy pragmalingwistycznej i kognitywnej (teorii aktów mowy, gramatyki konstrukcji). Opis sposobów wyrażania znaczenia wartości, włączania subiektywnego systemu wartości, formułowania sądów wartościujących na przykładzie konstrukcji z predykatem lubić dostarcza przede wszystkim informacji na temat doskonalącej się w wieku przedszkolnym kompetencji językowej i komunikacyjnej.
Czasopismo/Seria/cykl: Tom: Strona pocz.: Strona końc.: Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Format: Identyfikator zasobu: Język: Prawa:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Zasady wykorzystania: Digitalizacja:Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Dostęp: