Struktura obiektu
Tytuł:

Czasownik emocji lubić w konstrukcjach konwersacyjnych dzieci przedszkolnych

Twórca:

Brzdęk, Ewa

Wydawca:

Institute of Polish Language PAS

Data wydania/powstania:

2015

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Temat i słowa kluczowe:

predykat uczuć ; konstrukcja konwersacyjna ; umiejętności konwersacyjne dzieci przedszkolnych ; wartościowanie emocjonalne ; kompetencja komunikacyjna

Abstrakt:

Praca poświęcona jest analizie konstrukcji konwersacyjnych z czasownikiem emocji lubić w dyskursie przedszkolnym. Zakres użycia konstrukcji w potocznym języku i tekście obejmuje m.in. funkcje wyrażania emocji, funkcje modalne i funkcje działania z perspektywy pragmalingwistycznej i kognitywnej (teorii aktów mowy, gramatyki konstrukcji). Opis sposobów wyrażania znaczenia wartości, włączania subiektywnego systemu wartości, formułowania sądów wartościujących na przykładzie konstrukcji z predykatem lubić dostarcza przede wszystkim informacji na temat doskonalącej się w wieku przedszkolnym kompetencji językowej i komunikacyjnej.

Czasopismo/Seria/cykl:

Socjolingwistyka

Tom:

29

Strona pocz.:

283

Strona końc.:

299

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

10.17651/SOCJOLING.29.17

Język:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: