Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Institute of Polish Language PAS
Przedmiotem artykułu jest ustalenie językowo-kulturowego obrazu wspólnoty komunikatywnej posługującej się socjolektem CB-radiowym, czyli jaki obraz siebie, oparty na stereotypach i autostereotypach, kreują sami użytkownicy socjolektu. Typowy użytkownik socjolektu CB-radiowego na drodze postrzegany jest przede wszystkim poprzez stopień opanowania słownictwa socjolektalnego, płeć, typ pojazdu i jego markę, styl jazdy, a także region zamieszkania lub pochodzenia i przynależność etniczną. Powoduje to, że (auto)stereo- typowy CB user jest konstruktem złożonym, składającym się z kilku stereotypów i autostereotypów. Najb ar dziej prototypowym użytkownikiem socjolektu CB-radiowego na drodze jest kierowca tira.
10.17651/SOCJOLING.29.11 ; oai:rcin.org.pl:57783
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
2 mar 2021
24 sty 2016
1858
https://rcin.org.pl./publication/78159
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Językowy obraz wspólnoty komunikatywnej posługującej się socjolektem CB-radiowym / Jaros, Violetta | 2 mar 2021 |
Rowell, T. E. Hinde, R. A.
Blanco Esmoris, Maria Florencia Ohanian, María Jazmín
Davies, J. M. Lachno, D. R. Roper, T. J.
Heth, G. Frankenberg, E. Pratt, H. Nevo, E.
Biernacka-Gemel, Adrianna Zieliński, Konrad
Osborn, D. A. Miller, K. V. Hoffman, D. M. Dickerson, W. H. Gassett, J. W. Quist, C. F.
Markiewicz, Małgorzata
Giannoni, S. M. Márquez, R. Borghi, C. E.