Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
The purpose of this paper is a formal-grammatical structure analysis of the titles of contemporary monolingualdictionaries, which are separate independent publications. All the remarks concern the ways oflexical completion of two basic title schemes: SŁOWNIK JAKI, SŁOWNIK KOGO/CZEGO, as well asadditional (excluding the nominative and informative) pragmatical functions of the dictionary title,among which, nowadays, the marketing or commercial function appears to be the dominant one.
10.17651/ONOMAST2018.20 ; oai:rcin.org.pl:105727
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
2 paź 2020
20 sty 2020
1087
https://rcin.org.pl./publication/133879
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Tytuły współczesnych polskich słowników jednojęzycznych. Między informacją a reklamą / Kowalik, Krystyna | 2 paź 2020 |
Sicińska, Katarzyna
Czopek, Barbara.