Object structure
Title:

Tytuły współczesnych polskich słowników jednojęzycznych. Między informacją a reklamą

Creator:

Kowalik, Krystyna

Publisher:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Kraków

Date issued/created:

2018

Description:

568 s.

Type of object:

Book/Chapter

Subject and Keywords:

tytuł ; słownik ; gramatyka tekstu ; ideonimia ; onomastyka

Abstract:

The purpose of this paper is a formal-grammatical structure analysis of the titles of contemporary monolingualdictionaries, which are separate independent publications. All the remarks concern the ways oflexical completion of two basic title schemes: SŁOWNIK JAKI, SŁOWNIK KOGO/CZEGO, as well asadditional (excluding the nominative and informative) pragmatical functions of the dictionary title,among which, nowadays, the marketing or commercial function appears to be the dominant one.

Start page:

259

End page:

269

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Rozdział

Format:

pdf

Resource Identifier:

10.17651/ONOMAST2018.20

Language:

pol

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Access:

Open

×

Citation

Citation style: