• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Publishing circulation systems versus the book market in today’s Poland

Creator:

Rychlewski, Marcin ; Barys, Arthur : Tł.

Date issued/created:

2016

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Vol. 2 (2016) - Special Issue - English Edition

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Eng. text

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. P. Bourdieu, Teoria obiektów kulturowych, trans. A. Zawadzki, in Odkrywanie modernizmu, ed. R. Nycz (Kraków: Universitas, 1998).
2. P. Czapliński, Powrót centrali. Literatura w nowej rzeczywistości (Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2007).
3. O. Czarnik, Słownik literatury polskiej XX wieku, ed. A. Brodzka et al. (Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1992).
4. T. Drewnowski, Próba scalenia. Obiegi, wzorce, style (Kraków: Universitas, 2004).
5. A. Fulińska, “Dlaczego literatura popularna jest popularna?,” Teksty Drugie 4 (2003): 55-66.
6. M. Głowiński, Dzieło wobec odbiorcy. Szkice z komunikacji literackiej (Kraków: Universitas, 1998).
7. Ł. Gołębiewski, Rynek książki w Polsce w 2007, vol. 1: Wydawnictwa, vol. 2: Dystrybucja (Warszawa: Oficyna Wydawnicza Multico, 2007).
8. H. R. Jauss, Historia literatury jako prowokacja, trans. M. Łukasiewicz (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 1999).
9. J. Lalewicz, Komunikacja językowa i literatura (Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975).
10. J. Lalewicz, Socjologia komunikacji literackiej. Problemy rozpowszechniania i odbioru literatury (Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1985).
11. A. Martuszewska, “Jak rozbierać „tę trzecią”? O badaniach literatury popularnej,” in Nowe problemy metodologiczne literaturoznawstwa, ed. H. Markiewicz and J. Sławiński (Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1992).
12. J. Rifkin, The Age of Access: The New Culture of Hypercapitalism, Where All of Life is a Paid-for Experience (New York, NY: Jeremy P. Tarcher/Putnam, 2000).
13. M. Świtała, Zachowania konsumentów i marketing na rynku książki (Warszawa: Biblioteka Analiz, 2005).
14. K. Uniłowski, “Z popem na ty,” Pogranicza 2 (2007).
15. S. Żółkiewski, Kultura literacka 1918-1932 (Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1973).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

191

End page:

207

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:64460 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.en.2.13

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

eng

Language of abstract:

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Feb 13, 2018

Number of object content downloads / hits:

149

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/83930

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information