Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Vol. 2 (2016) - Special Issue - English Edition
1. E. Aarseth, Cybertext. Perspectives of Ergodic Literature (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1997).
2. M. Adamiec, “Dzieło literackie w sieci. Kilka oczywistości z perspektywy sceptyka,” in Tekst (w) sieci, ed. D. Ulicka, vol. 1 (Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009), 37-47.
3. E. Balcerzan, “W stronę genologii multimedialnej,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: PWN, 2007), 269-287.
4. B. Biryukov and E. S. Geller, Cybernetics in the Humanities (Moscow: Nauka, 1973).
5. J. D. Bolter, Writing Space. The Computer, Hypertext, and the History of Writing (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1990).
6. J. D. Bolter and R. Grusin, Remediation. Understanding New Media (Cambridge, MA: MIT Press, 1999).
7. E. Branny, “Dlaczego klikamy? Lektura a pragnienie,” in Tekst (w) sieci, ed. Anna Gumkowska, vol. 2 (Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009), 153-162.
8. E. Branny-Jankowska, Cybertekst. Metodologia i interpretacja, accessed April 1, 2014, http://www.techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/cybertekst/index.html.
9. E. Branny-Jankowska, “Obietnice poezji elektronicznej,” Dekada Literacka 1/2 (2010): 52-61.
10. E. Branny-Jankowska, “Rytm jako kategoria opisu e-literatury,” in Liberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, ed. M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo UO, 2012).
11. R. Bromboszcz, 918-578 (Kraków: Korporacja Ha!art, 2012).
12. R. Bromboszcz, digital.prayer (Warszawa: Staromiejski Dom Kultury, 2008).
13. R. Bromboszcz, Estetyka zakłóceń (Poznań: Wydawnictwo Naukowe WSNHiD, 2010).
14. R. Bromboszcz, Hz (Poznań: Wydawnictwo WBPiCAK, 2011).
15. R. Bromboszcz, “Poezja cybernetyczna, hipertekst, liberatura, poezja neolingwistyczna. Geneza i struktura nowych zjawisk w literaturze polskiej,” in Od liberatury do e-literatury, ed. E. Wilk and M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo UO, 2011).
16. R. Bromboszcz, u-man i masa (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010).
17. R. Bromboszcz, T. Misiak and Ł. Podgórni, Książka i co dalej 7 (Poznań: Galeria AT (ASP), 2008).
18. M. Cecko, “Manifest Neolingwistyczny v. 1.1,” in Gada !zabić? pa]n[tologia neolingwizmu, ed. M. Cyranowicz, P. Kozioł (Warszawa: Staromiejski Dom Kultury, 2005), 158-159.
19. P. Celiński, Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych (Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2013).
20. “Część Avant-pop,” in Literatura polska 1989-2009. Przewodnik, ed. P. Marecki (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010), 219-255.
21. M. Ćwikła, “Kultura 2.0: software teatru,” Dwutygodnik.com 94 (2012), accessed April 3, 2014, http://www.dwutygodnik.com/artykul/4046-kultura-20-softwareteatru.html.
22. T. Dąbrowski, Poezja w erze Wodnika, 2002, accessed April 3, 2014, http://www.fa-art.pl/archiwum/wersja1/09021.php.
23. Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii, ed. P. Zawojski (Szczecin: Stowarzyszenie Make It Funky Production, 2010).
24. A. Dróżdż, Od liber mundi do hipertekstu. Książka w świecie utopii (Warszawa: Biblioteka Analiz, 2009).
25. A. Dytman-Stasieńko, “Newspoetry – literacki cyberaktywizm?,” in Od liberatury do e-literatury, ed. Edward Wilk and Monika Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo UO, 2011), 137-146.
26. A. Ensslin and A. Bell, “New Perspectives on Digital Literature: Criticism and Analysis,” Dichtung digital, 2007, accessed January 20, 2014, http://dichtung-digital.mewi.unibas.ch/editorial/2007.htm.
27. Z. Fajfer, “Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Dawidek Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005), 11-22.
28. Z. Fajfer, “Liberature: Hyperbook in the Hypertext Era,” in Liberature. Or Total Literature, trans. and ed. K. Bazarnik (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010).
29. S. Fizek, “Testowanie ‘Hegiroskopu’ Stuarta Moulthropa,” Dekada Literacka 1/2 (2010): 38-44.
30. J. Frużyńska, Mapy, encyklopedie, fraktale. Hipertekstowe opowieści w prozie XX wieku (Warszawa: WPUW, 2012).
31. G. Godlewski, Słowo – pismo – sztuka słowa. Perspektywy antropologiczne (Warszawa: Wydawnictwo UW, 2008).
32. Ł. Gołębiewski, Śmierć książki. No future book (Warszawa: Biblioteka Analiz, 2008).
33. M. Górska-Olesińska, Słowo w sieci. Elektroniczne dyskursy (Opole: Wydawnictwo UO, 2009).
34. A. Gumkowska, M. Maryl, P. Toczyński (collaboration), “Blog to… blog. Blogi oczyma blogerów. Raport z badania jakościowego zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl,” in Tekst (w) sieci, vol. 1, 298.
35. N. K. Hayles, Electronic Literature: What Is It?, 2007, accessed April 2, 2014, http://eliterature.org/pad/elp.html.
36. Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, ed. P. Marecki and M. Pisarski (Kraków: Korporacja Ha!art, 2012).
37. M. Hopfinger, Doświadczenie audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej (Warszawa: Sic!, 2003).
38. M. Hopfinger, Literatura i media po 1989 roku (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2010).
39. M. Hopfinger, “Zmiana miejsca?,” in Co dalej literaturo? Jak zmienia się współcześnie pojęcie i sytuacja literatury, ed. A. Brodzka-Wald, H. Gosk, A. Werner (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, Fundacja Akademia Humanistyczna, 2008).
40. M. Janusiewicz, Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu (Kraków: Universitas, 2013).
41. G. Jędrek, “Zmiana nośnika czy zmiana systemu? O dwóch manifestach, jednej rewolucji i cyberpoezji,” Fragile 2 (2013): 62.
42. M. Jędrysik, W. Orliński, “Spór o elektroniczne książki i przyszłość papieru,” 2012, accessed April 4, 2014, http://wyborcza.pl/1,123455,11277567,Spor_o_elektroniczne_ksiazki_i_przyszlosc_papieru.html.
43. Ch. Jonscher, The Evolution of Wired Life (New York: John Wiley & Sons, 1999).
44. M. Kamińska, “Ta grzeszna miłość jest dziką siłą. Internetowa fanfikcja w kulturze polskich nastolatek,” in Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze Internetu (Poznań: Galeria Miejska Arsenał, 2011), 165-190.
45. R. W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów (Kraków: Rabid, 2002).
46. R. W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła instrumentu do interaktywnego spektaklu (Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2010).
47. J. Kossecki, Cybernetyka kultury (Warszawa: PIW, 1974).
48. A. Krzemiński, “Napisz – wydrukuj – wklej,” Polityka. Niezbędnik inteligenta (wydanie specjalne) 1 (2011): 85.
49. G. P. Landow, Hypertext: the Convergence of Contemporary Critical Theory and Technology (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1992).
50. M. Lister, J. Dovey, S. Giddings, I. Grant and K. Kelly, New Media. A Critical Introduction (Abingdon: Routledge, 2003).
51. Liternet. Literatura i internet, ed. Piotr Marecki (Kraków: Rabid, 2002).
52. L. Manovich, The Language of New Media (Cambridge, MA: MIT Press, 2002).
53. P. Marecki, “‘Obsesyjna antycypacja’ – Wojciech Bruszewski jako prekursor literatury nowych mediów w Polsce,” Zagadnienia Rodzajów Literackich 2 (2012): 235-246.
54. P. Marecki, “Strategie subwersywne w literaturze polskiej po 1989 roku,” Teksty Drugie 6 (2012): 314.
55. M. Maryl, “Konwergencja i komunikacja: gatunki wypowiedzi na stronach internetowych pisarzy,” Zagadnienia Rodzajów Literackich 55 (2) (2012): 29-51.
56. M. Maryl, “Reprint i hipermedialność – dwa kierunki rozwoju literatury Cyfrowej,” in Tekst (w) sieci, ed. Anna Gumkowska, vol. 2 (Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009), 83-91.
57. M. Maryl, “Technologie literatury. Wpływ nośnika na formę i funkcje przekazów literackich,” Pamiętnik Literacki 2 (2010): 157-178.
58. M. Maryl, Życie literackie w sieci. Pisarze, instytucje i odbiorcy wobec przemian technologicznych (Warszawa: Wydawnictwo IBL, 2015).
59. S. Miszczak, A. Miszczak, “Blooki: z sieci na papier,” Biuletyn EBIB [electronic document] 8 (2007), accessed April 3, 2014, http://www.ebib.info/2007/89/a.php?miszczak_miszczak.
60. L. Onak and Ł. Podgórni, wgraa (Kraków, Internet: Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba, Śródmiejski Ośrodek Kultury w Krakowie, 2012).
61. A. Pająk, “Islamskie ogrody i barokowe teksty-maszyny. Porady dla hipertekstowych ogrodników,” Techsty 4 (2008), accessed March 14, 2014, http://www.techsty.art.pl/magazyn4/artykuly/pajak/pajak01.html.
62. A. Pająk, “Litteratura cybernetica, czyli burza w szklance Wody,” Dekada Literacka 1/2 (2010): 33.
63. U. Pawlicka, “Krótka historia nowych światów – podsumowanie dziesięciu lat literatury nowomedialnej w Polsce,” Lampa 1-2 (2012): 16-21.
64. U. Pawlicka, “Na marginesie rozważań o literaturze cyfrowej w kontekście posthumanizmu,” Wakat 3/4 (2013): 74-75.
65. U. Pawlicka, (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2012).
66. U. Pawlicka, Towards a History of Electronic Literature, “CLCWeb: Comparative Literature and Culture” 16.5 (2014), accessed June 1, 2016, http://dx.doi.org/10.7771/1481-4374.2619.
67. U. Pawlicka, Visualizing Electronic Literature Collections, “CLCWeb: Comparative Literature and Culture” 18.1 (2016), accessed June 1, 2016, http://dx.doi.org/10.7771/1481-4374.2902.
68. U. Pawlicka and M. Pisarski, “Przekład hipertekstowy. Teoria i praktyka,” Rocznik Komparatystyczny 5 (2014): 373-394.
69. U. Pawlicka and Ł. Podgórni, Oczy tygrysa (Eyes of the Tiger), (Kraków: Korporacja Ha!art, 2012), accessed April 1, 2014, http://ha.art.pl/czyzewski/.
70. J. R. Pierce, An Introduction to Information Theory: Symbols, Signals and Noise (Mineola, NY: Dover Publications, 1980).
71. M. Pisarski, “Nowe pole adaptacji i translacji tekstu w mediach,” Fragile 3 (2013): 22-25.
72. M. Pisarski, “Pod warstwą szkła i kryształu. Jak się czyta tekst cyfrowy,” Dekada Literacka 1/2 (2010): 26.
73. M. Pisarski, “Pole pisma,” accessed April 1, 2014, http://techsty.art.pl/hipertekst/teoria/remediacja/bolter.htm.
74. M. Pisarski, Remediacja, accessed April 1, 2014, http://www.techsty.art.pl/hipertekst/teoria/remediacja.htm.
75. M. Pisarski, Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy (Kraków: Korporacja Ha!art, 2013).
76. Ł. Podgórni, noce i pętle (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010).
77. Ł. Podgórni, Skanowanie balu (Kraków: Korporacja Ha!art, Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba, 2012).
78. Poezja cybernetyczna – samookreślenie, accessed April 1, 2014, http://perfokarta.net/root/samookreslenie.html.
79. K. Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej (Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2009).
80. Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, ed. E. Szczęsna (Krakow: Universitas, 2015).
81. A. Przybyszewska, “Niszczyć, aby budować. O nowych jakościach liberatury i hipertekstu,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Dawidek Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005).
82. Reading Moving Letters. Digital Literature in Research and Teaching, ed. R. Simanowski, J. Schäfer, P. Gendolla (Bielefeld: transcript Verlag, 2010).
83. Ł. Ronduda, Strategie subwersywne w sztukach wizualnych (Kraków: Rabid, 2006).
84. M.-L. Ryan, “Introduction,” in Cyberspace Textuality. Computer Technology and Literary Theory, ed. M.-L. Ryan (Bloomington: Indiana University Press, 1999).
85. M.-L. Ryan, Narrative as Virtual Reality. Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2011).
86. P. Sienkiewicz, Poszukiwanie Golema: o cybernetyce i cybernetykach (Warszawa: Krajowa Agencja Wydawnicza, 1988).
87. A. Sikora, “E-mail – między listem a rozmową,” in Tekst (w) sieci, vol. 1, 245-252.
88. P. Sitarski, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej (Kraków: Rabid, 2002).
89. R. Bromboszcz, “Splot umysłu z oprzyrządowaniem i oprogramowaniem. Eksplikacja negatywistyczna,” in Mindware. Technologie dialogu, ed. P. Celiński (Lublin: Warsztaty Kultury/WSPA, 2012), 87-100.
90. S. Strzelecki, “Efekty interfejsu hipertekstów literackich. Perspektywy badawcze,” in Tekst (w) sieci, ed. Anna Gumkowska, vol. 2 (Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009), 141-152.
91. E. Szczęsna, “Digitalne reinterpretacje sztuki,” in e-polonistyka 2, ed. A. Dziak, S. J. Żurek (Lublin Wydawnictwo KUL, 2012), 63-67.
92. E. Szczęsna, “Poetyka w dobie konwergencji,” Zagadnienia Rodzajów Literackich 55 (2) (2012):11-27.
93. E. Szczęsna, “Tekst wieloznakowy w przestrzeni mediów cyfrowych. U podstaw poetyki semiotycznej,” Przegląd Humanistyczny 4 (2013): 19-27.
94. E. Szczęsna, “Wprowadzenie do poetyki tekstu sieciowego,” in Tekst (w) sieci, vol. 1, 67-75.
95. Sztuki w przestrzeni transmedialnej, ed. T. Załuski (Łódź: Akademia Sztuk Pięknych, 2010).
96. K. Uniłowski in the editorial discussion “Literatura a nowe media,” Dekada Literacka 1/2 (2010): 9.
97. M. Więckiewicz, Blog w perspektywie genologii multimedialnej (Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012).
98. E. Wójtowicz, Net art (Kraków: Rabid, 2008).
99. J. Wrycza, Galaktyka języka Internetu (Gdynia: Novae Res, 2008).
100. S. Wysłouch, “Ruchome granice literatury,” in Ruchome granice literatury, ed. S. Wysłouch and B. Przymuszała (Warszawa: PWN, 2009).
101. P. Zawojski, Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (Katowice: Wydawnictwo UŚ, 2012).
oai:rcin.org.pl:64456 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.en.2.16
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Oct 2, 2020
Feb 13, 2018
860
https://rcin.org.pl./publication/83933
Edition name | Date |
---|---|
Pawlicka U. - Digital literature. Current state of research in Poland | Oct 2, 2020 |
Rembowska-Płuciennik, Magdalena