Vol. 2 (2016) - Special Issue - English Edition
1. L. Adrabińska-Pacuła et al., Po polsku. Literatura, język, komunikacja. Podręcznik do języka polskiego dla gimnazjum, kl. III (Warszawa: Wydawnictwa Szkolne PWN, 2011).
2. S. Balbus, “Zagłada gatunków,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: PWN, 2007).
3. A. Bawarshi, “The Ecology of Genre,” in Ecocomposition: Theoretical and Pedagogical Approaches, ed. S. I. Dobrin and Ch. R. Weisser (Albany: State University of NY Press, 2001).
4. K. Bazarnik, Joyce and Liberature (Prague: Litteraria Pragensia, 2011).
5. K. Bazarnik, “Liberatura, czyli o powstawaniu gatunków (literackich),” in Od liberatury do e-literatury, ed. E. Wilk and M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2011).
6. K. Bazarnik, “Liberatura: ikoniczne oka-leczenie literatury,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005), 31–33.
7. K. Bazarnik Liberature. A Book-Bound Genre (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2016).
8. K. Bazarnik, “Liberature: A New Literary Genre?,” in Insistent Images. Iconicity in Language and Literature, ed. E. Tabakowska et al. (Amsterdam–Philadelphia: John Benjamins, 2007).
9. K. Bazarnik and Z. Fajfer, Liberature (Kraków: Artpartner, 2005).
10. K. Bazarnik and Z. Fajfer, (O)patrzenie (Kraków: Korporacja Ha!art, 2003).
11. Ch. Bazerman, “Systems of Genres and the Enactment of Social Intentions,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005), 67-85.
12. Th. O. Beebee, The Ideology of Genre. A Comparative Study of Generic Instability (University Park: Pennsylvania State University Press, 1994).
13. P. Bourdieu, The Rules of Art: The Genesis and Structure of the Literary Field, trans. S. Emanuel (Stanford: Stanford University Press, 1995).
14. U. Eco, “Intertextual Irony and Levels of Reading,” in On Literature, trans. M. McLaughlin (Orlando: Harcourt, 2005), 222–223.
15. Z. Fajfer, “Ars numerandi,” in ten letters/ dwadzieścia jeden liter (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010).
16. Z. Fajfer, “Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” Dekada Literacka 5–6 (1999): 8–9; reprinted in Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2010 [Liberature or Total Literature], ed. and trans. K. Bazarnik (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010), 23–28.
17. Z. Fajfer, “Liberum veto? Odautorski komentarz do tekstu Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005).
18. Z. Fajfer and K. Bazarnik, Oka-leczenie (Kraków: prototype edition, 2000; Kraków: Korporacja Ha!art, 2009).
19. J. Frow, Genre (London-New York: Routledge, 2014).
20. M. Głowiński, “Gatunek literacki i problemy poetyki historycznej,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007).
21. K. N. Hayles, Writing Machines (Cambridge, MA and London: MIT Press, 2002).
22. G. Jankowicz et al., Literatura polska po 1989 w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Raport z badań (Kraków: Korporacja Ha!art, 2014).
23. W. Kalaga, “Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego,” in Kulturowe wizualizacje doświadczenia, ed. W. Bolecki and A. Dziadek (Warszawa: IBL and ”Centrum Międzynarodowych Badań Polonistycznych,” 2010).
24. H. Kenner, Flaubert, Joyce, and Beckett: The Stoic Comedians (Boston: Beacon Press, 1962).
25. D. Korwin-Piotrowska, Poetyka. Przewodnik po świecie tekstów (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2011).
26. J. Kutnik, The Novel as Performance. The Fiction of Ronald Sukenick and Raymond Federman (Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois University Press, 1986).
27. C. D. Malmgren, Fictional Spaces in the Modernist and Postmodernist American Novel (Lewisburg: Bucknell University Press, 1985).
28. H. Markiewicz, “Jeszcze o budowie dzieła literackiego w związku z artykułem prof. R. Ingardena,” Pamiętnik Literacki 2 (1964): 429–434.
29. H. Markiewicz, “Sposób istnienia i budowa dzieła literackiego,” Pamiętnik Literacki 2 (1962): 331–352.
30. G. Maziarczyk, The Novel as Book: Textual Materiality in Contemporary Fiction in English (Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013).
31. J. J. McGann, The Textual Condition (Princeton: Princeton University Press, 1991).
32. D. F. McKenzie, Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999).
33. D. F. McKenzie, “The Book as an Expressive Form,” in Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999), 9-30.
34. C. Miller, “Genre as Social Action,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005).
35. L. Onak, “cierniste diody,” Techsty (2014), accessed February 1, 2015, http://techsty. art.pl/cierniste_diody/index.html.
36. A. Przybyszewska, Liberackość dzieła literackiego (Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2015).
37. A. Przybyszewska, “Liberatura/Literatura totalna,” in Słownik rodzajów i gatunków literackich, ed. G. Gazda (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012), 521–526.
38. R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, trans. J. Gondowicz (Kraków: Korporacja Ha!art, 2008).
39. E. Ranocchi, “Liberatura między awangarda a tradycją. Bilans pierwszego dziesięciolecia,” in Od liberatury do e-literatury, ed. M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012).
40. V. Shklovsky, “Art as Technique,” in Russian Formalist Criticism: Four Essays, trans. L. T. Lemon and M. J. Reis (Lincoln: University of Nebraska Press, 1965).
41. S. Skwarczyńska, “Problem ekspresywności czynników pozajęzykowych na gruncie wypowiedzenia ustnego i pisemnego,” in Wstęp do nauki o literaturze, vol. 2 (Warszawa: PAX, 1954).
42. Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, ed. E. Malinowska et al. (Kraków: Universitas, 2013).
43. J. Swales, Genre Analysis: English in Academic and Research Settings (Cambridge: Cambridge University Press, 1990).
44. K. de Tollenaere and J. Eerdrekens, “The Hybrid Book Genre of Word & Image Narratives: Results of an Artistic Research Project,” in Incarnations of Textual Materiality: From Modernism to Liberature, K. Bazarnik and I. Curyłło-Klag (Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishers, 2014).
oai:rcin.org.pl:64457 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.en.2.15
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Dec 13, 2022
Feb 13, 2018
570
https://rcin.org.pl./publication/83932
Edition name | Date |
---|---|
Bazarnik K. - Sociological contexts of literature | Dec 13, 2022 |
Bazarnik, Katarzyna Fajfer, Zenon
Żychliński, Arkadiusz Barys, Arthur
Gajewska, Grażyna Barys, Arthur
Rychlewski, Marcin Barys, Arthur
Toczyski, Piotr Barys, Arthur
Popiel, Magdalena Barys, Arthur