Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Humanistyka wobec rozwoju technologii cyfrowych

Twórca:

Szczęsna, Ewa ORCID

Data wydania/powstania:

2017

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2017)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Beyond the Screen. Transformations of Literary Structures, Interfaces and Genres, red. J. Schäfer, P.Gendolla, Transcript, New Brunswick-London 2010.
2. Bolter J. D., Przestrzeń pisma. Komputery, hipertekst i remediacja druku, przeł. A. Małecka, M. Tabaczyński, Kraków-Bydgoszcz 2014.
3. Bolter J.D., Grusin R., Remediation. Understanding New Media, MIT, Cambridge-London 2000.
4. Domańska E., Jakiej teorii potrzebuje współczesna humanistyka, „Teksty Drugie” 2010/1-2.
5. Funkhouser C.T., New Directions in Digital Poetry, Continuum, New York-London 2012.
6. Heidegger M., Technika i zwrot, przeł. J.Mizera, Kraków 2002.
7. Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. M. Pisarski, P. Marecki Kraków 2011.
8. Janion M., Humanistyka: poznanie i terapia, Warszawa 1982.
9. Kubiński P., Gry wideo. Zarys poetyki, Kraków 2016.
10. Leeuwen T.Van, Introducing Social Semiotics, Routledge, New York 2005.
11. Liberatura, e-literatura i…Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Opole 2012;
12. Literary Art in Digital Performance. Case Studies in New Media Art and Criticism, red. F.J. Ricardo, Continuum, New York-London.
13. Markowski M.P., Wrażliwość, interpretacja, literatura, w: „Teksty Drugie” 2010/1-2.
14. Maryl M., Życie literackie w sieci. Pisarze, instytucje I odbiorcy wobec przemian technologicznych, Warszawa 2015.
15. Pawlicka U., (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków 2012.
16. Pisarski M., Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy, Kraków 2013.
17. Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków 2015.
18. Reading Moving Letters. Digital Literature in Research and Teaching, red. R. Simanowski, J. Schäfer, P.Gendolla, Transcript, New Brunswick-London 2010.
19. Ryan M-L., Narrative as Virtual Reality. Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media, The Johns Hopkins University Press, Baltimore and London 2001.
20. Simanowski R., Digital Art and Meaning. Reading Kinetic Poetry, Text Machines, Mapping Art, and Interactive Installations, University of Minnesota Press, Minneapolis-London 2011.
https://doi.org/10.5749/minnesota/9780816667376.001.0001
21. The aesthetics of Net Literature. Writing, Reading and Playing in Programmable Media, red. P.Gendolla, J. Schäfer, Transcript, New Brunswick-London 2007.
22. Wands B., Art of the Digital Age, Thames &Hudson, London 2006.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

301

Strona końc.:

313

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:64795 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.1.25

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

17 mar 2022

Data dodania obiektu:

28 lut 2018

Liczba pobrań / odtworzeń:

2317

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/84075

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji