Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Institute of Polish Language PAS
Przedmiotem artykułu jest ustalenie językowo-kulturowego obrazu wspólnoty komunikatywnej posługującej się socjolektem CB-radiowym, czyli jaki obraz siebie, oparty na stereotypach i autostereotypach, kreują sami użytkownicy socjolektu. Typowy użytkownik socjolektu CB-radiowego na drodze postrzegany jest przede wszystkim poprzez stopień opanowania słownictwa socjolektalnego, płeć, typ pojazdu i jego markę, styl jazdy, a także region zamieszkania lub pochodzenia i przynależność etniczną. Powoduje to, że (auto)stereo- typowy CB user jest konstruktem złożonym, składającym się z kilku stereotypów i autostereotypów. Najb ar dziej prototypowym użytkownikiem socjolektu CB-radiowego na drodze jest kierowca tira.
10.17651/SOCJOLING.29.11 ; oai:rcin.org.pl:57783
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
2 mar 2021
24 sty 2016
1826
https://rcin.org.pl./publication/78159
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Językowy obraz wspólnoty komunikatywnej posługującej się socjolektem CB-radiowym / Jaros, Violetta | 2 mar 2021 |
Jaros, Violetta
Jaros, Violetta
Busygina-Wojtas, Tatiana
Dziubata, Karolina
Cyngot, Dorota Zalewska, Anna
Kochańska, Agnieszka
Kabzińska, Iwona