Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. G. Bachelard, “Il mondo come capriccio e miniature,” ed. F. Conte (Milano: Claudio Gallone, 1997).
2. R. Barthes, Arcimboldo ou rhetotiqueur et magicien, in Oeuvres completes, vol. 3, ed. É. Marty (Paris: Seuil, 1995), 493–511.
3. H. Belting, An Anthropology of Images, (Princeton: Princeton University Press, 2011).
4. J. Błoński, Introduction to G. Bachelard, Wyobraźnia poetycka. Wybór pism, ed. H. Chudak, trans. H. Chudak and A. Tatarkiewicz (Warszawa: PIW, 1975).
5. Fr. X. J. Coleman, The Aesthetic Thought of the French Enlightenment (Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, 1971).
6. G. Didi-Huberman, Ninfa Moderna. Essai sur le drapé tombé (Paris: Gallimard, 2002).
7. Dizionario enciclopedico dell’arte, ed. F. Caroli (Milan: Mondadori 2008).
8. Dizionario di estetica, ed. G. Carchia, et al (Rome, Bari: GLF Editori, 2005).
9. C. Eisler “La Tempesta di Giorgione. Il primo „capriccio” della pittura veneziana,” Arte Veneta 59 (2002): 84-97.
10. Enciclopedia dell’Arte Zanichelli (Bologna: Zanichelli, 2004).
11. R. Kanz, Die Kunst des Capriccio. Kreativer Eigensinn in Renaissance und Barok (Munich: Deutscher Kunstverlag, 2002).
12. J. Mukařovský, “Sémantický rozbor básnického díla: Nezvalův Absolutní hrobař,” in Kapitoly z české poetiky, vol. 2 (Prague: Svoboda, 1948).
13. E. Panofsky, “Die Perspektive als ‘symbolische Form’,” Vortrage der Bibliotek Warburg, vol. 4, (1924-1925), 258-330.
14. G. Poulet, “Piranèse et les poètes romantiques français”, La Nouvelle Revue Française 160 (1966), 660-671.
15. C. Ripa, Iconologia (Rome: Appresso Lepido Facij, 1593).
16. C. Ripa, Iconologia, trans. P. Tempest (London: Benjamin Motte, 1709).
17. “Scena e capriccio nelle tarsie del laboratorio di Ignazio e Ligi Ravelli ebanisti", Studi Piemontesi 26 (1997): 383-390.
18. G. Simmel, “Wenecja,” in Simmel, Most i drzwi. Wybór esejów, trans. M. Łukasiewicz (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2006).
19. J. Starobinski, Wynalezienie wolności 1700-1789, trans. M. Ochab (Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2006).
20. Wł. Tatarkiewicz, History of Aesthetics, vol. 3, trans. Ch. A. Kisiel (The Hague: Mouton, 1974).
21. Wł. Tatarkiewicz, A History of Six Ideas: An Essay in Aesthetics, trans. Ch. Kasparek (The Hague: Njihoff, 1980).
22. “Trésor de Langue Francaise Informatisé,” http://atilf.atilf.fr.
23. J. Vojvodík, “Świat strachu i strach przed światem w czeskim surrealizmie lat trzydziestych i czterdziestych,” Teksty Drugie 6 (2007): 50-77.
oai:rcin.org.pl:62214 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.13
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Rights Reserved - Restricted Access
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education
Oct 2, 2020
Apr 4, 2017
20
https://rcin.org.pl./publication/81570
Edition name | Date |
---|---|
Popiel M. - The Aesthetics of Caprice: In the Circle of Visualization | Oct 2, 2020 |
Dziadek, Adam Bućko, Patrycja
Borowicz, Sebastian
Leśniakowska, Marta