Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. E. van Alphen, “Affective Operations of Art and Literature,” Res 53/54 (2008, Spring/Autumn): 20-31.
2. M. Bal, “A gdyby tak? Język afektu,” Teksty Drugie, 1/2 (2007): 165-188.
3. W. Baraniewski, “Sztuka i mała stabilizacja,” in Idee sztuki lat 60. Oraz inne sesje, seminaria i wystawy, Centrum Rzeźby Polskiej, Seminara orońskie, vol. 2, ed. J. St. Wojciechowski (Orońsko: CRP, 1994), 33-42.
4. W. Baraniewski, “Wobec socrealizmu,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa November 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 173-188.
5. Z. Bauman, Modernity and the Holocaust (Cambridge: Polity Press, 1991).
6. J. Bennett, Empathic Vision. Affect, Trauma and Contemporary Art (Stanford: Stanford University Press, 2005).
7. S. Best, “Mild Intoxication and Other Aesthetic Feelings. Psychoanalysis and Art Revisited,” Angelaki, 10 (2005): 157-170.
8. L. Blackman, C. Venn, “Affect,” Body and Society 16 (2010): 7-28.
9. R. Braidotti, “Affirmation, Pain and Empowerment,” Asian Journal of Women Studies 3 (2008), 7- 36.
10. T. Brennan, “Introduction,” in The Transmission of Affect (Ithaca–London: Cornell University Press, 2004), 1-23.
11. V. Crapanzano, “Reflections on Hope as a Category of Social and Psychological Analysis,” Cultural Anthropology, 1 (2003): 3-32.
12. C. J. Dean, The Fragility of Empathy after the Holocaust (Ithaca–London: Cornell University Press, 1999).
13. G. Deleuze and F. Guattari, What Is Philosophy?, trans. H. Tomlinson and G. Burchell, (New York: Columbia University Press, 1994).
14. E. Domańska, Historia egzystencjalna (Warszawa: PWN, 2012).
15. E. Domańska, “Humanistyka afirmatywna: władza i płeć po Butler i Foucault,” in Płeć i władza w kontekstach historycznych i współczesnych, ed. F. Kubiaczyk and M. Owsianna (Poznań–Gniezno: Gnieźnieńskie Akta Humanistyczne, 2013).
16. B. Engelking, Zagłada i pamięć: doświadczenie Holocaustu i jego konsekwencje opisane na podstawie relacji autobiograficznych (Warszawa: Wydawnictwo IFIS PAN, 1994).
17. Getto. Terra incognita. Sztuka walcząca Ariego Ben Menachema i Mendla Grosmana, eds. X. Modrzejewska-Mrozowska and A. Różycki, M. Szukalak (Łódź: Oficyna Bibliofilów, 2009).
18. D. Gould, “Affect and Protest,” in Political Emotions (Routledge: New York–London, 2010), 18-44.
19. E. Grabska “ “Puisque réalisme il y a’, czyli o tym, co w sztuce powojennego dziesięciolecia nie mogło się dokonać,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 375-384.
20. M. Gregg, G. J. Seigworth “An Inventory of Shimmers,” in The Affect Theory Reader (Durham–London: Duke University Press, 2010).
21. M. Hardt, “Foreword: What Affects are Good for,” in The Affective Turn. Theorizing the Social, ed. P. Ticineto Clough and J. Halley (Durham–London: Duke University Press, 2007), IX-XIII.
22. M. Jarymowicz, “Czy emocje mogą zmieścić się w polu świadomości?,” in Nieuświadomiony afekt, ed. R. K. Ohme (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007), 19-21.
23. P. Juszkiewicz, Od rozkoszy historiozofii do „gry w nic.” Polska krytyka artystyczna czasu Odwilży (Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2005).
24. Kalendarium życia i twórczości, in Jurry. Powrót artysty. Jerzy Ryszard „Jurry” Zieliński (1943-1980), ed. M. Tarabuła (Kraków: Galeria Zderzak, 2010).
25. A. Kolańczyk, “Procesy afektywne i orientacja w otoczeniu,” in Serce w rozumie. Afektywne podstawy orientacji w otoczeniu (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004).
26. E. Kosofsky Sedgwick, “Shame, Theatricality and Queer Performativity. Henry James’s The Art of the Novel,” in Touching Feeling. Affect, Pedagogy, Performativity (Durham–London: Duke University Press, 2003), 35-66.
27. I. Kowalczyk, Podróż do przeszłości: interpretacje najnowszej historii w polskiej sztuce krytycznej (Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica, 2010).
28. I. Kowalczyk, “Zwichnięta historia sztuki? – o pominięciach problematyki żydowskiej w badaniach sztuki polskiej po 1945 roku,” Opposite, Rocznik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011, http://opposite.uni.wroc.pl/opposite_nr1/izabela_kowalczyk.htm (accessed October 19, 2013).
29. D. LaCapra, History in Transit. Experience, Identity, Critical Theory (New York: Cornell University Press, 2004).
30. M. Lachowski, Nowocześni po katastrofie. Sztuka w Polsce w latach 1945-1960 (Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013).
31. R. Leys, famous article “The Turn to Affect: a Critique,” Critical Inquiry 37 (2011): 434-472.
32. A. Łebkowska, Empatia. O literackich narracjach przełomu XX i XXI wieku (Kraków: Universitas, 2008).
33. A. Markowska, Dwa Przełomy. Sztuka polska po 1955 i 1989 roku (Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2012).
34. B. Massumi, “The Autonomy of Affect,” in Parables for the Virtual. Movement, Affect, Sensation (Durham–London: Duke University Press, 2002), 23-45.
35. Natura emocji. Podstawowe zagadnienia, ed. P. Ekman and R. J. Davidson (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1999), 13-49.
36. G. Niziołek, Polski teatr Zagłady (Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2013).
37. C. Papoulias, F. Callard, “Biology’s Gift: Interrogating the Turn to Affect,” Body and Society vol. 16, 29 (2010): 29-56.
38. A. Pietroń, Fotomontaż jako sposób opisu Zagłady. Analiza albumów fotograficznych z łódzkiego getta, master’s dissertation written under the supervision of dr hab. J. Leociak, University of Warsaw Institute of Polish Culture, April 2007.
39. P. Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty (Poznań: Wydawnictwo Rebis, 2005).
40. P. Piotrowski, Znaczenia modernizmu (Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 1999).
41. Pole, Jew, Artist. Identity and Avant-garde, curators: J. Ritt and J. Suchan, Łódź Museum of Art, 15 November 2009 – 21 January 2010.
42. J. Rifkin, The Empathic Civilization. The Race to Global Consciousness in a World in Crisis (Cambridge: J.P. Tarcher/Penguin, 2009).
43. Shame and Its Sisters. A Silvan Tomkins Reader, ed. E. Kosofsky Sedgwick and A. Frank (Durham–London: Duke University Press, 1995).
44. A Shock to Thought. Expression after Deleuze and Guattari, ed. B. Massumi (London–New York: Routledge, 2002).
45. E. Toniak, Olbrzymki. Kobiety i socrealizm (Kraków: Korporacja Ha!art, 2008).
46. A. Turowski, Budowniczowie Świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej (Kraków: Universitas, 2000).
47. W. Włodarczyk, “Nowoczesność i jej granice,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 19-30.
48. W. Włodarczyk, Socrealizm. Sztuka polska w latach 1950-1954 (Paryż: Libella, 1986).
oai:rcin.org.pl:62212 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.15
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Rights Reserved - Restricted Access
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education
Oct 2, 2020
Apr 4, 2017
12
https://rcin.org.pl./publication/81572
Edition name | Date |
---|---|
Nader L. - An Affective Art History | Oct 2, 2020 |
Matlakowski, Władysław (1851–1895)
Banach, Anna Kozakiewicz, Anna Kozakiewicz, Michał Liro, Anna
Lipszyc, Adam Koschalka, Benjamin
Kostrzewski, Józef (1885–1969)