RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Przemoc i puls życia. ; Rec.: Luiza Nader, Afekt Strzemińskiego. „Teoria widzenia”, rysunki wojenne, „Pamięci przyjaciół – Żydów”. Łódź–Warszawa 2018.„Nowa Humanistyka”. T. 56.

Creator:

Juchniewicz, Andrzej ORCID

Date issued/created:

2024

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 2 (2024)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

References:

1. G. Agamben, Co zostaje z Auschwitz. Archiwum i świadek. Przeł. S. Królak. Warszawa 2008.
2. E. van Alphen, Krytyka jako interwencja. Sztuka, pamięć, afekt. Red. T. Bilczewski. Przeł. K. Bojarska, R. Sendyka, M. Szubartowska, Ł. Zaremba. Kraków 2019.
3. S. Buryła, Rozrachunki z wojną. Warszawa 2017.
4. S. Buryła, Tematy (nie)opisane. Kraków 2013.
5. S. Buryła, Wojna i okolice. Warszawa 2018. DOI
6. S. Buryła, Wokół Zagłady. Szkice o literaturze Holokaustu. Kraków 2016.
7. Ciała zdruzgotane, ciała oporne. Afektywne lektury XX wieku. Red. M. Zaleski, A. Lipszyc. Warszawa 2015.
8. A. Dauksza, Afektywny modernizm. Nowoczesna literatura polska w interpretacji relacyjnej. Warszawa 2017. DOI
9. A. Dauksza, Ustanawianie świadka. „Teksty Drugie” 2018, nr 3, s. 69–96. DOI
10. E. Domańska, Humanistyka afirmatywna. Płeć i władza po Butler i Foucaulcie. „Kultura Współczesna” 2014, nr 4, s. 117-129.
11. E. Domańska, Nekros. Wprowadzenie do ontologii martwego ciała. Warszawa 2017.
12. R. Hilberg, Sprawcy – ofiary – świadkowie. Zagłada Żydów 1933–1945. Przeł. J. Giebułtowski. Warszawa 2007.
13. Historie afektywne i polityki pamięci. Red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz. Warszawa 2015.
14. E. Janicka, Obserwatorzy uczestniczący zamiast świadków i rama zamiast obrzeży. O nowe kategorie opisu polskiego kontekstu Zagłady. „Teksty Drugie” 2018, nr 3, s. 131–147. DOI
15. D. Jarecka, Surrealizm – realizm – marksizm. Sztuka i lewica komunistyczna w Polsce w latach 1944–1948. Warszawa 2021.
16. J. Leociak, Doświadczenia graniczne. Studia o dwudziestowiecznych formach reprezentacji. Warszawa 2009.
17. B. Massumi, Autonomia afektu. Przeł. A. Lipszyc. „Teksty Drugie” 2013, nr 6, s. 112-135.
18. A. Morawiec, Literatura polska wobec ludobójstwa. Rekonesans. Łódź 2018.
19. Pamięć i afekty. Red. Z. Budrewicz, R. Sendyka, R. Nycz. Warszawa 2014.
20. B. Przymuszała, Smugi Zagłady. Emocjonalne i konwencjonalne aspekty tekstów ofiar i ich dzieci. Poznań 2016.
21. B. Przymuszała, Smugi Zagłady – książki przeoczone. Borwicz i inni. Poznań 2019. DOI
22. P. Słodkowski, Modernizm żydowsko-polski. Henryk Streng / Marek Włodarski a historia sztuki. Warszawa 2019.
23. S. Sontag, Widok cudzego cierpienia. Przeł. S. Magala. Kraków 2010.
24. A. Ubertowska, Historie biotyczne. Pomiędzy estetyką a geotraumą. Warszawa 2020.
25. A. Ubertowska, Holocaust. Auto(tanato)grafie. Warszawa 2014. DOI
26. P. Wolski, Wstręt i Zagłada. Nowoczesność Tadeusza Borowskiego. Kraków 2018.
27. M. Zaleski, Intensywność i rzeczy pokrewne. Warszawa 2021.
28. T. Żukowski, Obojętni świadkowie. „Biedni Polacy patrzą na getto” Jana Błońskiego. W: Wielki retusz. Jak zapomnieliśmy, że Polacy zabijali Żydów. Warszawa 2018.

Issue:

2

Start page:

232

End page:

241

Detailed Resource Type:

Recenzje

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:241667 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2024.2.17

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Edition name Date
Juchniewicz A. - Przemoc i puls życia. Jul 16, 2024
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information