Pamiętnik Literacki: Z. 2 (2024)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Th. W. Adorno, Teoria estetyczna. Przeł. K. Krzemieniowa. Warszawa 1994.
2. B. Arvatov, Kunst und Produktion (1926). München 1972.
3. A. Badiou, The Century. Transl. A. Toscano. Cambridge 2007.
4. A. Badiou, Destruction, Negation, Subtraction – on Pier Paolo Pasolini. Graduate Seminar, Art Center College of Design, Pasedena, February 2007. Na stronie: http://www. lacan.com/bapas.htm (data dostępu: 23 V 2024).
5. W. Benjamin, Twórca jako wytwórca. Eseje i rozprawy. Przeł. R. Reszke. Warszawa 2011.
6. N. Bourriaud, Estetyka relacyjna. Przeł. Ł. Białkowski. Kraków 2012.
7. P. Bürger, Teoria awangardy. W: P. Bürger, Teoria awangardy. – B. Lindner, Zniesienie sztuki w praktyce życiowej? O aktualności dyskusji na temat historycznych prądów awangardowych. Przeł. J. Kita-Huber. Red. nauk. K. Wilkoszewska. Kraków 2006.
8. Th. de Duve, Kant after Duchamp. Cambridge 1996.
9. H. Foster, What’s Neo about the Neo-Avant-Garde? „New Literary History” 1994, nr 70.
10. M. Gough, The Author as Producer. Russian Constructivism in Revolution. Berkeley, Calif. – Los Angeles, Calif., 2005.
11. G. H. Kester, Conversation Pieces. Community. Communication in Modern Art. Berkeley, Calif. – Los Angeles, Calif., 2004.
12. I. Lakatos, The Methodology of Scientific Research Programmes. „Philosophical Papers” t. 1 (1979).
13. G. Lovink, D. Garcia, The ABC of Tactical Media. Na stronie: http://www.ljudmila.rg/nettime/zkp474.htm (data dostępu: 21 IV 2024).
14. A. Penzin, D. Vilensky, What’s the Use? What Is the Use of Art. „Newspaper of the Platform »Chto Delat? / What Is to Be Done?«” 2007.
15. J. Rancière, The Emancipated Spectator. Transl. G. Elliott. London 2009.
16. J. Rancière, The Future of the Image. Transl. G. Elliott. London 2007.
17. J. Rancière, Los obrazów. W: Estetyka jako polityka. Przeł. J. Kutyła, P. Mościcki. Przedm. A. Żmijewski. Posł. S. Žižek. Warszawa 2007.
18. J. Roberts, Avant-Gardes after Avant-Gardism. „Newspaper of the Platform »Chto Delat? / What is to be Done?«” 2007.
19. J. Roberts, On the Limits of Negation in Badiou’s Theory of Art. „Journal of Visual Arts Practice” 2008, nr 3.
20. J. Roberts, Productivism and Its Contradictions. „Third Text” 2009, nr 5.
21. J. Roberts, Revolutionary Pathos, Negation, and the Suspensive Avant-Garde. „New Literary History” 2010, nr 4.
22. G. Sholette, Dark Matter. Art and Politics in the Age of Enterprise Culture. London – New York 2010.
23. J. Stallabrass, Internet Art. The Online Clash of Culture and Commerce. London 2003.
24. D. Vilensky, publikacja towarzysząca wystawie Make It Better (Muzeum Rosyjskie w Petersburgu, 9–17 IV 2003). „Newspaper of the Platform »Chto Delat? / What is to be Done?«” 2003.
25. D. Vilensky, Z. Berg, On the Possibility of Avant-Garde Composition in Contemporary Art, Debates on the Avant-Garde. „Newspaper of the Platform »Chto Delat? / What Is to Be Done?«” 2007.
oai:rcin.org.pl:241652 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link ; 10.18318/pl.2024.2.2
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Jul 16, 2024
Jul 8, 2024
18
https://rcin.org.pl./publication/277901
Edition name | Date |
---|---|
Roberts J. - Rewolucyjny patos, negacja i awangarda suspensywna. | Jul 16, 2024 |
Dauksza, Agnieszka Szelągiewicz, Jan
Rosset (de), Tomasz F.
Boruszkowska, Iwona
Boruszkowska, Iwona
Boruszkowska, Iwona Wójtowicz, Aleksander
Ding, Ren Reay, John Robert (1934– )