Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Prism: Understanding Non-Sites of Memory
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.

Tytuł: Prism: Understanding Non-Sites of Memory

Twórca:

Sendyka, Roma ORCID ; Croft, Jennifer : Tł.

Data wydania/powstania:

2015

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. G. Agamben, Remnants of Auschwitz: The Witness and the Archive, trans. D. Heller-Roazen (Zone Books: New York, 1999).
2. E. van Alphen, Armando: Shaping Memory (Rotterdam: NAi Publishers, 2000).
3. M. Auge, Non- Places: An Introduction to Supermodernity, trans. J. Howe, 2nd edition (London: Verso, 2009).
4. U. Baer, Spectral Evidence: The Photography of Trauma (Cambridge: MIT Press, 2002).
5. J. Beinek, “Inscribing, Engraving, Cutting: The Polish Romantic Album as Palimpsest,” in The Effect of Palimpsest: Culture, Literature, History, edited by B. Shallcross and R. Nycz ( Frankfurt am Main: Peter Lang, 2011).
6. R. Brody, “Claude Lanzmann on ‘Shoah,’” The New Yorker (December 10 2010), http://www.newyorker.com/online/blogs/movies/2010/12/claude-lanzmann-on-shoah.html;
7. E. E. Burriss, Taboo, Magic, Spirits: A Study of Primitive Elements in Roman Religion (New York: Macmillan, 1931).
8. D. Chakrabarty, “The Climate of History: Four Theses,” Critical Inquiry 2 (2009): 197-222.
9. J. Culler, “Junk and Rubbish: A Semiotic Approach,” Diacritics 15 (Fall 1985): 2-13.
10. T. DeNora, After Adorno: Rethinking Music Sociology (Cambridge: Cambridge University Press, 2003).
11. P. Desbois, The Holocaust by Bullets: A Priest’s Journey to Uncover the Truth behind the Murder of 1.5 Million Jews (New York: Palgrave Macmillan, 2009).
12. G. Didi-Huberman, Phasmes: essais sur l’apparition (Paris: Minuit, 1995).
13. G. Didi-Huberman, “The Site, Despite Everything,” trans. S. Liebman, in Claude Lanzmann’s Shoah: Key Essays, ed. S. Liebmann (Oxford: Oxford University Press 2007).
14. F. Gantheret, “L’Entretien de Claude Lanzmann, Les non-lieux de mémoire,” Nouvelle Revue de Psychanalyse 33 (1986): 293–305.
15. R. Kotarba, Niemiecki obóz w Płaszowie 1942–1945 (Warsaw–Krakow: Instytut Pamięci Narodowej, 2009), 161–175.
16. D. LaCapra, “Lanzmann’s ‘Shoah’: ‘Here There Is No Why,’” Critical Inquiry 2 (1997): 231-269.
17. C. Lanzmann, “Le Lieu et la parole,” Au sujet de Shoah: Le Film de Claude Lanzmann, ed. M. Deguy (Paris: Éditions Berlin, 1990).
18. C. Lanzmann, Patagonian Hare: A Memoir, trans. F. Wynne (New York: FSG, 2013).
19. S. Liebman, Claude Lanzmann’s Shoah: Key Essays (Oxford: Oxford University Press, 2007).
20. J. Małczyński, “Drzewa—Żywe pomniki w Muzeum-Miejscu Pamięci w Bełżcu,” Teksty Drugie 1–2 (2009): 208-214.
21. M. P. Markowski, “Wiping Out: The Palimpsest, the Subject, and the Art of Forgetting,” edited by B. Shallcross and R. Nycz (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2011).
22. P. Nora, “Between Memory and History: Les Lieux de Mémoire,” Representations 26 (1989): 7-24.
23. D. Reinartz, Deathly Still: Pictures of Former Concentration Camps (New York: Scalo Publishers, 1995).
24. Z. Reshi, S. Tyub, Detritus and Decomposition in Ecosystems (Delhi: New India Publisher 2007).
25. I. Sample, “Firm Plans Human DNA Tree Memorial,” The Guardian (April 30, 2004), accessed 28 July 2012, http://www.theguardian.com/science/2004/apr/30/genetics.highereducation.
26. S. Schama, Landscape and Memory (New York: Vintage Books, 1996).
27. T. Snyder, Bloodlands: Europe between Hitler and Stalin (New York: Basic Books, 2010).
28. C. Sturdy Colls, “Holocaust Archaeology: Archeological Approaches to Landscapes of Nazi Genocide and Persecution” Journal of Conflict Archaeology 7 (2012): 70-104.
29. A. Whitehead, Trauma Fiction (Edinburgh: Edinburgh University Press, 2004).
30. J.St. Wojciechowski, “Oskara Hansena (i zespołu) projekt oświęcimskiego pomnika ‘Drogi’ w świetle jego teorii Formy Otwartej,” in Pamięć Shoah: Kulturowe reprezentacje i praktyki upamiętniania, ed. T. Majewski and A. Zeidler-Janiszewska (Łódz: Wydawnictwo Officyna, 2011).
31. J. E. Young, Texture of Memory: Holocaust Monuments and Meanings (New Haven, CT: Yale University Press, 1993).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

13

Strona końc.:

28

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62225 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.2

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 lip 2021

Data dodania obiektu:

4 kwi 2017

Liczba pobrań / odtworzeń:

14

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/81559

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji