• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: O „Echach muzycznych” Bolesława Prusa

Twórca:

Obsulewicz, Beata K.

Data wydania/powstania:

2013

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Wiek XIX, Rok VI (XLVIII) 2013

Wydawca:

Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Wiek XIX. Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie".

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. A. Adamek-Świechowska, Czara, szmaragd a sfinks w „Quo vadis?” Henryka Sienkiewicza, w: Konfrontacja i dialog w tekstach kultury polskiej, pod red. S. Szynkiewicza, B. Walęciuk-Dejneki, T. Rokosza, Siedlce 2011, s. 125-143.
2. A. Adamek-Świechowska, „Quo vadis?” Henryka Sienkiewicza w świetle mitu orfickiego, w: Henryk Sienkiewicz. Tradycje rodowe, epizody biografii, twórczość, pod red. L. Ludorowskiego, Lublin 2008.
3. F. Araszkiewicz, Bolesław Prus. Filozofia, kultura, zagadnienia społeczne, Wrocław-Warszawa 1948, s. 198.
4. A. Asnyk, Orfeusz i bachantki, w: tegoż, Poezje zebrane, oprac. Z. Mocarska-Tycowa, Toruń 1995, s. 552-555, komentarz edytorski – s. 868-869.
5. J. Bellas, „Orphée” au XIXe et au XXe siècle: interférences littéraires et musicales, „Cahiers de l’Association Internationales des Ètudes Françaises” 1970, nr 22.
6. E. Berne, W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, przeł. P. Izdebski, Warszawa 2004.
7. Bolesław Prus 1847-1912. Kalendarz życia i twórczości, oprac. K. Tokarzówna, S. Fita, Warszawa 1969, s. 317.
8. J. Coman, Orpheé, civilisateur de l’ humanité, Paris 1939 [cyt. za: C. Rowiński, Orfeusz i Eurydyka, w: Mit - człowiek - literatura, pod red. S. Stabryły, Warszawa 1991, s. 107].
9. M. Detienne, L’ écriture d’ Orphée, Paris 1989.
10. D. Kudelska, Dukt pisma i pędzla. Biografia intelektualna Jacka Malczewskiego, Lublin 2008, s. 320.
11. J. Kulczycka-Saloni, Nowelistyka Bolesława Prusa, Warszawa 1969, s. 45.
12. J.M. Linforth, The Arts of Orpheus, Berkeley and Los Angeles 1941.
13. J. Ch. Lobe, Katechizm muzyki, przeł. J. Kleczyński, Warszawa 1887.
14. Mit Orfeusza. Inspiracje i reinterpretacje w europejskiej tradycji artystycznej, pod red. S. Żerańskiej-Kominek, Gdańsk 2003.
15. P. Monceaux, Orpheus, w: Dictionnaire des Antiąuités Grecąues et Romaines d’après les Textes et les Monuments, ed. Ch. Daremberg, M.E. Saglio, Paris 1873-1899, t. 4, s. 241-256.
16. B.K. Obsulewicz-Niewińska, Nieobałamucona wrażliwość. Pisarze okresu pozytywizmu o filantropii i miłosierdziu, Lublin 2008.
17. B.K. Obsulewicz, Pietas według Konopnickiej. Dwie obserwacje, w: Poszukiwanie świadectw. Szkice o problematyce religijnej w literaturze II połowy XIX wieku i początku XX wieku, pod red. J.J. Malika, Lublin 2010, s. 110.
18. B. Prus, Kroniki, pod red. Z. Szweykowskiego, t. 1–20, Warszawa 1953–1970.
19. B. Prus, „Obrazy wszystkiego”. O literaturze i sztuce. Wybór z Kronik, wyb. i wprow. S. Sandler, przypisami opatrzył B. Szleszyński, Warszawa 2008.
20. B. Prus, Pisma, pod red. Z. Szweykowskiego, t. 6, Warszawa 1948, s. 83-119.
21. C. Rowiński, Orfeusz i Eurydyka, w: Mit - człowiek - literatura, pod red. S. Stabryły, Warszawa 1991.
22. T. Sinko, Hellada i Roma. Przegląd utworów na tematy klasyczne w literaturze polskiej ostatniego stulecia, Lwów 1933.
23. M. Siwiec, Orfeusz romantyków. Mit o Orfeuszu w twórczości Juliusza Słowackiego i Gerarda de Nerval w kontekście epoki, Kraków 2002.
24. E. Szczurko, „Cudowne dziecko” w muzyce klasycznej, w: Dziecko. Studium interdyscyplinarne, pod red. E. Sowińskiej, E. Szczurko, T. Guza, P. Marca, Lublin 2008, s. 307-324.
25. Z. Szweykowski, Twórczość Bolesława Prusa, Warszawa 1972, s. 94 i n.
26. A. Świętochowski, Aleksander Głowacki (Bolesław Prus), w: Polska krytyka literacka (1800-1918): materiały, t. 3, pod red. J. Krzyżanowskiego, Warszawa 1959, s. 375-376.
27. J. Zabża, Wariacje, w: Encyklopedia muzyki, pod red. A. Chodkowskiego, Warszawa 1995, s. 944-945.

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

163

Strona końc.:

178

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:69595 ; 2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2013.9

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.1269 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

20 mar 2019

Liczba pobrań / odtworzeń:

436

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/81368

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji