Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Teatr piosenki

Twórca:

Piotrowski, Grzegorz

Data wydania/powstania:

2014

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2014)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Ch. Aznavour, Kiedyś… Wspomnienia, słowo wstępne J. Rawik, przeł. A. Wiśniewski, Studio Emka, Warszawa 2005, s. 176-177.
2. G. Banaszak, Formy wspołczesnej kultury muzycznej, Instytut Kultury, Warszawa 1991, s. 103.
3. R. Barthes, Mit i znak. Eseje, wybór i wstęp J. Błoński, przeł. J. Błoński, PIW, Warszawa 1970, s. 83.
4. W. Berent, Prochno. Powieść, Czytelnik, Warszawa 1956, s. 138.
5. F. Caradec, A. Weill, Le cafe-concert (1848-1914), Fayard, Paris 2007, s. 7.
6. J. Cocteau, Kogut i arlekin. Zapiski wokoł muzyki, przedmowa G. Auric, przeł. A. Socha, C&D, Kraków 1995, s. 51-52.
7. C. Condemi, Les cafes-concerts. Histoire d’un divertissement (1849-1914), Quai Voltaire Histoire, Paris 1992.
8. J. Feschotte, Histoire du music-hall, Presses Universitaires de France, Paris 1965.
9. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008, s. 29-30.
10. K. Gajda, Piosenki w teatrze, czyli o „Galerii” Jacka Kaczmarskiego i Wojciecha Kościelniaka, w: W teatrze piosenki, red. I. Kiec, M. Traczyk, Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2005, s. 242
11. M. Gołębiowski, Musical amerykański na tle kultury popularnej USA, PWN, Warszawa 1989, s. 57
12. R. Jasiński, Zmierzch starego świata. Wspomnienia 1900-1945, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006, s. 363.
13. H. Knef, Wyrok, przeł. A. Holona, Pax, Warszawa 1980, s. 226.
14. R. Korona, Paryż, kompozycja i układ całości M. i A. Talarowie, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990, s. 102.
15. L. Kydryński, Znajomi z estrady, PWM, Kraków 1966.
16. B. Level, Le Caveau, societe bachique et chantante. A travers deux siecles, 1726-1939, Les Presses de l’Université de Paris-Sorbonne, Paris 1988.
17. D. Michalski, Z piosenką dookoła świata, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990, s. 130.
18. G. Piotrowski, Muzyka popularna jako sztuka performatywna, w: Zwrot performatywny w estetyce, red. L. Bieszczad, Libron, Kraków 2013, s. 158-160.
19. G. Piotrowski, Trenet Charles, w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna pod red. E. Dziębowskiej, t. 11, PWM, Kraków 2009, s. 147.
20. G. Piotrowski, K. Szymański, Jak Pani nie wstyd (tak śpiewać)! Spektakl piosenki Anny Prucnal, w: Spojrzenie – spektakl – wstyd, red. nauk. J. Potkański, R. Pruszczyński, Elipsa, Warszawa 2011, s. 117.
21. G. Piotrowski, Syndrom Pogorelicia. O performatywności w muzyce, w: Performatywne wymiary kultury, red. K. Skowronek, K. Leszczyńska, Libron, Kraków 2012, s. 341-349.
22. A. Polikowskij, Ałła Pugaczowa – kakaja ona jest’, „Sputnik” 1984 nr 1, s. 101.
23. A. Pugaczowa, Izbrannoje, Art-Studija „Ałła” ABP 002.
24. A. Pugaczowa, Ja budu piet’ i nowoje, i staroje, i choroszo zabytoje staroje, zanotowała N. Podstieżonok, „Argumienty i Fakty” 1998 nr 3, s. 19.
25. A. Pugaczowa, Wierzę piosence, rozmowę przeprowadził A. Ciesielski, „Życie Warszawy” 1980 nr 87, s. 3.
26. A. Pugaczowa, Wyśpiewać siebie, oprac. A.P. Wojciechowski, „Jazz” 1979 nr 8, s. 14.26. A. Pugaczowa, Wyśpiewać siebie, oprac. A.P. Wojciechowski, „Jazz” 1979 nr 8, s. 14.
27. Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk. Dziewięćdziesiąt jeden listow o naturze teatru, Krąg, Warszawa 1991, s. 46.
28. F. Razzakow, Ałła Pugaczowa: po stupieniam sławy. Samaja połaja biografija wielikoj piewicy, Jauza, Moskwa 2004, s. 245-246.
29. I. Santor, Z Ireną Santor, rozmowę przeprowadziła M. Hagowska, „Synkopa” 1979 nr 72, s. 2.
30. H. H. Stuckenschmidt, Schonberg, przeł. S. Haraschin, wyd. 2, PWM, Kraków 1987, s. 49.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

357

Strona końc.:

379

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59862 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

11 paź 2016

Liczba pobrań / odtworzeń:

1903

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/79678

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Piotrowski G. - Teatr piosenki 2 paź 2020

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji