• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: The influence of road corridors on the social condition of adjacent areas

Twórca:

Wiśniewski, Rafał (1977– ) ; Komornicki, Tomasz (geografia)

Data wydania/powstania:

2015

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Europa XXI 28 (2015)

Wydawca:

IGiPZ PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Każdy numer posiada własny tytuł.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

Accessibility of public services constitutes an essential element, defining the level of development of a given region and the standard of living of its inhabitants. The present report attempts to shed light on the spatial accessibility to services in the local dimension, with consideration of the important factor, constituted by the development of road infrastructure, which, side by side with economic advantages (enhancement of competitiveness and attractiveness) and improvement of accessibility, should also bring social effects, in particular – increase of spatial mobility and improvement of the overall living standards and the quality of life (Domańska, 2006). The significance of the development of road infrastructure and its influence on the changes in potential accessibility have also been analysed.

Bibliografia:

1. Ackerman F., Heinzerling L., 2004. Priceless: On Knowing the Price of Everything and the Value of Nothing. New York: New Press.
2. Besley T., Ghatak M., 2001. Government versus Private Ownership of Public Goods. Quarterly Journal of Economics, 116(4), pp. 1343-1372.
http://dx.doi.org/10.1162/003355301753265598 -
3. Breuer I.M., Milbert A., Foss O., Humer A., Palma P., Rosik P., Stępniak M., Velasco X., 2013. European Atlas of Services of General Interest. Bonn: BBSR.
4. Daniels R., Trebilcock M., 1996. Private Provision of Public Infrastructure: An Organizational Analysis of the Next Privatization Frontier. University of Toronto Law Journal, 46, pp. 375–426.
http://dx.doi.org/10.2307/825772 -
5. de Bettignies J.-E., Ross, T.W., 2004. The Economics of Public-Private Partnerships. Canadian Public Policy / Analyse de Politiques, 30(2), pp. 135–154.
6. Domańska A., 2006. Wpływ infrastruktury transportu drogowego na rozwój regionalny. Warszawa: PWN.
7. Guzik R., 2003. Przestrzenna dostępność szkolnictwa ponadpodstawowego. Kraków: Wydawnictwo Instytutu Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
8. King S., Pitchford R., 2000. Private or Public? A Taxonomy of Optimal Ownership and Management Regimes. Working Paper, Melbourne: University of Melbourne.
9. Komornicki T. (ed.), 2013. Services of General Interest in European Union. EUROPA XXI, Volume 23, Warsaw: IGSO PAS.
10. Komornicki T., Rosik P., Śleszyński P., Solon J., Wiśniewski R., Stępniak M., Czapiewski K., Goliszek S., 2013. Wpływ budowy autostrad i dróg ekspresowych na rozwój społeczno-gospodarczy i terytorialny Polski. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
11. Moene K.O., Wallerstein M., 2003. Earnings Inequality and Welfare Spending: A Disaggregated Analysis. World Politics, 55(4), pp. 485–516.
http://dx.doi.org/10.1353/wp.2003.0022 -
12. OECD, 2002. Distributed Public Governance. Agencies, Authorities and Other Government Bodies. Paris: OECD.
13. Rattsø J., 2002. Fiscal controls in Europe. A summary. [in:] B. Dafflon (ed.), Local Public Finance: Balanced Budget and Debt Control in European Countries, Cheltenham: Edward Elgar.
14. Stępniak M., Spiekermann K. (eds.), 2013. Transport accessibility at regional scale in Europe. EUROPA XXI, Volume 24, Warsaw: IGSO PAS.
15. Svallfors S., Taylor-Gooby P. (eds.), 2005. The End of Welfare State? Responses to State Retrenchment. London–New York: Routledge.
16. Taylor Z., 1999. Przestrzenna dostępność miejsc zatrudnienia, kształcenia i usług a codzienna ruchliwość ludności wiejskiej. Prace Geograficzne no. 171, Wrocław: IGiPZ PAN, Wydawnictwo Continuo.
17. Vogel J. (ed.), 2003. European Welfare Production. Institutional Configuration and Distributional Outcome. Social Indicators Research Series, Volume 18, New York: Springer Science+Business Media.
http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0977-5 -

Czasopismo/Seria/cykl:

Europa XXI

Tom:

28

Strona pocz.:

53

Strona końc.:

70

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

Rozmiar pliku 1,9 MB ; application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:58788 ; 1429-7132 ; 10.7163/Eu21.2015.28.3

Źródło:

CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.6406, Cz.6407 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

eng

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Centralna Biblioteka Geografii i Ochrony Środowiska Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN

Dofinansowane ze środków:

Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego ; Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R

Dostęp:

Otwarty

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji