Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Antonik D. Audiobook: od brzmienia słów do głosu autora”, „Teksty Drugie” 2015, nr 5.
2. Antonik D. Dźwięki: pisarz mówi, „Dwutygodnik” 2015, nr 10.
3. Barthes R. Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1997.
4. Barthes R. Ziarno głosu, tłum. J. Momro, „Teksty Drugie” 2015 nr 5.
5. Brzostek D. Nasłuchiwanie hałasu: audioantropologia między ekspresją a doświadczeniem, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014.
6. Brzostek D. Tyrania oka, pokora ucha? O potrzebie sound studies, „Teksty Drugie” 2015, nr 5.
7. Cage J. Wstęp do Tematów i wariacji, przeł. J. Jarniewicz, w: Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, wybór i red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010.
8. Cudzich-Budniak K. Dynamika muzyczna w poezji na podstawie nagrania „Miron Białoszewski plays Adam Mickiewicz «Dziady», w: Potencjał wiersza, red. W. Sadowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013.
9. Czesława Miłosza autoportret przekorny. Rozmowy przeprowadził Aleksander Fiut, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1988.
10. Dziadek A. Wstęp, w: A. Wat Mój wiek. Pamiętnik mówiony, przedmowa i wywiady Cz. Miłosz, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2023.
11. Gorczyńska R. Podróżny świata. Rozmowy z Czesławem Miłoszem. Komentarze, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1992.
12. Hejmej A. Skryptoralność. Literatura w dobie społeczeństwa medialnego, Universitas, Kraków 2022.
13. Hejmej A. Słuchanie literatury w społeczeństwie medialnym, „Teksty Drugie” 2021, nr 2.
14. Hejmej A. Tekst (dźwiękowy) Mirona Białoszewskiego, w: tegoż Muzyka w literaturze. Perspektywy komparatystyki interdyscyplinarnej, Universitas, Kraków 2012.
15. Kopciński J. Człowiek transu. Magnetofonowe sesje Mirona Białoszewskiego, „Teksty Drugie” 2011, nr 4.
16. Kopciński J. Gramatyka i mistyka. Wprowadzenie w teatralną osobność Mirona Białoszewskiego, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 1997.
17. Kopciński J. Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta, Biblioteka „Więzi”, Warszawa 2008.
18. Kremer A. Głośna poezja. Uważne słuchanie w badaniach literackich, „Teksty Drugie” 2015, nr 5.
19. Kremer A. The sound of modern Polish poetry: performance and recording after World War II, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts & London, England, 2021.
20. Kucia-Kuśmierska K. Głos poety odzyskuje głos. O książce „ The sound of modern Polish poetry: performance and recording after World War II” Aleksandry Kremer, „Konteksty Kultury” 2022, z. 1.
21. Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, wybór i red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010.
22. Lniak A., Ontoestetyka dźwięku i kultura słuchania. Dyskurs metateoretyczny sound studies, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2020, nr 4 (LXIII).
23. Przestrzeń zgiełku. Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. J. Harbanowicz, A. Janiak, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012.
24. Regiewicz A. Audioantropologia odgłosu wobec somatopoetyki, „Pamiętnik Literacki” 2023, z. 1 (CXIV).
25. Regiewicz A. Słownik odgłosów somatycznych: (na podstawie prozy polskiej po 1989 roku), słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2022.
26. Schafer R. M. Muzyka środowiska, tłum. D. Gwizdalanka, w: Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, wybór i red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010.
27. https://www.fon.hum.uva.nl/praat/ [dostęp. 3.06.2024]
oai:rcin.org.pl:242290 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Sep 24, 2024
Sep 24, 2024
7
https://rcin.org.pl./publication/279094
Edition name | Date |
---|---|
Dembińska-Pawelec J. - Hermeneutyka poetyckiego głosu w najnowszych badaniach literackich | Sep 24, 2024 |
Marak, Katarzyna
Ciemiera, Katarzyna
Śniecikowska, Beata