• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Głosy "Europy" – dźwięk w intermedialnych wcieleniach poematu Anatola Sterna

Twórca:

Śniecikowska, Beata ORCID

Data wydania/powstania:

2024

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 3 (2024)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Berman M., Pionierzy fotomontażu w Polsce, w: Mieczysław Szczuka, oprac. A. Stern, M. Berman, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1965.
2. Białoszewski M., Rozkurz, PIW, Warszawa 1998.
3. Bielak A., Habent sua fata libelli a nawet pojedyncze frazy…, „Teksty Drugie” 2021, nr 1. DOI
4. Bobczuk A., Jaworska J., Kopcińska K., Polit P., Sroka H., Aktualność „Europy” Themersonów, „Teksty Drugie” 2022, nr 6.
5. Bolecki W., Modalność. Literaturoznawstwo i kognitywizm (rekonesans), w: idem, Modalności modernizmu. Studia, analizy, interpretacje, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2012.
6. Brzostowska-Tereszkiewicz T., Sztuka post-przekładu, „Przekłady Literatur Słowiańskich”, T. 9, cz. 1. DOI
7. Dziadek A., Atopia: stadność i jednostkowość, „Teksty Drugie” 2008, nr ½.
8. Dziadek A., Doświadczenie nowoczesności w „Europie” Anatola Sterna, w: Nowoczesność jako doświadczenie: analizy kulturoznawcze, red. A. Zeidler-Janiszewska, R. Nycz, B. Giza, Universitas, Warszawa 2008.
9. Dziadek A., Projekt krytyki somatycznej, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2014.
10. Dziadek A., Słowo i obraz – oscylacja. O „Europie”, „Teksty Drugie” 2022, nr 6. DOI
11. Ernst M., [Collages], w: Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, red. E. Grabska, H. Morawska, PWN, Warszawa 1969.
12. Giżycki M., „...Zaciekła praca eksperymentatorska!” (O filmach Franciszki i Stefana Themersonów), „Iluzjon” 1983, nr 3.
13. Giżycki M., „Europa” odnaleziona, „Kwartalnik Filmowy” 2022, nr 117. DOI
14. Giżycki M., O potrzebie tworzenia filmów, „Projekt” 1983, z. 1.
15. Hejmej A., Estetyka intermedialności Stefana Themersona („St. Francis & the Wolf of Gubbio or Brother Francis’ Lamb Chops”), „Pamiętnik Literacki” 2011, z. 3. DOI
16. Hopfinger M., W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
17. Horovitz M., Introduction, w: A. Stern, Europa, przeł. S. Themerson, M. Horowitz, Gaberbocchus Press, London 1962. https://bfidatadigipres.github.io/experimenta/2022/01/27/surviving-films-of-themersons/ (dostęp 4.11.2022).
18. Kałuża A., Szczuka, Strzemiński, Themersonowie i polska poezja XX wieku, „Teksty Drugie” 2022, nr 1. DOI
19. Kremer A., The Sound of Modern Polish Poetry. Performance and Recording after World War II, Harvard University Press, Cambridge, MA – London 2021. DOI
20. Lachowski J., Anatol Stern i Stefan Themerson. O „Europie”, a także przyjaźni dwóch awangardzistów na podstawie ich korespondencji wzajemnej z lat 1959-1968, „Rocznik Biblioteki Narodowej” 2015, t. XLVI.
21. Malewicz K., Suprematyzm, przeł. J. Maurin-Białostocka, w: Artyści o sztuce. Od Van Gogha do Picassa, PWN, Warszawa 1969.
22. Nyczek T., Akademia Ruchu, w: A.R.: Akademia Ruchu, red. T. Plata, Stowarzyszenie Przyjaciół Akademii Ruchu, Warszawa 2003.
23. Rypson P., Książki i Strony. Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1992.
24. Sienkiewicz K., Ważkie potknięcia. Akademia Ruchu w CSW, w: Akademia Ruchu. Miasto. Pole akcji / City. The Field of Action, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2012.
25. Słodczyk R., Terminologiczne konfuzje wokół zagadnienia relacji werbalno-wizualnych: ekfraza a intersemiotyczność, intermedialność, obrazowość, ikoniczność, „Porównania” 2018, nr 1. DOI
26. Stern A., Szczuka M., Europa, trans. S. Themerson, Michael Horovitz, preface O. Blakeston, introduction M. Horovitz, Gaberbocchus, London 1962.
27. Stern A., Szczuka M., Europa, wstępy J.N. Miller, A. Stern, Księgarnia F. Hoesicka, Warszawa 1929.
28. Strzemiński W., [Recenzja książki J. Tschicholda „Eine Stunde Druckgestaltung”], w: idem, Pisma, oprac. Z. Baranowicz, Ossolineum, Wrocław 1975.
29. Ślizińska M., Turowski, Teresa Żarnowerówna 1897-1949. Artystka końca utopii, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2014.
30. Śniecikowska B., „TAK” odnalezione! Pierwsze czytanie pierwszej ulotki polskich futurystów, „Teksty Drugie” 2019, nr 3. DOI
31. Śniecikowska B., Ogniwa „Europy” – o długim, poplątanym łańcuchu intersemiotycznym oraz odnalezionym filmie Franciszki i Stefana Themersonów, „Teksty Drugie” 2022, nr 6. DOI
32. Śniecikowska B., Słowo – obraz – dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918-1939, Universitas, Kraków 2005.
33. Tschichold J., Nowa typografia. Podręcznik dla tworzących w duchu współczesności, przeł. E. Borg, Recto Verso, Łódź 2011.
34. Tsur R., Sposoby dźwiękowej realizacji przerzutni – zagadnienia percepcji i manipulacje eksperymentalne, w: Językoznawstwo kognitywne III: Kognitywizm w świetle innych teorii, red. O. Sokołowska, D. Stanulewicz, przeł. B. Śniecikowska, J. Płuciennik, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. DOI
35. Tsur R., What Makes Sound Patterns Expressive. The Poetic Mode of Speech Percepetion, Duke University, Durham–London 1992.
36. Turowski A., Budowniczowie świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej, Universitas, Kraków 2000.
37. Wójtowicz A., „Europy”. O edycjach poematu Anatola Sterna, „Teksty Drugie” 2022, nr 6. DOI
38. Wysłouch S., „Lokomotywa” Tuwima w książce i na ekranie, w: Literatura w kręgu sztuki. Tematy – konteksty – medialne transformacje, red. B. Przymuszała, S. Wysłouch, Poznań 2016.
39. Wysłouch S., Literatura i obraz. Tereny strukturalnej wspólnoty sztuk, w: Intersemiotyczość: literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie). Studia, red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, Universitas, Kraków 2004.
40. Zagrodzki J., Outsiderzy awangardy, w: Stefan i Franciszka Themerson. Poszukiwania wizualne – Visual Researches, red. U. Czartoryska, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 1982.
41. Zagrodzki J., Początki polskiego filmu eksperymentalnego, „Projekt” 1974, nr 5.
42. Zarębski P. J., Twórcze dylematy towarzyszące realizacji filmów „Europa II” oraz „Artur Szyk – iluminator”, Ośrodek Wydawniczo-Poligraficzny „SIM”, Łódź 1918.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

100

Strona końc.:

122

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:242285 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 wrz 2024

Data dodania obiektu:

24 wrz 2024

Liczba pobrań / odtworzeń:

7

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/279089

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji