Pamiętnik Literacki, Z. 4 (2018)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. W. Abraham, Zawarcie małżeństwa w pierwotnym prawie polskim. Lwów 1925.
2. A. Adamska, Zapach dobra i odór zła. Z zagadnień wyobraźni religijnej w średniowieczu. „Zeszyty Naukowe KUL” 1996, nr 3/4, s. 31-46.
3. G. Althoff, Vom Lächeln zum Verlachen. W zb.: Lachgemeinschaften. Kulturelle Inszenierungen und soziale Wirkungen von Gelächter im Mittelalter und in der Frühen Neuzeit. Hrsg. W. Röcke, H. R. Velten. Berlin – New York 2005.
4. J. Bardach, Historia państwa i prawa Polski. T. 1: Do połowy XV wieku. Warszawa 1964.
5. B. Becker-Cantarino, Der lange Weg zur Mündigkeit. Frau und Literatur (1500–1800). Stuttgart 1987.
https://doi.org/10.1007/978-3-476-03238-6
6. Biblia. W przekł. J. Wujka z 1599 r. Transkrypcja, wstępy J. Frankowsk i. Wyd. 8. Warszawa 2013.
7. Biblia sacra iuxta Vulgatam versionem. Adiuvantibus B. Fischer. Rec. et brevi apparatu critico instruxit R. Weber. Ed. 5, emendatam retractatam praeparavit R. Gryson. Stuttgart 2007.
8. M. Bielski, Komedyja Justyna i Konstancyjej. – M. i J. Bielscy, Sjem niewieści. Oprac., komentarz, wprowadzenie J. Starnawski. Wstęp A. Gorzkowski. Kraków 2001.
9. M. Bielski, Satyry. Wyd. W. Wisłocki. Kraków 1889.
10. M. Biermann, De magicis actionibus. Wittenberg 1613.
11. Boecjusz, O pocieszeniu, jakie daje filozofia. Przeł. G. Kurylewicz, M. Antczak. Kęty 2006.
12. Boethius in the Middle Ages. Latin and vernacular traditions of the „Consolatio philosophiae”. Ed. M. J. F. M. Hoenen, L. Nauta. Leiden 1997.
13. R. G. Bogner, Die Bezähmung der Zunge Literatur und Disziplinierung der Alltagskommunikation in der frühen Neuzeit. Tübingen 1997.
https://doi.org/10.1515/9783110239591
14. W. Brückner, Kultur und Volk. Begriffe, Probleme, Ideengeschichte. Würzburg 2000.
15. H. Bullinger, Der christliche Ehestand. Zürich 1540.
16. I. Chrzanowski, Marcin Bielski. Studium literackie. Warszawa 1906.
17. M. Corti, Models and Antimodels in Medieval Culture. „New Literary History” 1979, nr 2.
https://doi.org/10.2307/468763
18. Ch. Daxelmüller, Das literarische Magieangebot. Zur Vermittlung von hochschichtlicher Magiediskussion und magischer Volksliteratur im 17. Jahrhundert. W zb.: Literatur und Volk im 17. Jahrhundert. Probleme populärer Kultur in Deutschland. Hrsg. W. Brückner, P. Blickle, D. Breuer. T. 2. Wiesbaden 1985.
19. A. Dąbrówka, Średniowiecze. Korzenie. Warszawa 2005.
20. A. Dąbrówka, Teatr i sacrum w średniowieczu. Religia – cywilizacja – estetyka. Wrocław 2001.
21. J. Delumeau, Reformy chrześcijaństwa w XVI i XVII w. Przekł. J. M. Kłoczowski. T. 2: Katolicyzm między Lutrem a Wolterem. Warszawa 1986.
22. H.-J. Diller, Lachen im geistlichen Schauspiel des englischen Mittelalters. W zb.: Komische Gegenwelten. Lachen und Literatur in Mittelalter und früher Neuzeit. Hrsg. W. Röcke, H. Neumann. Paderborn 1999.
23. M. Dinges, Formenwandel der Gewalt in der Neuzeit. Zur Kritik der Zivilisationstheorie von Norbert Elias. W zb.: Kulturen der Gewalt. Ritualisierung und Symbolisierung von Gewalt in der Geschichte. Hrsg. R. P. Sieferle, H. Breuninger. Frankfurt am Main 1998.
24. W. Dudzik, Karnawały w kulturze. Warszawa 2005.
25. R. van Dülmen, Entstehung des frühneuizeitlichen Europas 1550–1648. Frankfurt am Main 1982.
26. R. van Dülmen, Fest der Liebe. Heirat und Ehe in der frühen Neuzeit. W zb.: Armut, Liebe, Ehre. Studien zur historischen Kulturforschung. Hrsg. ... Frankfurt am Main 1988.
27. N. Elias, O procesie cywilizacji. Analizy socjo- i psychogenetyczne. Przeł. T. Zabłudowski, K. Markiewicz. Warszawa 2011.
28. J. Eming, U. Gaebel, Wie man zwei Rinder in ein Joch spant. Zu Heinrichs Bullingers „Der christliche Ehestand”. W zb.: Eros – Macht – Askese. Geschlechterspannungen als Dialogstruktur in Kunst und Literatur. Hrsg. H. Sciurie, H.-J. Bachorski. Trier 1996.
29. J. Gamberoni, Die Auslegung des Buches Tobias in der griechisch-lateinischen Kirche der Antike un der Christenheit des Westens bis um 1600. München 1969.
30. D. D. Gilmore, Mizoginia, czyli męska choroba. Przeł. J. Margański. Kraków 2003.
31. A. Grafton, Epilogue. Boethius in the Renaissance. W zb.: Boethius. His Life, Thought and Influence. Ed. M. Gibson. Oxford 1981.
32. E. Grant, Średniowieczne podstawy nauki nowożytnej w kontekście religijnym, instytucjonalnym oraz intelektualnym. Przeł. T. Szafrański. Warszawa 2005.
33. A. Gross, „La Folie”. Wahnsinn und Narrheit im spätmittelalterlichen Text und Bild. Heidelberg 1990.
34. A. Kijewska, Filozof i jego muzy. Antropologia Boecjusza – jej źródła i recepcja. Kęty 2011.
35. K. Kłodzińska, Nieznane wydanie „Satyr” Marcina Bielskiego w Bibliotece Kórnickiej. W zb.: Z zagadnień teorii i praktyki bibliotekarskiej. Studia poświęcone pamięci Józefa Grycza. Red. B. Horodyski. Wrocław 1961.
36. C. S. Lewis, Odrzucony obraz. Wprowadzenie do literatury średniowiecznej i renesansowej. Przeł. W. Ostrowski. Kraków 1995.
37. A. MacIntyre, Krótka historia etyki. Filozofia moralności od czasów Homera do XX wieku. Przekł., wstęp, przypisy A. Chmielewski. Wyd. 2. Warszawa 2000.
38. W. Mezger, Obyczaje karnawałowe i filozofia błazeństwa. Przeł. W. Dudzik. W zb.: Karnawał. Studia historyczno-antropologiczne. Wybór, oprac., wstęp W. Dudzik. Warszawa 2011, s. 151-174.
39. M. Mieszek, Postaci aniołów i diabłów w wybranych intermediach staropolskich. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2005, t. 1, s. 151-172.
40. D.-R. Moser, Fastnacht – Fasching – Karneval. Das Fest der „Verkehrten Welt”. Graz–Wien–Köln 1986.
41. R. Muchembled, Die Erfindung des modernen Menschen. Gefühlsdifferenzierung und kollektive Verhaltensweisen im Zeitalter des Absolutismus. Aus dem Französischen übersetzt von P. Kamp. Reinbek bei Hamburg 1990.
42. P. Nehring, Dlaczego dziewictwo jest lepsze niż małżeństwo? Spór o ideał w chrześcijaństwie zachodnim końca IV stulecia w relacji Ambrożego, Hieronima i Augustyna. Toruń 2005.
43. B. Ogrodowska, Zwyczaje, obrzędy i tradycje w Polsce. Mały słownik. Wyd. 2. Warszawa 2001.
44. Petronii Saturae et liber priapeorum. Recensuit F. Buecheler. Berolini 1904.
45. Priapea. Przekł., wstęp, przypisy J. Ciechanowicz. Warszawa 1998.
46. C. Quétel, Niemoc z Neapolu, czyli historia syfilisu. Przeł. Z. Podgórska-Klawe. Wrocław 1991.
47. H. Ragotzky, „Pulschafft und nachthunger”. Zur Funktion von Liebe und Ehe im frühen Nürnberger Fastnachtspiel. W zb.: Ordnung und Lust. Bilder von Liebe, Ehe und Sexualität in Spätmittelalter und Früher Neuzeit. Hrsg. H.-J. Bachorski. Trier 1991.
48. A. Richlin, The Garden of Priapus. Sexuality and Aggression in Roman Humor. New York – Oxford 1992.
49. A. Sarmiento, Małżeństwo chrześcijańskie. Przeł. A. Rak. Red. nauk. K. Gryz. Kraków 2002.
50. N. Schindler, Ludzie prości, ludzie niepokorni... Kultura ludowa w początkach dziejów nowożytnych. Przeł. B. Ostrowska. Warszawa 2002.
51. H.-G. Schmitz, Physiologie des Scherzes. Die Bedeutung und Rechtfertigung der Ars Iocandi im 16. Jahrhundert. Hildesheim 1972.
52. J. Seklucjan, Oeconomia albo gospodarstwo. 1546. Wyd. Z. Celichowski. Kraków 1890.
53. W. Sobieski, Nienawiść wyznaniowa tłumów za rządów Zygmunta III-ego. Warszawa 1902.
54. J. Starnawski, Wprowadzenie do lektury. W: M. Bielski, Komedyja Justyna i Konstancyjej. – M. i J. Bielscy, Sjem niewieści. Oprac., komentarz, wprowadzenie J. Starnawski. Wstęp A. Gorzkowski. Kraków 2001.
55. B. Stuchlik-Surowiak, Obraz małżeństwa w „antyfeministycznych” utworach Bartosza Paprockiego na tle obyczajowych, religijnych oraz literackich zjawisk XVI i pierwszej połowy XVII wieku. Katowice 2016.
56. M. Szyjkowski, Dramat w Polsce. W zb.: Dzieje literatury pięknej w Polsce. Wyd. 2. Cz. 2. Kraków 1936.
57. J. Tazbir, Okrucieństwo w nowożytnej Europie. Wyd. 2. Kraków 2000.
58. C. Ulbrich, Frauen in der Reformation. W zb.: Die Frühe Neuzeit in der Geschichtswissenschaft. Forschungstendenzen und Forschungserträge. Hrsg. N. Boškovska Leimgruber. Paderborn 1997.
59. J. Weyer, De praestigiis daemonum. Basel 1568.
60. Wiersz o fortelach i obyczajach białogłowskich. W zb.: Polska satyra mieszczańska. Nowiny sowiźrzalskie. Oprac. K. Badecki. Kraków 1950, s. 151-172.
61. W. Wojtowicz, Między literaturą a kulturą. Studia o „literaturze mieszczańskiej” przełomu XVI i XVII wieku. Szczecin 2012.
62. W. Wojtowicz, „Narrenschiff” Michela Foucaulta. „Przegląd Humanistyczny” 2004, z. 4, s. 75-82.
63. H. Wunder, Frauen in der Gesellschaft Mitteleuropas im späten Mittelalter und in der frühen Neuzeit (15–18 Jahrhundert). W zb.: Hexen und Zauberer. Die grosse Verfolgung. Ein europäisches Phänomen in der Steiermark. Hrsg. H. Valentinitsch. Graz–Wien 1987.
64. N. Zemon Davis, Humanismus, Narrenherrschaft und die Riten der Gewalt. Gesellschaft und Kultur im frühneuzeitlichen Frankreich. Aus dem Amerikanischen von N. Löw Beer. Nachwort R. Schindler. Frankfurt am Main 1987.
65. N. Zemon Davis, Rytuały przemocy. Przekł. J. Kurczewska. „Odrodzenie i Reformacja w Polsce” t. 30 (1985), s. 33–53.
66. J. M. Ziolkowski, Obscenity in the Latin Grammatical and Rhetorical Tradition. W zb.: Obscenity. Social Control and Artistic Creation in the European Middle Ages. Ed. J. M. Ziolkowski. Leiden–Boston–Köln 1998.
67. J. Ziomek, Renesans. Wyd. 2. Warszawa 1976.
oai:rcin.org.pl:138724 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2018.4.3
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Apr 4, 2024
Sep 12, 2020
463
https://rcin.org.pl./publication/173363
Edition name | Date |
---|---|
Wojtowicz W. - | Apr 4, 2024 |
Wojtowicz, Witold
Wojtowicz, Witold
Wojtowicz, Witold
Wojtowicz, Witold