• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Remarks on the Practice of Installing Lhathos of Territorial Guardians inside Buddhist Temples in the Western Himalayas

Twórca:

Kozicz, Gerald

Data wydania/powstania:

2017

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Ethnologia Polona 37 2016 (2017)

Wydawca:

Institute of Archaeology and Ethnology Polish Academy of Sciences

Miejsce wydania:

Warsaw

Opis:

il. ; 24 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

Kluczowym czynnikiem udanego wprowadzania buddyzmu w społeczeństwach tybetańskich i himalajskich począwszy od X wieku, było włączenie przed-buddyjskich lokalnych mitów do sztuki i architektury nowej doktryny. Przedstawienia terytorialnych sił duchowych zostały włączone do buddyjskich systemów teologicznych i ikonograficznych, podczas gdy lhathos, archaiczne siedziska bóstw, które były uważane za siedziby lokalnych strażników, stały się częścią architektury w całym krajobrazie himalajskim. Poniższy artykuł przedstawia kilka studiów przypadku, w celu opisania początków tego zjawiska oraz omawia dalszy jego rozwój. Szczególne zainteresowanie polega na fizycznym przeniesieniu lhathos do ortodoksyjnych świątyń buddyjskich i ich instalacji w zaszczytnych miejscach w halach zgromadzeń lub nawet w głównych niszach sanktuarium

Bibliografia:

Bellini C. (in print). Some Pieces of the Puzzle: The Restoration of the Alchi gSum brtsegs by bKra shis rNam rgyal and Other Considerations
Denwood P. 2015. The Dating of the Sumtsek Temple at Alchi. In E. Lo Bue and J. Bray (eds.), Art and Architecture in Ladakh. Cross-Cultural Transmissions in the Himalayas and Karakorum, Leiden – Boston, 159–166
Francke A. H. 2014. Antiquities of Indian Tibet. Vol. 1 Personal Narrative. Archaeological Survey of India. Calcutta (reprint 1994 Archaeological Survey of India, New Delhi)
Goepper R. 1990. Clues for the Dating of the Three-storeyed Temple (Sumtsek) in Alchi, Ladakh. In Asiatische Studien: Zeitschrift der Schweizerischen Gesellschaft für Asienkunde 44 (2), 159–175
van Ham P. 2011. Ladakh’s Missing Link? The Murals of Tragkhung Kowache. In Orientations 42 (5), Hong Kong, 50–57
Jahoda C. 2006. Bemerkungen zur Tradition einer weiblichen Schutzgottheit (srung ma) in Tabo (Spiti Tal, Himachal Pradesh, Indien). In A. Gingrich and H. Guntram (eds.), Der Rand und die Mitte: Beiträge zur Sozialanthropologie und Kulturgeschichte Tibets und des Himalaya, Vienna, 11–54
Kalantari C. 2010. Courtly Cavaliers, Mounted Heroes and Pehar. In E. Lo Bue and C. Luczanits (eds.), Tibetan Art and Architecture in Context, Tibetan Studies: Proceedings of the Eleventh Seminar of the International Association for Tibetan Studies held at Koenigswinter 2006, Halle/Saale, 75–120
Kozicz G. 2008–2009. From Mainamati to Nyarma: Remarks on the Development from Cruciform to Oblong-shaped Temple Lay-outs, Journal of Bengal Art 13 &14, Dhaka, 9–21
Kozicz G. 2010. The Architectural Matrix of the Alchi Sumtsek, Indo-Asiatische Zeitschrift 14, Berlin, 31–41
Kozicz G. 2014. The Tsugla Khang of Tabo and the Three-dimensionality of the Vajradhatu Mandala. In P. van Ham (ed.), Tabo – Gods of Light, Munich, 71–75
Lobsang Zotpa. Rin.chen bzang.po’i rnam.thar
Luczanits C. 2003. Art-historical Aspects of Dating. In I. Kreide-Damani (ed.), Dating Tibetan Art, Wiesbaden
de Nebesky-Wojkowitz R. 1956. Oracles and Demons of Tibet. The Cult and Iconography of Tibetan Protective Deities, The Hague (reprint Kathmandu 1993)
Shakspo N. T. 2012. A Cultural History of Ladakh. Centre for Research on Ladakh, Sabu-Leh
Snellgrove D. and Skorupski T. 1980. The Cultural Heritage of Ladakh II: Zangskar and the Cave Temples of Ladakh, Warminster
Vitali R. 1999. Records of Tho.ling: A Literary and Visual Reconstruction of the “Mother” Monastery in Gu.ge, Dharamshala

Czasopismo/Seria/cykl:

Ethnologia Polona

Tom:

37

Strona pocz.:

9

Strona końc.:

30

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:66271 ; 0137-4079

Źródło:

IAiE PAN, sygn. P 366 ; IAiE PAN, sygn. P 367 ; IAiE PAN, sygn. P 368 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Digitalizacja:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji