Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Idiomy uniwersalizmu i imiona własne. Frank Stella a amerykański formalizm

Twórca:

Rejniak-Majewska, Agnieszka ORCID

Data wydania/powstania:

2017

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2017)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Adams Hazard, Titles, Titling, and Entitlement To, “The Journal of Aesthetics and Art Criticism” 1987, vol. 46, nr 1.
2. Buchloh Benjamin, Painting as Diagram. Five Notes on Frank Stella’s Early Paintings, 1958-1959, “October” 2013, vol. 143.
3. Deconstruction and the Visual Arts. Art, Media, Architecture, red. P. Brunette, D. Wills, Cambridge University Press, Cambridge 1994.
4. Frank Stella, kat. wyst., Hayward Gallery, London 1970.
5. Frank Stella: The Black Paintings, kat. wyst., red. B. Richardson, Baltimore Museum of Art 1976
6. Frank Stella i synagogi dawnej Polski, kat. wyst., red. A. Tanikowski, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Warszawa 2016.
7. Fried Michael, Art and Objecthood. Essays and Reviews, University of Chicago Press, Chicago–London 1998.
8. Gibson Ann, Abstract Expressionism’s Evasion of Language, “Art Journal” 1988, vol.47, nr 3
9. Godfrey Mark, Abstraction and the Holocaust, Yale University Press, New Haven 2007.
10. Greenberg Clement, The Collected Essays and Criticism, red. J. O’Brian, vol. 3 i vol. 4, University of Chicago Press, Chicago – London 1993.
11. Krauss Rosalind, Oryginalność awangardy i inne mity modernistyczne, przeł. M. Szuba, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011.
12. Leider Philip, Literalness and Abstractness. Frank Stella’s Retrospective, “Artforum” 1970, vol. 8, nr 8.
13. Newman Barnett, Selected Writings and Interviews, red. J. O’Neil, Alfred Knopf Publ., New York 1990.
14. O’Doherty Brian, Frank Stella and a Crisis of Nothingness, “New York Times” 19.01.1964: http://www.nytimes.com/1964/01/19/frank-stella-and-a-crisis-of-nothingness.html?_r=0 (dostęp 11.05.2016).
15. Olin Margaret, The Nation without Art. Examining Modern Discourses on Jewish Art, University of Nebraska Press, London 2001.
16. Quigley T. R., Ortodox Formalism and the Metaphysics of Pictorialism, “The Kenyon Review” 1987, vol. 9, nr 4.
17. Raphael Melissa, Judaism and the Visual Image: A Jewish Theology of Art, London – New York 2009.
18. Reading Abstract Expressionism. Context and Critique, red. E. Landau, Yale University Press, New Haven – London 2005.
19. Rich Sarah, Bridging the Generation Gaps in Barnett Newman’s ‘Who is Afraid of Red, Yellow, and Blue?’, “American Art” 2005, vol. 19, nr 33.
20. Rubin William, Frank Stella, Museum of Modern Art, New York 1970.
21. Saltzman Lisa, Awangarda i kicz raz jeszcze. O etyce reprezentacji, przeł. K. Bojarska, „Literatura na Świecie” 2004, nr 1-2.
22. Sixteen Americans, kat. wyst., red. D. Miller, Museum of Modern Art, New York 1959.
23. Theories and Documents of Contemporary Art. A Sourcebook of Contemporary Artists’ Writings, red. K. Stiles, P. Selz, University of California Press, Berekely – Los Angeles –London 1996.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

55

Strona końc.:

70

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:66317 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.4.4

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 gru 2022

Data dodania obiektu:

27 wrz 2018

Liczba pobrań / odtworzeń:

627

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/85924

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji