• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Borges vs. Pac-Man. Zderzenie materii literackiej i struktur gier wideo

Creator:

Kubiński, Piotr

Date issued/created:

2015

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2015)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. E. Aarseth, Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, Johns Hopkins University Press, Baltimore–London 1997.
2. J. Andrews, Arteroids, vispo.com/arteroids/arteroids311.htm, [4 VII 2014 r.].
3. J. Andrews, Language explosion: Poetry & Entertainment in _Arteroids_ 2.50, w: Gamers: Writers, Artists & Programmers on the Pleasures of Pixels, red. S. Compton, Soft Skull Press, Brooklyn 2004.
4. J.L. Borges, Alef, przeł. Z. Chądzyńska, w: J.L. Borges Alef, przeł. Z. Chądzyńska, A. Sobol-Jurczykowski, Czytelnik, Warszawa 1972.
5. J.L. Borges, Labirynt [Zeus nie zdołałby rozsupłać kamiennych], w: E. Stachura Poezja i proza: Wiersze, poematy, piosenki, przekłady, t. 1, Czytelnik, Warszawa 1987.
6. A. Ensslin, Computer Gaming, w: The Routledge Companion to Experimental Literature, red. J. Bray, A. Gibbons, B. McHale, Routledge, London 2001.
7. M. Eskelinen, Six Problems in Search of a Solution. The challenge of cybertext theory and ludology to literary theory, „Dichtung Digital” 2004 nr 3.
8. M. Górska-Olesińska »Playable poetry« i gry komputerowe. Krytyczne negocjacje, w: Olbrzym w cieniu. Gry w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
9. M. Hopfinger, Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2003.
10. A. Kluska, Dawno temu w grach. Czas pionierów. Szkice z historii gier komputerowych, Orka, Łódź 2008.
11. J. Kowalski, Polski konsument elektronicznej roz(g)rywki – opracowanie raportu „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, listopad 2011, iibr.pl/files/pdf/rok2012/Polski_konsument_elektronicznej_roz(g)rywki.pdf [4 VII 2014 r.].
12. P. Kubiński, Grą opowiedzieć konflikt. Publicystyczne gry wideo „Raid Gaza!” i „Save Israel”, „Res Publica Nowa” 2013 nr 3. J. Lewis, B. Nadeau Inter-inactivity, s. 2, http://bruno.wyldco.com/stillstanding/papers/inter-inactivity.pdf, [4 VII 2014 r.].
13. J. Lewis, B. Nadeau, Still Standing, 2005.
14. W.H. Matthews, Mazes and labyrinths: a general account of their history and developments, Longmans, Green & Co., London 1922.
15. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura, IBL Instytut Badań Literackich PAN Wydawnictwo, Kraków 2012.
16. B.R.M. Ortiz Brossa, vs Noigandres, http://concretoons.net84.net/brossa.html, [4 VII 2014 r.].
17. B.R.M. Ortiz, Nokianor Parra, http://concretoons.net84.net/nokia.html, [4 VII 2014].
18. B.R.M. Ortiz, Laberinto borgiano, http://concretoons.net84.net/borges.html, [4 VII 2014 r.].
19. S. Poole, Trigger happy. Videogames and the entertainment revolution, Arcade Publishing, New York 2004.
20. A. Przybyszewska, Którędy do literatury nowomedialnej?, „Fragile” 2008, nr 2.
21. A. Przybyszewska, Po(d)żeranie tekstu. Wstęp do rozważań o czytaniu kinetycznym, w: e-polonistyka 3, (w opracowaniu).
22. J. Shaw, The Legible City, 1998.
23. R. Simanowski, Fighting/Dancing Words. Jim Andrews’ Kinetic, Concrete Audiovisual Poetry, „Dichtung Digital” 2001 nr 4.21.
24. R. Simanowski, Text as Event: Staring at and Looking through Processed Words in Digital Arts, http://dichtung-digital.mewi.unibas.ch/cv/Simanowski-Text%20as%20Event.pdf, [4 VII 2014 r.].
25. B. Utterback, R. Achituva Text Rain, 1999.
26. N. Wardrip-Fruin, From Instrumental Texts to Textual Instruments, http://www.hyperfiction.org/texts/textualInstrumentsShort.pdf, [4 VII 2014 r.].
27. N. Wardrip-Fruin, Playable Media and Textual Instruments, w: The Aesthetics of Net Literature. Writing, Reading and Playing in Programmable Media, red. P. Gendolla, J. Schäfer, Transcript, Bielfeld 2007.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

261

End page:

279

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:62460 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Apr 27, 2017

Number of object content downloads / hits:

1139

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/80914

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information