Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. E. Aarseth, Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, Johns Hopkins University Press, Baltimore–London 1997.
2. J. Andrews, Arteroids, vispo.com/arteroids/arteroids311.htm, [4 VII 2014 r.].
3. J. Andrews, Language explosion: Poetry & Entertainment in _Arteroids_ 2.50, w: Gamers: Writers, Artists & Programmers on the Pleasures of Pixels, red. S. Compton, Soft Skull Press, Brooklyn 2004.
4. J.L. Borges, Alef, przeł. Z. Chądzyńska, w: J.L. Borges Alef, przeł. Z. Chądzyńska, A. Sobol-Jurczykowski, Czytelnik, Warszawa 1972.
5. J.L. Borges, Labirynt [Zeus nie zdołałby rozsupłać kamiennych], w: E. Stachura Poezja i proza: Wiersze, poematy, piosenki, przekłady, t. 1, Czytelnik, Warszawa 1987.
6. A. Ensslin, Computer Gaming, w: The Routledge Companion to Experimental Literature, red. J. Bray, A. Gibbons, B. McHale, Routledge, London 2001.
7. M. Eskelinen, Six Problems in Search of a Solution. The challenge of cybertext theory and ludology to literary theory, „Dichtung Digital” 2004 nr 3.
8. M. Górska-Olesińska »Playable poetry« i gry komputerowe. Krytyczne negocjacje, w: Olbrzym w cieniu. Gry w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
9. M. Hopfinger, Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2003.
10. A. Kluska, Dawno temu w grach. Czas pionierów. Szkice z historii gier komputerowych, Orka, Łódź 2008.
11. J. Kowalski, Polski konsument elektronicznej roz(g)rywki – opracowanie raportu „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, listopad 2011, iibr.pl/files/pdf/rok2012/Polski_konsument_elektronicznej_roz(g)rywki.pdf [4 VII 2014 r.].
12. P. Kubiński, Grą opowiedzieć konflikt. Publicystyczne gry wideo „Raid Gaza!” i „Save Israel”, „Res Publica Nowa” 2013 nr 3. J. Lewis, B. Nadeau Inter-inactivity, s. 2, http://bruno.wyldco.com/stillstanding/papers/inter-inactivity.pdf, [4 VII 2014 r.].
13. J. Lewis, B. Nadeau, Still Standing, 2005.
14. W.H. Matthews, Mazes and labyrinths: a general account of their history and developments, Longmans, Green & Co., London 1922.
15. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura, IBL Instytut Badań Literackich PAN Wydawnictwo, Kraków 2012.
16. B.R.M. Ortiz Brossa, vs Noigandres, http://concretoons.net84.net/brossa.html, [4 VII 2014 r.].
17. B.R.M. Ortiz, Nokianor Parra, http://concretoons.net84.net/nokia.html, [4 VII 2014].
18. B.R.M. Ortiz, Laberinto borgiano, http://concretoons.net84.net/borges.html, [4 VII 2014 r.].
19. S. Poole, Trigger happy. Videogames and the entertainment revolution, Arcade Publishing, New York 2004.
20. A. Przybyszewska, Którędy do literatury nowomedialnej?, „Fragile” 2008, nr 2.
21. A. Przybyszewska, Po(d)żeranie tekstu. Wstęp do rozważań o czytaniu kinetycznym, w: e-polonistyka 3, (w opracowaniu).
22. J. Shaw, The Legible City, 1998.
23. R. Simanowski, Fighting/Dancing Words. Jim Andrews’ Kinetic, Concrete Audiovisual Poetry, „Dichtung Digital” 2001 nr 4.21.
24. R. Simanowski, Text as Event: Staring at and Looking through Processed Words in Digital Arts, http://dichtung-digital.mewi.unibas.ch/cv/Simanowski-Text%20as%20Event.pdf, [4 VII 2014 r.].
25. B. Utterback, R. Achituva Text Rain, 1999.
26. N. Wardrip-Fruin, From Instrumental Texts to Textual Instruments, http://www.hyperfiction.org/texts/textualInstrumentsShort.pdf, [4 VII 2014 r.].
27. N. Wardrip-Fruin, Playable Media and Textual Instruments, w: The Aesthetics of Net Literature. Writing, Reading and Playing in Programmable Media, red. P. Gendolla, J. Schäfer, Transcript, Bielfeld 2007.
oai:rcin.org.pl:62460 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Oct 2, 2020
Apr 27, 2017
1139
https://rcin.org.pl./publication/80914
Edition name | Date |
---|---|
Kubiński P. - Borges vs. Pac-Man. Zderzenie materii literackiej i struktur gier wideo | Oct 2, 2020 |
Rorot, Wiktor
Zarzycka, Agata
Żmuda, Michał
Marak, Katarzyna Markocki, Miłosz
Krawczyk, Stanisław Sterczewski, Piotr Kominiarczuk, Mateusz
Sterczewski, Piotr
Stasieńko, Jan