• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Być kierowcą w PRL : problemy zmotoryzowanych w świetle publikacji „Motoru” w latach 1955–1966

Twórca:

Wilk, Hubert (1979– ) ORCID

Data wydania/powstania:

2011

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały 10 (2011)

Współtwórca:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Wydawca:

Instytut Historii PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

s. 223-262 ; Zawiera tabele. ; Streszcz. ang

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

A weekly ‘Motor’, appearing from 1952 with a circulation of over 100 thousand copies was the most important magazine devoted to the subject of motorisation in Poland. Initially, it was published under the subtitle of ‘Weekly of the Road Transportation Workers’, and from 1953 on: ‘Illustrated Weekly’. The first issues were full of typical articles on drivers’ competitions, development of the industry and road transportation, and Cold War propaganda. In practice, individual motorisation was non-existent. A change was brought about by the turn of 1955 and 1956. The announcement of the mass production of totally Polish “Syrena” led to gradual evolution of the weekly’s character. It made its pages available to a larger number of the two and four wheels individual owners. Thus, an analysis included the issues for the period between 1955 and 1966. Those twelve years show the changes in individual motorisation in post-war Poland – from the announcement about the production of “Syrena” to the information about the contract with the Italian Motorisation Giant FIAT. The ‘Motor’ pages became the forum to discuss the latest car and motorcycle makes and models, shortages in the infrastructure and insufficient equipment, to exchange information about car repairing and servicing. There were also other issues brought up, such as the problem of car rationing, both of Polish and foreign makes, or an increased number of traffic accidents. All these elements show the problems that the vehicles owners in Poland of 1955–1966 had to face.

Czasopismo/Seria/cykl:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały

Tom:

10

Strona pocz.:

223

Strona końc.:

262

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59712 ; 2450-8357

Źródło:

IH PAN, sygn. B.155/10 Podr. ; IH PAN, sygn. B.156/10 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii PAN

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji