• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Children studies jako perspektywa metodologiczna. Współczesne tendencje w badaniach nad dzieckiem
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.

Tytuł: Children studies jako perspektywa metodologiczna. Współczesne tendencje w badaniach nad dzieckiem

Twórca:

Szymborska, Karolina ORCID

Data wydania/powstania:

2016

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2016)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. G. Lenzer, Children’s studies and the human rights of children: toward an unified approach, in: Children as equals. Exploring the rights of the child, eds. K. Alaimo, B. Klug, University Press of America, Lanham – New York – Oxford 2002.
2. J. Clarke, The sociology of childhood, in: Childhood studies. An introduction, ed. D. Wyse, Blackwell, Oxford 2004, s.78.
3. M. Jacyno, A. Szulżycka Dzieciństwo. Doświadczenie bez świata, Oficyna Naukowa, Warszawa 1999, s. 24.
4. J. Qvortrup, W. A. Corsaro, M. – S. HonigWhy social studies of childhood? An introduction to the handbook, in: The Palgrave handbook of childhood studies, eds. J. Qvortrup, W. A. Corsaro, M. – S. Honig, Palgrave Macmillan, London – New York 2009, s.5.
5. E. Domańska, Jakiej metodologii potrzebuje współczesna humanistyka?, „Teksty Drugie” 2010, nr 1/2, s. 53.
6. K. Szymborska, W metodologicznym tyglu children studiem, w: Children studies jako perspektywa interpretacyjna, red. J. Sztachelska, K. Szymborska [w druku].
7. J. Cieślikowski, W stronę pajdologii. Propozycje metodologiczne do badań nad literacką twórczością dla dzieci, w: Literatura osobna, Nasza Księgarnia, Warszawa 1985, s. 231-240.
8. K. A. Scott,S. S. Boocock Socjology.in: Scholarly resources for children and childhood studies. A Research guide and annotated bibliography, ed. V. Bowman, Lanham – Toronto – Plymouth 2007, s. 212 , tłum. K. Sz.
9. C. Kielburger, Free the children. A young man fights against child labour and proves that children can change the world, Harper Collins, New York 1998, s. 213.
10. R. Coles, Children of crisis: A Study of courage and fear, Little, Brown and Company, Boston 1964.
11. R. Coles, Migrants, Sharecroppers, Mountaineers, Migrants, Sharecroppers, Mountaineers, Little, Brown and Company, Boston 1967, s. 235.
12. P. Hoose, We Were there, Too! Young people in U.S. history, Macmillan,New York 2001.
13. M. Yousafzai, Ch. Lamb To ja, Malala. Historia pakistańskiej dziewczyny, która z narażeniem życia walczy o prawa kobiet i ich dostęp do edukacji, przeł. M. Moltzan – Małkowska, Wyd. Prószyński i S-ka, Warszawa 2014.
14. 15-letnia Malala, jedna z najbardziej wpływowych kobiet świata, wyda książkę, „Wysokie Obcasy”, 30.04.2013, http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,126791,13829529,15_letnia_Malala__jedna_z_najbardziej_wplywowych_kobiet.html ( 18.06.2013).
15. N. Postman, The disappearance of childhood, Knopf Doubleday Publishing Group, New York 2011.
16. A. Kotlowitz, There are no children here.The story of two boys growing up in the other America, Knopf Doubleday Publishing Group, New York 1992.
17. T. E. Lewis, R. Kahn Education out of bounds. Reimagining cultural studies for a posthuman age, Palgrave Macmillan, New York 2010.
18. V. Macris, Review: Education out of bounds. Reimagining cultural studies for a posthuman age (education, politics, and public life). T. E. Lewis and R. Kahn, „Educational Studies: A Journal of the American Educational Studies Association” 2012, Volume 48, Issue 6, s. 576-580, http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00131946.2011.647162#.Udvv8Nn4O2s (11.12.2013).
19. M. Dekkers, Poczwarka. Od dziecka do człowieka, przeł. A. Bienias, W.A.B., Warszawa 2007.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

189

Strona końc.:

205

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:58090 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.1.12

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

20 gru 2022

Data dodania obiektu:

9 mar 2016

Liczba pobrań / odtworzeń:

272

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/78350

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji