Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
1. Ajschylos, Prometeusz w okowach, przeł. S. Srebrny, w: Ajschylos Tragedie, Warszawa 1954.
2. Arystoteles, Poetyka, przeł. H. Podbielski, Wrocław 1983.
3. N. Chiaromonte, Lektury greckie, przeł. S. Kasprzysiak, "Res Publica" 1991, nr 2, s. 81.
4. G. Colli, Narodziny filozofii, przeł. S. Kasprzysiak, Warszawa-Kraków 1991, s. 23-31.
5. G. Colli, Po Nietzschem, przeł. S. Kasprzysiak, Kraków 1994, s. 41.
6. H. Diels, Die Fragmente der Vorsokratiker, t. 1, Berlin 1960, s. 177.
7. M. Eliade, Historia wierzeń i idei religijnych, t. 1, Od epoki kamiennej do misteriów eleuzyńskich, przeł. S. Tokarski, Warszawa 1983, s. 250.
8. Eurypides, Bachantki, przeł. J. Lanowski, w: Eurypides Tragedie, Warszawa 1980.
9. M. Foucault, Historia seksualności, t. 2, przeł. T. Komendant, Warszawa 1995.
10. R. Graves, Mity greckie, przeł. H. Krzeczkowski, Warszawa 1968, s. 23.
11. M. Heidegger, Brief über den "Humanismus", w: Wegmarken, Frankfurt am Main 1976, s. 356.
12. Hezjod, Narodziny bogów, przeł. J. Łanowski, Warszawa 1999.
13. C. G. Jung, Archetypy i symbole. Pisma wybrane, przeł. J. Prokopiuk, Warszawa 1976, s. 102-105.
14. K. Kerényi, Dionizos. Archetyp życia niezniszczalnego, przeł. I. Kania, Kraków 1997, s. 276.
15. A. Krokiewicz, Zarys filozofii greckiej. Od Talesa do Platona, Warszawa 1971, s. 149.
16. J. Legowicz, Filozofia starożytna Grecji i Rzymu, Warszawa 1969, s. 81.
17. K. Leśniak, Materialiści greccy w epoce przedsokratejskiej, Warszawa 1972, s. 192.
18. F. Nietzsche, Narodziny tragedii albo Grecy i pesymizm, przeł. B. Baran, Kraków 1994, s. 70.
19. F. Nietzsche, Pisma pozostałe 1862-1875, przeł. B. Baran, Kraków 1993, s. 54.
20. Platon, Fajdros, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
21. Platon, Ion, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
22. Platon, Państwo, przeł. W. Witwicki, t. 1, Warszawa 1958.
23. Platon, Prawa, przeł. M. Maykowska, Warszawa 1960.
24. Platon, Protagoras, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
25. Platon, Timajos, przeł. P. Siwek, Warszawa 1986.
26. Platon, Uczta, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1982.
27. H. Podbielski, Wstęp, w: Arystoteles Poetyka, s. LXXIII.
28. P. Ricoeur, Symbolika zła, przeł. S. Cichowicz i M. Ochab, Warszawa 1986, s. 205.
29. G. Thomson, Ajschylos i Ateny. Studium nad społeczną genezą dramatu, przeł. A. Dębnicki, Warszawa 1956, s. 391.
oai:rcin.org.pl:57889 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
2 paź 2020
29 sty 2016
4762
https://rcin.org.pl./publication/72428
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Okopień K. - Dlaczego to nie Apollo, lecz Dionizos jest patronem filozofii | 2 paź 2020 |
Witkowski, Zbigniew Budzik, Jerzy Kosior, Andrzej
Witkowski, Zbigniew
Witkowski, Zbigniew
Witkowski, Zbigniew Oleś, Tadeusz
Witkowski, Zbigniew
Adamski, Paweł