Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
1. Ajschylos, Prometeusz w okowach, przeł. S. Srebrny, w: Ajschylos Tragedie, Warszawa 1954.
2. Arystoteles, Poetyka, przeł. H. Podbielski, Wrocław 1983.
3. N. Chiaromonte, Lektury greckie, przeł. S. Kasprzysiak, "Res Publica" 1991, nr 2, s. 81.
4. G. Colli, Narodziny filozofii, przeł. S. Kasprzysiak, Warszawa-Kraków 1991, s. 23-31.
5. G. Colli, Po Nietzschem, przeł. S. Kasprzysiak, Kraków 1994, s. 41.
6. H. Diels, Die Fragmente der Vorsokratiker, t. 1, Berlin 1960, s. 177.
7. M. Eliade, Historia wierzeń i idei religijnych, t. 1, Od epoki kamiennej do misteriów eleuzyńskich, przeł. S. Tokarski, Warszawa 1983, s. 250.
8. Eurypides, Bachantki, przeł. J. Lanowski, w: Eurypides Tragedie, Warszawa 1980.
9. M. Foucault, Historia seksualności, t. 2, przeł. T. Komendant, Warszawa 1995.
10. R. Graves, Mity greckie, przeł. H. Krzeczkowski, Warszawa 1968, s. 23.
11. M. Heidegger, Brief über den "Humanismus", w: Wegmarken, Frankfurt am Main 1976, s. 356.
12. Hezjod, Narodziny bogów, przeł. J. Łanowski, Warszawa 1999.
13. C. G. Jung, Archetypy i symbole. Pisma wybrane, przeł. J. Prokopiuk, Warszawa 1976, s. 102-105.
14. K. Kerényi, Dionizos. Archetyp życia niezniszczalnego, przeł. I. Kania, Kraków 1997, s. 276.
15. A. Krokiewicz, Zarys filozofii greckiej. Od Talesa do Platona, Warszawa 1971, s. 149.
16. J. Legowicz, Filozofia starożytna Grecji i Rzymu, Warszawa 1969, s. 81.
17. K. Leśniak, Materialiści greccy w epoce przedsokratejskiej, Warszawa 1972, s. 192.
18. F. Nietzsche, Narodziny tragedii albo Grecy i pesymizm, przeł. B. Baran, Kraków 1994, s. 70.
19. F. Nietzsche, Pisma pozostałe 1862-1875, przeł. B. Baran, Kraków 1993, s. 54.
20. Platon, Fajdros, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
21. Platon, Ion, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
22. Platon, Państwo, przeł. W. Witwicki, t. 1, Warszawa 1958.
23. Platon, Prawa, przeł. M. Maykowska, Warszawa 1960.
24. Platon, Protagoras, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1958.
25. Platon, Timajos, przeł. P. Siwek, Warszawa 1986.
26. Platon, Uczta, przeł. W. Witwicki, Warszawa 1982.
27. H. Podbielski, Wstęp, w: Arystoteles Poetyka, s. LXXIII.
28. P. Ricoeur, Symbolika zła, przeł. S. Cichowicz i M. Ochab, Warszawa 1986, s. 205.
29. G. Thomson, Ajschylos i Ateny. Studium nad społeczną genezą dramatu, przeł. A. Dębnicki, Warszawa 1956, s. 391.
oai:rcin.org.pl:57889 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Jan 29, 2016
4762
https://rcin.org.pl./publication/72428
Edition name | Date |
---|---|
Okopień K. - Dlaczego to nie Apollo, lecz Dionizos jest patronem filozofii | Oct 2, 2020 |
Witkowski, Zbigniew Oleś, Tadeusz
Witkowski, Zbigniew Budzik, Jerzy Kosior, Andrzej
Witkowski, Zbigniew
Witkowski, Zbigniew
Witkowski, Zbigniew