• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Barokowy komplement

Creator:

Hanusiewicz, Mirosława

Date issued/created:

2003

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 1 (2003)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. Albertus Magnus, Mitieralium libri quinque, w: Opera omnia, vol. V, éd. A. Borgnet, Parisii 1890, s. 45.
2. Cały świat nie pomieściłby ksiąg. Staropolskie opowieści i przekazy apokryficzne, wyd. W.R. Rzepka, W. Wydra, wstęp M. Adamczyk, Warszawa-Poznań 1996, s. 134-135.
3. D. Chemperek. „Umysł przecię z swojego toru nie wybiega". O poezji medytacjynej Daniela Naborowskiego, Lublin 1998, s. 45-46.
4. B. Chmielowski, Nowe Ateny albo Akademia wszelkiej sciencyi pełna [...]. wybór i oprac. M. i J.J. Lipscy, Kraków 1968, s. 321-333.
5. E. Duperray, L'or des mots. Une lecture de Pétrarque et du mythe littéraire de Vaucluse des origines a l'orée du Xxe siècle. Histoire du pétrarquisme en France, Paris 1997, s. 54-55.
6. H. Dziechcińska, Kobieta w życiu i literaturze XVI i XVII wieku, Warszawa 2001, s. 14-18.
7. B. Falęcka, Sztuka tworzenia. Podmiot autorski w poezji kunsztownej polskiego baroku, Wrocław 1983, s. 21, 54, 87.
8. L. Felici, Introduzione, w: Poesia italian del Seicento, wyd. L. Felici, Editione Garzanti 1978, s. XXIIIn.
9. L. Forster, The Icy Fire. Five Studies in European Petrarchism, Cambridge 1969, s. 2-3.
10. D. Gostyńska, Poeta, paradoksy i panny, w: Czytanie Jana Andrzeja Morsztyna, red. D. Gostyńska, A. Karpiński, Wrocław 2000, s. 77-85.
11. D. Gostyńska, Retoryka iluzji. Koncept w poezji barokowej. Warszawa 1991, passim.
12. D. Gostyńska, Retoryka z piekłą rodem, w: Retoryka antyczna i jej dziedzictwo, Warszawa 1976, s. 144-148.
13. R. Grześkowiak, Dwa anonimowe poematy o piersiach z XVII i XVIII w. „Barok. Historia - Literatura - Sztuka" 6: 1999 z. 2 (12), s. 202-217.
14. R. Grześkowiak, Poeta i piersi. "Jedyna inamoratów kontenteca [...] piersi"-anonimowy poemat z XVIII w: „Morze zjawisk. Pismo Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego" 2/3: 2003, s. 7-24.
15. M. Hanusiewicz, Ciało jako symbol w Kazaniach o Maryi Pannie Czystej Jana z Szamotuł Paterka, w: Literatura i kultura polskiego średniowiecza. Człowiek wobec świata znaków i symboli, red. P. Buchwald-Pelcowa, J. Pelc, Warszawa 1995, s. 207-221.
16. M. Hanusiewicz, Miłość i śmiech, czyli o dolegliwościach melancholii miłosnej, w: Prawda natury-prawda sztuki. Studia nad znaczeniem reprezentacji natury, red. R. Kasperowicz, E. Wolicka, Lublin 2002, s. 87-102
17. M. Hanusiewicz, Święte i zmysłowe w poezji religijnej polskiego baroku, Lublin 1998, s. 244-270.
18. Cz. Hernas, Wśród rękopisów saskich początków, „Pamiętnik Literacki" 44: 1953 z. 3-4, s. 238-251.
19. J. Kotarska, Antypetrarkizm w poezji staropolskiej. Rekonesans, w: Literatura staropolska i jej związki europejskie, red. J. Pelc, Wrocław 1973.
20. J. Kotarska, Erotyk staropolski. Inspiracje i odmiany, Wrocław 1980, s. 192-193.
21. J. Kotarska, „Nad blask brylantów, pereł miganie". Wśród symboli szlachetnych kamieni i klejnotów, w: tejże, Theatrum mundi. Ze studiów nad poezją staropolską, Gdańsk 1998, s. 153-178.
22. J. Kotarska, Poetyka popularnej liryki miłosnej XVII wieku w Polsce, Gdańsk 1970, s. 62-63.
23. J.A. Morsztyn, Utwory zebrane, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1971.
24. Z. Morsztyn, Muza domowa, t. I-II, wyd. J. Dürr-Durski, Warszawa 1954.
25. D. Naborowski, Poezje, wyd. ]. Dürr-Durski, Warszawa 1961.
26. Poetyka okresu renesansu. Antologia, wybór, wstęp i opracowanie E. Sarnowska-Temeriusz, Wrocław 1982, s. 112-134.
27. W. Potocki, Dzieła, t. III, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1987.
28. Publius Ovidius Naso, Kunszt miłosny, przeł. J. Rościszewski, Warszawa 1922, s. 46-47.
29. A. Saunders, The Sixteenth-Century Blason Poétique, Bern 1981, s. 10-12.
30. A.M. Schmidt, Blasons du corps feminin, w: Poètes du XVIe siècle, texte établi et présenté par A.M. Schmidt, Paris 1953 s. 293.
31. K. Twardowski, Lekcyje Kupidynowe, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1997.
32. S. Twardowski, Nadobna Paskwalina, wyd. J. Okoń, Wrocław 1980.
3. Wilhelm z Lorris, Jan z Meun, Powieść o róży, Wybór, tłum. i wstęp M. Frankowska-Terlecka, T. Giermak-Zielińska, Warszawa 1997, s. 60-61.
34. D.B. Wilson, Descriptive Poetry in France from Blason to Baroque, Manchester 1967, s. 1-10.
35. Sz. Zimorowic, Roksolanki to jest ruskie panny, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1999.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

1

Start page:

7

End page:

22

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:53772 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

May 11, 2015

Number of object content downloads / hits:

9353

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/70107

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Hanusiewicz M. - Barokowy komplement Oct 2, 2020
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information