Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Kwapisz, Katarzyna : Tł. ; Romanowski, Łukasz : Tł. ; Szwach, Agnieszka. Tł. ; Wilson, Anna : Tł. ; Kujwińska - Courtney, Krystyna : Przekł. przejrz.
1. C.L. Barber, The family in Shakespeare's development: tragedy and sacredness, w: Representing Shakespeare: New Psychoanalytic Essays, red. M.M. Schwartz, C. Kahn, Baltimore 1980, s. 196.
2. J. Barish, The Antitheatrical Prejudice, Berkeley 1981, s. 66-131 i nn.
3. R. Barthes, Mitologie, przeł. A. Dziadek, Warszawa 2000, s. 95-97.
4. R. Barthes, Mythologies, przeł. A. Lavers, New York 1972, s. 135.
5. St. Booth, „King Lear", „Macbeth", Indefinition, and Tragedy, New Haven 1983.
6. P. Brown, The Cult of the Saints: Its Rise and Function in Latin Christianity, Chicago 1981, s. 107.
7. J. Bunyan, Grace Abounding to the Chief of Sinners, red. R. Sharrock, Oxford 1966, s. 15.
8. E.K. Chambers, The Elizabethan Stage, Oxford 1923, s. 215.
9. J. Derrida, O gramatologii, przeł. B. Banasik, Warszawa 1999.
10. W. Elton, "King Lear"and the Gods, San Marino 1966.
11. J. Gee, New Shreds of the Old Snare, Londyn 1624.
12. C. Ginzburg, I benandanti: Recerche sulla stregoneria e sui culti agrari Ira Cinquecento e Seicento, Turin 1966.
13. C. Ginzburg, The Night Battles: Witchcraft and Agrarian Cults in the Sixteenth and Seventeenth Centuries, przeł. A. Tedeschi, J. Tedeschi, Baltimore 1992.
14. S. Gosson, Plays Confuted in Five Actions, Londyn, ok. 1582.
15. S.J. Grennblatt, Shakespeare and the Exorcists, w: Shakespeare and the Question of Theory, red. P. Parker, G. Hartman, Methuen, London 1985, s. 163-187.
16. O.B. Hardison Jr., Christian Rite and Christian Drama in the Middle Ages; Essays in the Origin and Early History of Modern Drama, Baltimore 1965, s. 220-252.
17. S. Harsnett, A Declaration of Egregious Popish Impostures, Londyn 1603.
18. S. Harsnett, A Discovery of the Fraudulent Practices of John Darrel, Londyn 1599.
19. D. Heck, Wokół Nowego Historycyzmu, „Pamiętnik Literacki" LXXXVIII (1997), z. 2, s. 97-111.
20. http://www.nd.edu/dharlev/witchcraft/medicine.html.
21. John Wesley, red. A.C. Outler, Nowy Jork 1964, s. 82.
22. E. Jorden, A Briefe Discourse of a Disease Called the Suffocation of the Mother, Londyn 1603.
23. King Lear, red. K. Muir, Londyn 1972, s. 239-242.
24. M. Leiris, La Possesion et ses aspects théâtraux chez les Ethiopiens de Gondar, Paryż 1958.
25. M. MacDonald, Mystical Bedlam, Cambridge 1981.
26. W. Michaels, S. Knapp, Against theory, „Critical Inquiry", 8 (1982), s. 723-742.
27. D.A. Miller, Discipline in different voices: bureaucracy, police, family and „Bleak House", „Representations" 1 (1983), s, 59-89.
28. M. de Montaigne, Apologia Rajmunda Sebond, w: Próby, przeł. T. Boy Żeleński, Warszawa 1957, s. 152.
29. M. de Montaigne, Apology for Raymond Sebond, w: Complete Essays, przeł. D. Frame, Stanford 1948, s. 331.
30. K. Muir, Samuel Harsnett and „King Lear", „Review of English Studies" 2 (1951), 11-21.
http://dx.doi.org/10.1093/res/II.5.11
31. J.L. Murphy, Darkness and Devils: Exorcism and „King Lear", Athens-Ohio 1984.
32. Narrative and Dramatic Sources Of Shakespeare, red. G. Bullough, Londyn 1975, t. 7, s. 299-302.
33. Oxford English Dictionary 2, CD-ROM wersja 1.13, Oxford University Press, Oxford 1994.
34. J.W. Schoenbaum, William Shakespeare: A Compact Documentary Life, Oxford University Press, Oxford 1978, s. 45-54.
35. E. Shils, Center and Periphery: Essays in Macrosociology, Chicago 1975, s. 3.
36. S.M. Shirokogorov, The Psycho-Mental Complex of the Tungus, Pekin-Londyn 1935, s. 265.
37. P. Sidney, The Defence of Poesie (1583), w: Literary Criticism: Plato to Dryden, red. A.H. Gilbert, Detroit 1962, s. 439.
38. P. Sidney, Obrona poezji, przeł. J. Świerzowicz, Lwów 1933, s. 68.
39. W. Szekspir, Komedia omyłek / Stracone zachody miłości, przeł. S. Barańczak, Poznań 1994.
40. W. Szekspir, Król Lear, przeł. S. Barańczak, Poznań 1991.
41. W. Szekspir, Król Lear, red. K. Muira, New Arden-Londyn 1972.
42. W. Szekspir, Sen nocy letniej / Kupiec wenecki, przeł. S. Barańczak, Poznań 1992.
43. W. Szekspir, Wiele hałasu o nic / Wieczór Trzech Króli, przeł. S. Barańczak, Poznań 1994.
44. W. Szekspir, Wszystko dobre, co dobrze się kończy, przeł. S. Barańczak, Kraków 2001.
45. G. Taylor, The war in „King Lear", Shakespeare Survey 33 (1980), s. 27-34.
46. K. Thomas, Religion and Decline of Magic, Londyn 1971.
47. S. Urkowitz, Shakespeare's Revision of „King Lear", Princeton 1980.
48. D.P. Walker, Unclean Spirits: Possession and Exorcism in France and England in the Late Sixteenth and Early Seventeenth Centuries, Filadelfia 1981.
49. M.J. Warren, Quarto and Folio "King Lear", and the interpretation of Albany and Edgar, w: Shakespeare: Pattern of Excelling Nature, red. D. Bevington, J.L. Halio, Newark-Delaware 1978, s. 95-107.
oai:rcin.org.pl:53754 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
May 11, 2015
2171
https://rcin.org.pl./publication/70125
Edition name | Date |
---|---|
Greenblatt S. J. - Szekspir i Egzorcyści | Oct 2, 2020 |