• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Szkoła wiejska w czasie pandemii

Creator:

Michalska, Sylwia

Date issued/created:

2020

Resource type:

Tekst

Publisher:

Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

Abstract:

Zdalne nauczanie w okresie pandemii koronawirusa było wyzwaniem nie tylko dla uczniów i nauczycieli, ale także dla ich rodzin i lokalnych społeczności. Sytuacja kryzysowa ujawniła wiele braków w organizacji systemu nauczania, jego niedofinansowanie i niedostosowanie do współczesnych wyzwań. W artykule, na podstawie informacji pochodzących z Dziennika obserwacji prowadzonego w okresie zdalnego nauczania przez wicedyrektora wiejskiej szkoły podstawowej, oraz pamiętnikarzy biorących udział w konkursie „Życie codzienne w czasach koronawirusa”, przedstawiono sposób działania szkoły wiejskiej w czasie kryzysu, stawiając pytanie, czy jej umiejscowienie w lokalnej, wiejskiej społeczności miało wpływ na sposób radzenia sobie z niecodzienną sytuacją.

References:

Baron-Polańczyk E. (2015). Nauczyciele wobec nowych trendów ICT (raport z badań), „Ruch Pedagogiczny”, nr 1
Chałasiński J. (1958). Społeczeństwo i wychowanie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe (wyd. 2 zmienione).
Chmura-Rutkowska I., Korczyc M., Niedzielska – Galant W. (2020) Powrót do szkoły – obawy i potrzeby środowiska nauczycielskiego. Raport z wyników sondażu Ja, Nauczyciel, https://ja-nauczyciel.pl/news/nauczycielskie-obawy-raport-ja-nauczyciel/ (dostęp: 17.09.2020).
Domalewski J. (2001). Szkoła wiejska wobec zadania rekompozycji struktury społecznej. Przegląd Socjologiczny, L/1, 99–122.
Domalewski J. (2014). „Wczoraj” i „dziś” – nierówności środowiskowe w dostępie do wykształcenia. W: A. Gromkowska-Melosik, M. J. Szymański (red.), Edukacja i nierówność. Trajektorie sukcesu i marginalizacji (s. 229–247). Poznań: Wydawnictwo Naukowe WAM.
Domalewski J. (2019). Szkoła wiejska jako moderator zmian systemowych. W: M. Halamska, M. Stanny, J. Wilkin (red.), Ciągłość i zmiana. Sto lat rozwoju polskiej wsi, tom 1 (s. 389–420). Warszawa: IRWiR PAN.
Domalewski J., Mikiewicz P. (2004). Młodzież w zreformowanym systemie szkolnym. Warszawa: IRWiR PAN.
Halamska M. (2020). Wieś polska 1918–2018. W poszukiwaniu źródeł teraźniejszości. Warszawa: IRWiR PAN & Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Herbst M., Herczyński J., Levitas A. (2009). Finansowanie oświaty w Polsce – diagnoza, dylematy, możliwości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Jackowska M. (red.) (2013). Innowacyjne zastosowania rozwiązań i narzędzi cyfrowych w kształcenie na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w województwie małopolski. Raport z badań. Tarnów: Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.
Kozakiewicz M. (1989). Edukacja dla wsi. Stan i kierunki przebudowy. Warszawa–Kraków: PWN, Komitet Ekspertów do spraw Edukacji Narodowej.
Kwieciński Z. (1972). Funkcjonowanie szkoły w środowisku wiejskim. Studium wsi peryferyjnej. Warszawa: PWN.
Marczewski P. (2020). Epidemia nierówności w edukacji. Komentarz. https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/10/Nierownosci_Edukacja_Komentarz.pdf (dostęp: 10.10.2020).
Ptaszek G., Bigaj M., Dębski M., Pyżalski J., Stunża G.D. (2020). Zdalna edukacja – gdzie byliśmy, dokąd idziemy? Wstępne wyniki badania naukowego „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”, https://zdalnenauczanie.org/ (dostęp: 17.09.2020).
Ptaszek G., Stunża G.D., Pyżalski J., Dębski M., Bigaj M. (2020). Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami? Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Sprawozdanie (2014). Sprawozdanie z realizacji Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji.
Szafraniec K. (2001). Wartość wykształcenia na wsi. W: I. Bukraba-Rylska, A. Rosner (red.), Wieś i rolnictwo na przełomie wieków. Warszawa: IRWiR PAN.
TALLIS (2013). Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013. Raport IBE, ibe.edu.pl (dostęp: 15.10.2020).
Wasielewski K. (2012). Zmiany poziomu aspiracji edukacyjnych młodzieży jako efekt adaptacji do nowych warunków społeczno-ekonomicznych. W: M. Zahorska (red.). Zawirowania systemu edukacji. Z perspektywy socjologicznych warsztatów badawczych (s. 72–84). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Wincławski W. (1973). Przemiany środowiska wychowawczego wsi w rejonie uprzemysławianym. Warszawa: IRWiR PAN.
Wystąpienie RPO do MEN ws. Reformy oświaty z 7 maja 2018, https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Wystapienie%20RPO%20do%20MEN%20ws.%20reformy%20systemu%20o%C5%9Bwiaty.pdf (dostęp: 10.10.2020).
Zahorska M. (red.) (2012). Zawirowania systemu edukacji. Z perspektywy socjologicznych warsztatów badawczych. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Zahorska M. (2020). Sukces czy porażka zdalnego nauczania?, https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/Sukces-czy-porazka-zdalnego-nauczania.pdf (dostęp: 10.10.2020).

Relation:

Wieś i Rolnictwo

Issue:

3 (188)

Start page:

119

End page:

139

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:243665 ; doi:10.53098/wir032020/06 ; 0137-1673 (print); 2657-5213 (on-line)

Source:

click here to follow the link

Language:

pl

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Digitizing institution:

Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN

Projects co-financed by:

Program "Rozwój czasopism naukowych"- Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt numer RCN/SP/0473/2021/1)

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Mar 12, 2025

In our library since:

Jan 17, 2025

Number of object content downloads / hits:

0

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/280774

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Szkoła wiejska w czasie pandemii Mar 12, 2025

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information