• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Rural School during the Covid-19 Pandemic

Creator:

Michalska, Sylwia

Date issued/created:

2020

Resource type:

Text

Publisher:

Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Type of object:

Journal/Article

Abstract:

Online education during the pandemic was challenging not only for teachers and students, but also for their families and local groups. This crisis showed up many deficits in the organisation of teaching, financing education, lack of adaptation to modern reality and challenges. In this article, based on the diary of the director of a rural school and memories of rural inhabitants, who wrote memories from pandemic for the “Życie codzienne w czasach koronawirusa” conference, we present changes in work of a rural school in the crisis.

References:

Baron-Polańczyk E. (2015). Nauczyciele wobec nowych trendów ICT (raport z badań), „Ruch Pedagogiczny”, nr 1
Chałasiński J. (1958). Społeczeństwo i wychowanie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe (wyd. 2 zmienione).
Chmura-Rutkowska I., Korczyc M., Niedzielska – Galant W. (2020) Powrót do szkoły – obawy i potrzeby środowiska nauczycielskiego. Raport z wyników sondażu Ja, Nauczyciel, https://ja-nauczyciel.pl/news/nauczycielskie-obawy-raport-ja-nauczyciel/ (dostęp: 17.09.2020).
Domalewski J. (2001). Szkoła wiejska wobec zadania rekompozycji struktury społecznej. Przegląd Socjologiczny, L/1, 99–122.
Domalewski J. (2014). „Wczoraj” i „dziś” – nierówności środowiskowe w dostępie do wykształcenia. W: A. Gromkowska-Melosik, M. J. Szymański (red.), Edukacja i nierówność. Trajektorie sukcesu i marginalizacji (s. 229–247). Poznań: Wydawnictwo Naukowe WAM.
Domalewski J. (2019). Szkoła wiejska jako moderator zmian systemowych. W: M. Halamska, M. Stanny, J. Wilkin (red.), Ciągłość i zmiana. Sto lat rozwoju polskiej wsi, tom 1 (s. 389–420). Warszawa: IRWiR PAN.
Domalewski J., Mikiewicz P. (2004). Młodzież w zreformowanym systemie szkolnym. Warszawa: IRWiR PAN.
Halamska M. (2020). Wieś polska 1918–2018. W poszukiwaniu źródeł teraźniejszości. Warszawa: IRWiR PAN & Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Herbst M., Herczyński J., Levitas A. (2009). Finansowanie oświaty w Polsce – diagnoza, dylematy, możliwości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Jackowska M. (red.) (2013). Innowacyjne zastosowania rozwiązań i narzędzi cyfrowych w kształcenie na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w województwie małopolski. Raport z badań. Tarnów: Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.
Kozakiewicz M. (1989). Edukacja dla wsi. Stan i kierunki przebudowy. Warszawa–Kraków: PWN, Komitet Ekspertów do spraw Edukacji Narodowej.
Kwieciński Z. (1972). Funkcjonowanie szkoły w środowisku wiejskim. Studium wsi peryferyjnej. Warszawa: PWN.
Marczewski P. (2020). Epidemia nierówności w edukacji. Komentarz. https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/10/Nierownosci_Edukacja_Komentarz.pdf (dostęp: 10.10.2020).
Ptaszek G., Bigaj M., Dębski M., Pyżalski J., Stunża G.D. (2020). Zdalna edukacja – gdzie byliśmy, dokąd idziemy? Wstępne wyniki badania naukowego „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”, https://zdalnenauczanie.org/ (dostęp: 17.09.2020).
Ptaszek G., Stunża G.D., Pyżalski J., Dębski M., Bigaj M. (2020). Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami? Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Sprawozdanie (2014). Sprawozdanie z realizacji Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji.
Szafraniec K. (2001). Wartość wykształcenia na wsi. W: I. Bukraba-Rylska, A. Rosner (red.), Wieś i rolnictwo na przełomie wieków. Warszawa: IRWiR PAN.
TALLIS (2013). Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013. Raport IBE, ibe.edu.pl (dostęp: 15.10.2020).
Wasielewski K. (2012). Zmiany poziomu aspiracji edukacyjnych młodzieży jako efekt adaptacji do nowych warunków społeczno-ekonomicznych. W: M. Zahorska (red.). Zawirowania systemu edukacji. Z perspektywy socjologicznych warsztatów badawczych (s. 72–84). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Wincławski W. (1973). Przemiany środowiska wychowawczego wsi w rejonie uprzemysławianym. Warszawa: IRWiR PAN.
Wystąpienie RPO do MEN ws. Reformy oświaty z 7 maja 2018, https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Wystapienie%20RPO%20do%20MEN%20ws.%20reformy%20systemu%20o%C5%9Bwiaty.pdf (dostęp: 10.10.2020).
Zahorska M. (red.) (2012). Zawirowania systemu edukacji. Z perspektywy socjologicznych warsztatów badawczych. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Zahorska M. (2020). Sukces czy porażka zdalnego nauczania?, https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/Sukces-czy-porazka-zdalnego-nauczania.pdf (dostęp: 10.10.2020).

Relation:

Wieś i Rolnictwo

Issue:

3 (188)

Start page:

119

End page:

139

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:243665 ; doi:10.53098/wir032020/06 ; 0137-1673 (print); 2657-5213 (on-line)

Source:

click here to follow the link

Language:

pl

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at:

Digitizing institution:

Institute of Rural and Agricultural Development of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Rural and Agriculture Development of the PAS

Projects co-financed by:

"Development of scientific journals" program - Ministry of Science and Higher Education (project number RCN/SP/0473/2021/1)

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Mar 12, 2025

In our library since:

Jan 17, 2025

Number of object content downloads / hits:

0

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/280774

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Szkoła wiejska w czasie pandemii Mar 12, 2025

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information