• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Wprowadzenie do dyskusji w panelu „Stan dyscypliny”

Twórca:

Rembowska-Płuciennik, Magdalena ORCID

Data wydania/powstania:

2022

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

Bibliografia:

1. J. Aoun, Robot-Proof: Higher Education in the Age of the Artificial Intelligence. Cambridge, Mass., 2017. DOI
2. P. Bohuszewicz, Po czy w ramach poststrukturalizmu? „Zwroty” badawcze wobec przełomów paradygmatycznych w najnowszym literaturoznawstwie polskim. W zb.: „Zwroty” badawcze w humanistyce. Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne. Red. J. Kowalewski, W. Piasek. Olsztyn 2010.
3. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Ewolucje teorii. Biologizm w modernistycznym literaturoznawstwie rosyjskim. Toruń 2011.
4. M. Cieński, Nowa humanistyka i odpowiedzialność za ciągłość (dawnej) tradycji. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 235–243. DOI
5. P. Czapliński, Sploty [wstęp]. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 9-17. DOI
6. J. Drzewucki, Między erudycją, pracowitością i odwagą. (rec. A Nasiłowska, Historia literatury polskiej). „Twórczość” 2020, nr 2, s. 129-136.
7. Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. Red. E. Jaskółowa [i in.]. T. 1–2. Katowice 2016.
8. A. Ensslin, Literary Gaming. Cambridge, Mass., 2014. DOI
9. F. Furedi, Power of Reading: from Socrates to Tweeter. London 2015.
10. G. Grochowski, Blaski i cienie badań kulturowych. „Teksty Drugie” 2005, nr 1/2, s. 4-10.
11. G. Grochowski, Polityczność, agon, reprezentacja. „Teksty Drugie” 2012, nr 3, s. 6-11.
12. W. Hofmański, M. Januszkiewicz, Zwrot lingwistyczny a postdyscyplinarność. W zb.: Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji. T. 3: Kontekst a komunikacja. Red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski. Olsztyn 2011.
13. I. Iwasiów, Granice. Polityczność prozy i dyskursu kobiet po 1989. Szczecin 2013.
14. A. Janus-Sitarz, Uczeń na lekcjach (nieczytanej?)literatury. W zb.: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra. Red. K. Biedrzycki [i in.]. T. 1. Kraków 2014.
15. W. Kalaga, Między kulturami: cultural studies a konteksty ideologiczne „Er(r)go” 2011, nr 1/2, s. 9-19.
16. K. Kłosińska, M. Rusinek, Dobra zmiana. Kraków 2019.
17. K. Kłosiński, Polonistyka w przebudowie. „Gazeta Uniwersytecka UŚ” 2004, nr 3. Na stronie: https://gazeta.us.edu.pl/node/224011 (data dostępu: 17 I 2022).
18. R. Koziołek, Humanistyka literaturoznawcza w dobie nowych konfliktów plemiennych. Próba wykonania ruchu. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 60–69. DOI
19. Kulturowa teoria literatury. 2, Poetyki, problematyki, interpretacje. Red. T. Walas, R. Nycz. Kraków 2012.
20. M. Kuziak, W sprawie polityczności polskiej humanistyki. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 253–261. DOI
21. M. Kwiek, Globalna nauka: dlaczego jej istotą są nierówności (i co z tego wynika dla młodych naukowców). Na stronie: http://cpp.amu.edu.pl/pl/new-amu-doctoral-school-for-600-phds-openedinaugural-keynote-speech-by-marek-kwiek/?fbclid=IwAR0eA4WlI3hmKA7j36iwV4Sabu3F9cI3qS bO-453319tm75I3c50PaOCMoY (data dostępu: 31 I 2020).
22. K. Littau, Theories of Reading: Books, Bodies, and Bibliomania. Cambridge, Mass., 2006.
23. A. Łebkowska, Autorefleksyjność współczesnych nauk humanistycznych i co powinno z tego wynikać. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 244–252. DOI
24. A. Mangen, New Narrative Pleasures? A Cognitive-Phenomenological Study of the Experience of Reading Digital Narrative Fictions. Trondheim 2006.
25. M. P. Markowski, Polityka wrażliwości. Kraków 2013.
26. Nowa humanistyka. Red. P. Czapliński, R. Nycz, D. Antonik. Warszawa 2017.
27. A. Nyzio, Brytyjskie studia kulturowe a polski strach przed polityką. „Kultura Popularna” 2014, nr 1, s. 54-67.
28. R. Nycz, Kultura jako czasownik. Sondowanie nowej humanistyki. Warszawa 2017.
29. R. Nycz, Kulturowa natura. Kilka uwag o przedmiocie poznania literackiego. „Teksty Drugie” 2001, nr 5, s. 4-14. DOI
30. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura. Warszawa 2012.
31. J. Płuciennik, Badawczy język ojczysty (BJO): Olga Tokarczuk i język „czułego narratora”. Na stronie: https://jaroslawpluciennik.com/2019/12/10/badawczy-jezyk-ojczysty-bjo-olga-tokarczuk-i-jezyk-czulego-narratora/ (data dostępu: 2 II 2020).
32. J. Płuciennik, Odwaga poetyki. Aktywizm, opór, psalmy. Łódź 2019.
33. „Relacje Międzykulturowe / Intercultural Relations” 2018, nr 1: Istota kulturoznawstwa.
34. A. Skrendo, Historia literatury polskiej dla XXI wieku. „Teksty Drugie” 2019, nr 4, s. 138–151. DOI
35. A. Skrendo, Literaturoznawstwo jako nauka. Nowe szanse, stare zagrożenia. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 70–80. DOI
36. A. Skrendo, Wyprowadzenie z humanistyki. O książce Michała Pawła Markowskiego „Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki”. „Wielogłos” 2014, nr 1, s. 91–101.
37. M. Szpunar, Kultura algorytmów. Kraków 2019.
38. D. Ulicka, Autonomia – interdyscyplinarność – profesjonalizm (teoria literatury dawniej i dziś). W zb.: Głosy w sprawie interdyscyplinarności. Socjologowie, filozofowie i inni o pojęciach, podejściach i swych doświadczeniach. Red. J. Kurczewska, M. Lejzerowicz. Warszawa 2014, s. 228-241.
39. T. Walas, Historia literatury w perspektywie kulturowej – dawniej i dziś. W zb.: Kulturowa teoria literatury: główne pojęcia i problemy. Red. M. P. Markowski, R. Nycz. Wprowadz. R. Nycz. Kraków 2006, s. 93-135.
40. R. Włodarczyk, Transgresja – transdyscyplinarność – translacja. W zb.: Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiary teoretyczny i praktyczny. Red. R. Włodarczyk, W. Żłobicki. Kraków 2011.
41. Sz. Zdziebłowski, Badanie: polscy humaniści bardziej wielojęzyczni, niż sądzono. Na stronie: http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,80510, badanie-polscy-humanisci-bardziej-wielojezyczni-niz-sadzono.html (data dostępu: 10 II 2020).
42. A. Żurawski, Minister Czarnek i cudowne rozmnożenie punktów. „Kultura Liberalna” 2021, nr 8.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

41

Strona końc.:

49

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:234327 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.7

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 kwi 2023

Data dodania obiektu:

30 mar 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

101

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/271405

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji