• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Wprowadzenie do dyskusji w panelu „Stan dyscypliny”

Creator:

Rembowska-Płuciennik, Magdalena ORCID

Date issued/created:

2022

Resource type:

Text

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Abstract eng.

References:

1. J. Aoun, Robot-Proof: Higher Education in the Age of the Artificial Intelligence. Cambridge, Mass., 2017. DOI
2. P. Bohuszewicz, Po czy w ramach poststrukturalizmu? „Zwroty” badawcze wobec przełomów paradygmatycznych w najnowszym literaturoznawstwie polskim. W zb.: „Zwroty” badawcze w humanistyce. Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne. Red. J. Kowalewski, W. Piasek. Olsztyn 2010.
3. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Ewolucje teorii. Biologizm w modernistycznym literaturoznawstwie rosyjskim. Toruń 2011.
4. M. Cieński, Nowa humanistyka i odpowiedzialność za ciągłość (dawnej) tradycji. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 235–243. DOI
5. P. Czapliński, Sploty [wstęp]. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 9-17. DOI
6. J. Drzewucki, Między erudycją, pracowitością i odwagą. (rec. A Nasiłowska, Historia literatury polskiej). „Twórczość” 2020, nr 2, s. 129-136.
7. Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. Red. E. Jaskółowa [i in.]. T. 1–2. Katowice 2016.
8. A. Ensslin, Literary Gaming. Cambridge, Mass., 2014. DOI
9. F. Furedi, Power of Reading: from Socrates to Tweeter. London 2015.
10. G. Grochowski, Blaski i cienie badań kulturowych. „Teksty Drugie” 2005, nr 1/2, s. 4-10.
11. G. Grochowski, Polityczność, agon, reprezentacja. „Teksty Drugie” 2012, nr 3, s. 6-11.
12. W. Hofmański, M. Januszkiewicz, Zwrot lingwistyczny a postdyscyplinarność. W zb.: Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji. T. 3: Kontekst a komunikacja. Red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski. Olsztyn 2011.
13. I. Iwasiów, Granice. Polityczność prozy i dyskursu kobiet po 1989. Szczecin 2013.
14. A. Janus-Sitarz, Uczeń na lekcjach (nieczytanej?)literatury. W zb.: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra. Red. K. Biedrzycki [i in.]. T. 1. Kraków 2014.
15. W. Kalaga, Między kulturami: cultural studies a konteksty ideologiczne „Er(r)go” 2011, nr 1/2, s. 9-19.
16. K. Kłosińska, M. Rusinek, Dobra zmiana. Kraków 2019.
17. K. Kłosiński, Polonistyka w przebudowie. „Gazeta Uniwersytecka UŚ” 2004, nr 3. Na stronie: https://gazeta.us.edu.pl/node/224011 (data dostępu: 17 I 2022).
18. R. Koziołek, Humanistyka literaturoznawcza w dobie nowych konfliktów plemiennych. Próba wykonania ruchu. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 60–69. DOI
19. Kulturowa teoria literatury. 2, Poetyki, problematyki, interpretacje. Red. T. Walas, R. Nycz. Kraków 2012.
20. M. Kuziak, W sprawie polityczności polskiej humanistyki. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 253–261. DOI
21. M. Kwiek, Globalna nauka: dlaczego jej istotą są nierówności (i co z tego wynika dla młodych naukowców). Na stronie: http://cpp.amu.edu.pl/pl/new-amu-doctoral-school-for-600-phds-openedinaugural-keynote-speech-by-marek-kwiek/?fbclid=IwAR0eA4WlI3hmKA7j36iwV4Sabu3F9cI3qS bO-453319tm75I3c50PaOCMoY (data dostępu: 31 I 2020).
22. K. Littau, Theories of Reading: Books, Bodies, and Bibliomania. Cambridge, Mass., 2006.
23. A. Łebkowska, Autorefleksyjność współczesnych nauk humanistycznych i co powinno z tego wynikać. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 244–252. DOI
24. A. Mangen, New Narrative Pleasures? A Cognitive-Phenomenological Study of the Experience of Reading Digital Narrative Fictions. Trondheim 2006.
25. M. P. Markowski, Polityka wrażliwości. Kraków 2013.
26. Nowa humanistyka. Red. P. Czapliński, R. Nycz, D. Antonik. Warszawa 2017.
27. A. Nyzio, Brytyjskie studia kulturowe a polski strach przed polityką. „Kultura Popularna” 2014, nr 1, s. 54-67.
28. R. Nycz, Kultura jako czasownik. Sondowanie nowej humanistyki. Warszawa 2017.
29. R. Nycz, Kulturowa natura. Kilka uwag o przedmiocie poznania literackiego. „Teksty Drugie” 2001, nr 5, s. 4-14. DOI
30. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura. Warszawa 2012.
31. J. Płuciennik, Badawczy język ojczysty (BJO): Olga Tokarczuk i język „czułego narratora”. Na stronie: https://jaroslawpluciennik.com/2019/12/10/badawczy-jezyk-ojczysty-bjo-olga-tokarczuk-i-jezyk-czulego-narratora/ (data dostępu: 2 II 2020).
32. J. Płuciennik, Odwaga poetyki. Aktywizm, opór, psalmy. Łódź 2019.
33. „Relacje Międzykulturowe / Intercultural Relations” 2018, nr 1: Istota kulturoznawstwa.
34. A. Skrendo, Historia literatury polskiej dla XXI wieku. „Teksty Drugie” 2019, nr 4, s. 138–151. DOI
35. A. Skrendo, Literaturoznawstwo jako nauka. Nowe szanse, stare zagrożenia. „Teksty Drugie” 2017, nr 1, s. 70–80. DOI
36. A. Skrendo, Wyprowadzenie z humanistyki. O książce Michała Pawła Markowskiego „Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki”. „Wielogłos” 2014, nr 1, s. 91–101.
37. M. Szpunar, Kultura algorytmów. Kraków 2019.
38. D. Ulicka, Autonomia – interdyscyplinarność – profesjonalizm (teoria literatury dawniej i dziś). W zb.: Głosy w sprawie interdyscyplinarności. Socjologowie, filozofowie i inni o pojęciach, podejściach i swych doświadczeniach. Red. J. Kurczewska, M. Lejzerowicz. Warszawa 2014, s. 228-241.
39. T. Walas, Historia literatury w perspektywie kulturowej – dawniej i dziś. W zb.: Kulturowa teoria literatury: główne pojęcia i problemy. Red. M. P. Markowski, R. Nycz. Wprowadz. R. Nycz. Kraków 2006, s. 93-135.
40. R. Włodarczyk, Transgresja – transdyscyplinarność – translacja. W zb.: Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiary teoretyczny i praktyczny. Red. R. Włodarczyk, W. Żłobicki. Kraków 2011.
41. Sz. Zdziebłowski, Badanie: polscy humaniści bardziej wielojęzyczni, niż sądzono. Na stronie: http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,80510, badanie-polscy-humanisci-bardziej-wielojezyczni-niz-sadzono.html (data dostępu: 10 II 2020).
42. A. Żurawski, Minister Czarnek i cudowne rozmnożenie punktów. „Kultura Liberalna” 2021, nr 8.

Issue:

1

Start page:

41

End page:

49

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:234327 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.7

Source:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Apr 24, 2023

In our library since:

Mar 30, 2022

Number of object content downloads / hits:

101

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/271405

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information