Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Augé M., Non-lieux. Introduction à une anthropologie de la surmodernité, Le Seuil, Paris 1992 (przekład: M. Augé Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, przeł. R. Chymkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010).
2. Bal M., Voix/voie narrative: la voix métaphorée, "Cahiers de Narratologie" 2001 nr 10, s. 9-36.
3. Barańczak S., Podróż zimowa. Wiersze do muzyki Franza Schuberta, Wydawnictwo a5, Poznań 1994.
4. Barthes R., Écoute [współautor: R. Havas], w: idem L'obvie et l'obtus. Essais critiques III, Collection Points Essais, Éditions du Seuil, Paris 1992, s. 217-230.
5. Barthes R., La mort de l'auteur, "Mantéia" 1968 nr 5, s. 12-17 (zob. także w: idem Le bruissement de la langue, Seuil, Paris 1984, s. 61-67
6. Bernstein Ch., Hearing Voices, w: The Sound of Poetry / The Poetry of Sound, red. M. Perloff, C. Dworkin, The University of Chicago Press, Chicago-London 2009, s. 142-148.
7. Bernstein Ch., Introduction, w: Close Listening: Poetry and the Performed Word, red. Ch. Bernstein, Oxford University Press, New York-Oxford 1998, s. 3-26.
8. Bertin P., Erik Satie et le Groupe des Six, "Les Annales" 1951 nr 4, s. 49-60.
9. Bodzioch-Bryła B., Sploty: przepływy, architek(s)tury, hybrydy. Polska e-poezja w dobie procesualności i konwergencji, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Wydawnictwo WAM, Kraków 2019.
10. Clair J. St. , Literature and Sound, w: The Routledge Companion to Sound Studies, red. M. Bull, Routledge, London-New York 2019, s. 353-361.
11. Dadaistisches Manifest, w: Dada Almanach, red. R. Huelsenbeck, Erich Reiss Verlag, Berlin 1920, s. 36-41 (przekład: Manifest dadaistyczny (1918), przeł. Z. Klimowiczowa, w: Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wyb. i oprac. E. Grabska, H. Morawska, PWN, Warszawa 1969, s. 318-323).
12. Deafness and Orality: An Electronic Conversation, "Oral Tradition" 1993 Vol. 8 nr 2, s. 413-437.
13. December J., Characteristics of Oral Culture in Discourse on the Net, Paper presentation at the Penn State Conference on Rhetoric and Composition, University, Park, Pennsylvania, July 8, 1993 (https://www.december.com/john/papers/pscrc93.txt; 07.07.2020).
14. Derrida J., De l'hospitalité, Calmann-Lévy, Paris 1997.
15. Despoix Ph. Document: "Oralité" - un inédit de Paul Zumthor, "Intermédialités" 2008 nr 12, s. 164-167.
16. Dolar M., Preface. Is There a Voice in the Text?, w: Sound Effects: The Object Voice in Fiction, red. J. Sacido-Romero, S. Mieszkowski, Brill / Rodopi, Leiden-Boston 2015, s. XI-XX.
17. Erik Satie: Correspondance presque complète, oprac. O. Volta, Fayard, Paris 2000.
18. Erlmann V. , Reason and Resonance: A History of Modern Aurality, MIT Press, New York-Cambridge 2010.
19. Halliday S., Sonic Modernity: Representing Sound in Literature, Culture and the Arts, Edinburgh University Press, Edinburgh 2013.
20. Hejmej A. , Słyszeć poprzez język. Pogłosy awangardy, "Zagadnienia Rodzajów Literackich" 2019 z. 2, s. 11-29.
21. Hopfinger M., Literatura i media. Po 1989 roku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010, s. 131-163.
22. Jacob M., Ruffian toujours, truand jamais, red. J.-C. Penchenat, P. Sustrac, "Les Cahiers Max Jacob" 2019 nr 19-20, s. 327-355.
23. Jan Paweł II, Tryptyk rzymski. Medytacje, Wydawnictwo św. Stanisława BM, Kraków 2003.
24. Kramer L., The Hum of the World: A Philosophy of Listening, University of California Press, Oakland CA 2019.
25. LaBelle B., Raw Orality: Sound Poetry and Live Bodies, w: Voice: Vocal Aesthetics in Digital Arts and Media, red. N. Neumark, R. Gibson, Th. van Leeuwen, MIT Press, Cambridge, MA 2010, s. 147-173.
26. Levin H. Preface, w: A. B. Lord The Singer of Tales, Harvard University Press, Cambridge, MA 1960, s. XIII-XV (przekład: H. Levin Przedmowa, w: A. B. Lord Pieśniarz i jego opowieść, przeł. P. Majewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010, s. 49-53).
27. Libera A., Toccata C-dur, w: idem Niech się panu darzy. I dwie inne nowele, Biblioteka "Więzi", Warszawa 2013, s. 68-127.
28. Masłowska D., Inni ludzie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2018.
29. Milhaud D., Notes sans musique, René Julliard, Paris 1949.
30. Müller J. E., Texte et médialité - une introduction, w: Texte et médialité, red. J. E. Müller, Lehrstuhl Romanistik I, Universität Mannheim, Mannheim 1987, s. 9-13.
31. Nattiez J.-J., Proust musicien, Christian Bourgois, Paris 1984.
32. Ong W. J., Orality and Literacy: The Technologizing of the Word, Methuen, London-New York 1982 (przekład: W. J. Ong Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, przeł. J. Japola, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011).
33. Parry M. L'Epithète traditionnelle dans Homère: Essai sur un problème de style homérique, Société d'Éditions "Les Belles Lettres", Paris 1928.
34. Różewicz T. Wiersze przeczytane, Wrocławskie Wydawnictwo "Warstwy", Wrocław 2014.
35. Russolo L. L'Arte dei rumori, Edizioni Futuriste di "Poesia", Milano 1916 (przekład fragmentu: L. Russolo Sztuka hałasów. Manifest futurystyczny, przeł. M. Matuszkiewicz, w: Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010, s. 32-37).
36. Satie E., Écrits, Éditions Champ Libre, Paris 1977.
37. Schaeffer P., L'Acousmatique, w: idem Traité des objets musicaux. Essai interdisciplines [1966], Éditions du Seuil, Paris 1977, s. 91-99 (przekład: P. Schaeffer Akuzmatyka, przeł. J. Kutyła, w: Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010, s. 106-112).
38. Schafer R. M., The Music of the Environment, Universal Edition, Vienna 1973 (także w: Audio Culture: Readings in Modern Music, red. Ch. Cox, D. Warner, Continuum, New York 2004, s. 29-39
39. Schafer R. M., The New Soundscape: A Handbook for the Modern Music Teacher, Associated Music Publishers, New York 1969.
40. Schafer R. M., The Tuning of the World, Alfred A. Knopf, New York 1977.
41. Schwab K., The Fourth Industrial Revolution, World Economic Forum, Geneva 2016 (przekład: K. Schwab Czwarta rewolucja przemysłowa, przeł. A. D. Kamińska, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2018).
42. Soffer O., "Silent Orality": Toward a Conceptualization of the Digital Oral Features in CMC and SMS Texts, "Communication Theory" 2010 Vol. 20 nr 4, s. 387-404.
43. Stanisław Barańczak słucha arcydzieł, wyboru dokonał R. Krynicki, Wydawnictwo a5, Kraków 2016.
44. Stewart G., Reading Voices: Literature and the Phonotext, University of California Press, Berkeley 1990.
45. Stewart G., The Deed of Reading: Literature, Writing, Language, Philosophy, Cornell University Press, Ithaca, NY-London 2015.
46. Święty Augustyn Wyznania, 6.3, przeł. Z. Kubiak, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1987.
47. Szendy P., Écoute, une histoire de nos oreilles, Éditions de Minuit, Paris 2001.
48. Szendy P., Sur écoute. Esthétique de l'espionnage, Minuit, Paris 2007.
49. Szymborska W., Fotografia z 11 września, w: eadem Chwila, Znak, Kraków 2002, s. 35.
50. The Sound Studies Reader, red. J. Sterne, Routledge, London-New York 2012.
51. Thompson E., The New Acoustics, 1900-1933, w: eadem The Soundscape of Modernity: Architectural Acoustics and the Culture of Listening in America, 1900-1933, MIT Press, Cambridge, Massachusetts-London 2002, s. 59-113.
52. Toop D., Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener, Continuum, New York 2010.
53. Vandendorpe Ch., Od papirusu do hipertekstu. Esej o przemianach tekstu i lektury, przeł. A. Sawisz, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.
54. Voegelin S., Sonic Possible Worlds: Hearing the Continuum of Sound, Bloomsbury, London-New York 2014.
55. Winiecka E., Poszerzanie pola literackiego. Studia o literackości w internecie, Universitas, Kraków 2020.
56. Zumthor P., Oralité, "Intermédialités" 2008 nr 12 ("Mettre en scène" / "Directing"), s. 169-202.
57. Zumthor P., Perspectives, w: idem La lettre et la voix. De la "littérature" médiévale, Éditions du Seuil, Paris 1987, s. 15-34.
oai:rcin.org.pl:214091 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
18 kwi 2023
6 paź 2021
307
https://rcin.org.pl./publication/248126
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Hejmej A. - Słuchanie literatury w społeczeństwie medialnym | 18 kwi 2023 |