Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Teoria heteroglosji Bachtina jest często wykorzystywana w socjolingwistyce w badaniach wielojęzyczności.Jednak koncepcja „pożyczonych” głosów jest również przydatna do badań nad tożsamością, zwłaszcza doanalizy narracji uczestników. W moich badaniach nad tożsamością etniczno-lingwistyczną nastolatkówurodzonych w Polsce, którzy obecnie mieszkają w Wielkiej Brytanii, korzystam z koncepcji pożyczonychgłosów, aby ustalić, w jaki sposób młode osoby tworzą narracje będące zapisem ich doświadczeń. Wynikibadań pokazują, że w relacjach nastolatków słychać głosy osób z ich otoczenia, a także te „pożyczane”z dyskursów na temat polskiej tożsamości, w ten sposób młodzi ludzie starają się wykorzystać swojedoświadczenia w nowym środowisku.
10.17651/SOCJOLING.34.14 ; oai:rcin.org.pl:164431
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
3 mar 2021
2 mar 2021
82
https://rcin.org.pl./publication/198702
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Bakhtin’s ‘Borrowed’ Voices in the Narratives of Polish-born Adolescents Living in the UK / Young, Sara | 3 mar 2021 |
Woods, Angela Pogońska-Baranowska, Aleksandra
Frycz, Stefan (1876– )