Pamiętnik Literacki, Z. 4 (2019)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.
1. J. Brzeziński, Źródła nieetycznych zachowań badaczy i nauczycieli akademickich z dziedziny nauk społecznych. W zb.: Filozof w krainie umysłów. Profesorowi Andrzejowi Klawiterowi w darze. Red. G. Króliczak [i in.]. Poznań 2018.
2. T. Czeżowski, Uniwersytet nowoczesny. W zb.: Tożsamość uniwersytetu. Antologia tekstów Profesorów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Red. W. Wincławski. Toruń 1994.
3. The Heart of the Matter. The Humanities and Social Sciences for a Vibrant, Competitive, and Secure Nation. (2013). Na stronie: https://www.humanitiescommission.org/_pdf/hss_report.pdf (data dostępu: 10 VIII 2019).
4. M. Heidegger, Samoutwierdzenie się niemieckiego uniwersytetu. Przeł. J. Garewicz. „Aletheia” nr 1 (4) (1990).
5. K. Jaspers, Idea uniwersytetu. Przeł. W. Kunicki. Warszawa 2017.
6. J. Jedlicki, Kołakowski: historia i odpowiedzialność – w pierwszą rocznicę śmierci. „Gazeta Wyborcza” 2010, nr 165, z 17–18 VII, s. 21-22.
7. L. Kołakowski, Po co uniwersytet? W: Czy Pan Bóg jest szczęśliwy i inne pytania. Kraków 2009.
8. E. Konarzewska-Michalak, Uniwersytety otwarte na imigrantów osiągają więcej. Na stronie: https://uniwersyteckie.pl/sto-lat-uam/uniwersytety-otwarte-naimigrantow-osiagaja-wiecej (data dostępu: 10 VIII 2019).
9. Magna Charta Universitatum (Bolonia, 18 IX 1988). Na stronie: http://www.magna-charta.org/resources/files/the-magna-charta/polish (data dostępu: 10 VIII 2019).
10. J. H. Newman, Idea uniwersytetu. Przeł. P. Mroczkowski. Warszawa 1990.
11. L. Nowak, O osobowości badawczej i konieczności szkół w nauce. W zb.: Krytyka, inspiracje, otwarcia w pedagogice. Red. E. Rodziewicz. Gdańsk 1995.
12. M. C. Nussbaum, Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów. Przeł. Ł. Pawłowski. Wstęp J. Kuisz. Warszawa 2016.
13. J. Ortega y Gasset, Barbarzyństwo „specjalizacji”. Przeł. P. Niklewicz. W: Bunt mas i inne pisma socjologiczne. Wstęp J. Szacki. Wybór, oprac. S. Cichowicz. Warszawa 1982.
14. S. Ossowski, Taktyka i kultura. „Przegląd Kulturalny” 1956, nr 13.
15. D. L. Parnas, Stop the Numbers Game. Counting papers slows down the rate of scientific progress. „Communications of the ACM” t. 50 (2007), nr 11. Na stronie: http://www.cosy.sbg.ac.at/~helmut/Stuff/parnas07.pdf (data dostępu: 10 VIII 2019).
https://doi.org/10.1145/1297797.1297815
16. B. Readings, Uniwersytet w ruinie. Przeł. S. Stecko. Warszawa 2017.
17. I. Skubiś, Co się stało na Uniwersytecie Warszawskim 3 maja 2019? „Niedziela” 2019, nr 20.
18. T. Sławek, Rozum, furia i wiara. „Tygodnik Powszechny” 2019, nr 31, s. 34-37.
19. T. Sławek, Uniwersytet i to, co między ludźmi. „Nauka” 2009, nr 2, s. 23-36.
20. P. Sztompka, Autonomia – fundament kultury akademickiej. „Nauka” 2017, nr 3, s. 7-13.
21. P. Sztompka, Uniwersytet współczesny; zderzenie dwóch kultur. „Nauka” 2014, nr 1, s. 7-18.
22. K. Twardowski, O dostojeństwie uniwersytetu. Poznań 1933.
oai:rcin.org.pl:137508 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2019.4.7
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Oct 2, 2020
Sep 2, 2020
485
https://rcin.org.pl./publication/171150
Edition name | Date |
---|---|
Brzeziński J. M. - Podstawowe wartości uniwersytetu | Oct 2, 2020 |
Iwańczak, Wojciech
Ogonowski, Zbigniew (1924–2018)
Ogonowski, Zbigniew (1924–2018)
Tync, Stanisław (1889–1964)
Salmonowicz, Stanisław (1931–2022)
Opaliński, Edward (1950– )